Lite melk

Anili

Forelsket i forumet
Da er det min tur til å slite med ammingen...Lillesnupp er 10 dager, og inntil for et par dager siden har alt gått på skinner. Hun har spist, sovet og vært blid og fornøyd. Gått opp fint i vekt. Men de siste par dagene har alt snudd, hun virker sulten hele tiden og er misfornøyd selv etter lange ammeøkter:(

Dro ned på barsel i går og fikk veid, hun hadde gått ned i vekt siste døgnet. Fikk råd om å gi tillegg med kopp siden hun åpenbart får i seg for lite. Har jo merket selv også at det er lite melk i puppene:sorry:

Har gitt en god del tillegg i dag, pluss masse amming. Men fortsatt virker hun litt utilpass og kan gråte også etter måltid, selv om hun er roligere enn i går. Pumpet det "dårligste" brystet i dag, og fikk ut skarve 20 ml:eek:

Blir så lei meg for at jeg tydeligvis ikke klarer å produsere nok melk, er redd for at hele ammingen ryker nå. Vil så veldig gjerne fullamme:sorry: Tror dere det er noe håp for at produksjonen kan ta seg opp igjen? Noen tips til hva jeg kan gjøre? Ammer så ofte jeg kan, men virker ikke som det blir noe mer melk.

Vær obs på at kroppen og hodet vårt kan være så jævlige at de ikke vil "gi fra seg" melk til pumpa!

Jeg forsøkte å pumpe flere ganger for å ha melk i backup til jr i 2013 og fikk nesten ikke ut noe!

Ammet jeg han så kom det masse!

Man ser jo om baby drikker og om man bytter mellom brystene så skal baby få noe fra hvert hver gang - og man vil også øke melke produksjonen.

Prøv å slappe av, ikke stress! Det vil også i verste fall skape problemer...

Sniker fra vi som prøver:)

Ville bare si at det er veldig vanlig med slike dager, la frøkena henge i puppen så ofte hun vil. Det høres ut som økedøgn:) Når hun suger hyppig økes melkemengden:) stå på:) melken blir ikke borte:) hold motet oppe og forbered deg på et par tøffe dager med hyppig amming og Evt pump deg i etterkant, men ikke hold på å pump i lang tid..

Jeg kan litt om dette siden jeg er barnesykepleier på barneavdeling:) husk at om ammingen ikke går så er flaskemelk også veldig bra:) men høres ut som økedøgn:) lykke til:)

Har du mulighet til å gå litt i hi og bare amme og sove? Hold senga et par dager:) det må jo være noe av det beste å gjøre. Nå som hun har fått erstatning og er litt mer fornøyd.
Ikke fokusere på pumpen, jeg har masse melk og får ikke ut noe særlig med pumpe. Og kanskje ta kontakt med ammehjelp var en idé:) få støtte der.:)

Sånn er det av og til her også. Ikke vektnedgang men bare fornøyd ved puppen. Økedager! Det er bare å la henne henge i puppen, helst ligge i sengen hele dagen og hvile og kose med baby. Melken kommer jo som oftest jo mer de suger selv om inget kommer når man pumper de dagene de holder på slik

Takk for gode råd folkens, skal prøve å slappe av og ikke la meg stresse opp over dette. Prøver å amme ofte, men med 4 store barn i hus og en jevn strøm av besøk er det ikke alltid så lett å finne roen...blir kanskje litt lettere nå som 3 av barna drar til andre forelderen i morgen.

Skal prøve så godt jeg kan å bare kose og amme og se om det hjelper. Pumpet forresten andre brystet nå og fikk ut nesten 60 ml, ble litt oppløftet av det:) Håper det bare er økedøgn som dere sier.

Takk for gode råd folkens, skal prøve å slappe av og ikke la meg stresse opp over dette. Prøver å amme ofte, men med 4 store barn i hus og en jevn strøm av besøk er det ikke alltid så lett å finne roen...blir kanskje litt lettere nå som 3 av barna drar til andre forelderen i morgen.

Skal prøve så godt jeg kan å bare kose og amme og se om det hjelper. Pumpet forresten andre brystet nå og fikk ut nesten 60 ml, ble litt oppløftet av det:) Håper det bare er økedøgn som dere sier.
60ml er jo kjempebra! :D

Lillegutt er akkurat like gammel som jenta di. Og nå måtte jeg ned på butikken og kjøpe mme. Her har ammingen gått på skinner helt fram til igår. I natt var pyton. Jeg ammet og ammet og det kom ikke ut mer. Lillegutt var kjempe sulten. Han gråt og var veldig urolig. Jeg har akkurat som deg lyst til å fullamme. Men jeg ser for meg at melken vil ta seg opp igjen når vi ikke stresser. Det beroliger meg bare å vite at jeg har mme i tilfelle. Tenkte å gi bryst først og så supplere med flaske etterpå. Husker jeg måtte det i en periode med førstefødte og. Men så kom melken som bare det etterhvert. Jeg vet iallefall at stress går utover melkeproduksjonen. Så prøv å senk skuldrene og gi litt mme i tillegg fram til melken har kommet tilbake for fullt :)

Lillegutt er akkurat like gammel som jenta di. Og nå måtte jeg ned på butikken og kjøpe mme. Her har ammingen gått på skinner helt fram til igår. I natt var pyton. Jeg ammet og ammet og det kom ikke ut mer. Lillegutt var kjempe sulten. Han gråt og var veldig urolig. Jeg har akkurat som deg lyst til å fullamme. Men jeg ser for meg at melken vil ta seg opp igjen når vi ikke stresser. Det beroliger meg bare å vite at jeg har mme i tilfelle. Tenkte å gi bryst først og så supplere med flaske etterpå. Husker jeg måtte det i en periode med førstefødte og. Men så kom melken som bare det etterhvert. Jeg vet iallefall at stress går utover melkeproduksjonen. Så prøv å senk skuldrene og gi litt mme i tillegg fram til melken har kommet tilbake for fullt :)
Nei skal ikke være bare enkelt dette... Men tror du har rett i at det er viktig å ikke stresse. Etter å ha gitt tillegg siden lørdagskveld og i tillegg ammet masse kjenner jeg nå i dag at det er mer spreng i brystene igjen, og jeg hører at snuppa svelger unna mye mer. Så krysser fingrene for at det er på vei opp:)
Litt frustrerende at jeg har en god og en dårlig pupp, der er tydelig størrelsesforskjell på dem og det minste gir mye mindre melk. Fikk råd om å pumpe etter amming for å øke produksjonen, og særlig på det dårlige brystet.
Forresten, til meg sa de at jeg ikke burde gi mme fra flaske da det kan forstyrre ammingen. Burde gi med kopp da baby da må jobbe mer aktivt for å få i seg melken:)

Nei skal ikke være bare enkelt dette... Men tror du har rett i at det er viktig å ikke stresse. Etter å ha gitt tillegg siden lørdagskveld og i tillegg ammet masse kjenner jeg nå i dag at det er mer spreng i brystene igjen, og jeg hører at snuppa svelger unna mye mer. Så krysser fingrene for at det er på vei opp:)
Litt frustrerende at jeg har en god og en dårlig pupp, der er tydelig størrelsesforskjell på dem og det minste gir mye mindre melk. Fikk råd om å pumpe etter amming for å øke produksjonen, og særlig på det dårlige brystet.
Forresten, til meg sa de at jeg ikke burde gi mme fra flaske da det kan forstyrre ammingen. Burde gi med kopp da baby da må jobbe mer aktivt for å få i seg melken:)
Beste flasketips for kombinering av puppen og flaske; Medela Calma. Snakker av erfaring! :D

Back
Topp