lite melk?!

Mammatil2Gutter<3

Betatt av forumet
Jeg slet med amming med første barn, og var bestemt på å klare det med nr 2. På sykehuset fikk jeg jordmor til å være med meg hver gang jeg ammet, og det gikk kjempe bra de første ukene med masse melk. Uke 3 var han veldig mye på puppen, men jeg antok det var kos. 4 uka var det konstant skriking og han var på puppen hele tiden døgnet rundt. På 4 ukers kontrollen hadde han gått ned i vekt, ca 50 g. Da så vi jo at tross av all ammingen og alt arbeider jeg la i det så hadde jeg ikke nok og ble nødt til å starte med erstatning. Nå er han 7 uker og puppe. blir kun brukt til kos. Mitt spørsmål er om det er mulig for meg å komme igang med amming igjen?? Har så utrolig lyst til å amme barnet mitt. Er det noe jeg kan gjøre for å få opp produksjonen igjen? En bra pumpe eller et eller annet???
,
 
Hei!

Så fint at gutten din kan kose seg med puppen fremdeles, da vil han få i seg litt morsmelk og det er veldig bra! Jeg vil gjerne vite litt mer om hva som var årsak til at han plutselig fikk i seg for lite melk så jeg har en del spørsmål.. Hadde han gulsott? Født til termin? Hvor ofte og hvor lenge diet han de første to ukene? Hvordan var vektutviklingen hans, jeg trenger å vite fødselsvekt, hvor mye han gikk ned, hva var laveste vekt (og hvor mange dager han var da), når tok han igjen fødselsvekten? Er dette samme opplevelse som du hadde med første barn?

Dersom du syns det blir mye å svare på på et åpent forum så kan du ta kontakt med en ammehjelper på telefon eller benytte deg av vår epost-tjeneste så vil du få personlig oppfølging. Info finner du her. :)

Med vennlig hilsen
Ammehjelper Ingebjørg
 
Back
Topp