Lite melk og trenger alle råd jeg kan få!!

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei. Har en baby på fire dager, og vi sliter litt med ammingen. Vi er på sykehuset i natt og, men skal reise hjem i morgen. Han er veldig flink å suge, men jeg har ikke nok melk.. Nå har vi gjort det sånn at jeg ammer han først, så får han NAN og jeg bruker brystpumpe for å stimulere ytterlig(sist kom det 5 ml bare :( ) dette er veldig slitsomt men jeg holder ut. Har tenkt å kjøpe brystpumpe i morgen, og morsmelkerstatning, men jeg vil helst fullamme! Har også fått en nestespray som skal hjelpe meg..

Har noen noen gode råd til meg? Hvor mye erstatning bør han få, hvor ofte bør jeg amme osv? Jeg lurer på alt egentlig... Førstegangs og litt frustrert og sliten :( burde jeg gi han morsmelkerstatningen på flaske eller på de små plastkoppene de bruker på sykehuset?

Kjære deg, hjelper de deg ikkd med dette på sykehuset? Spør og grav og ikke gi deg før du har fått tilfreds stillende svar!

Det de gjør på sykehuset er å si jeg skal pumpe etter måltid for å få stimulert mere.. Så har kjøpt meg brystpumpe. Men ville bare se om noen hadde noen gode råd komme med. Men i dag ser jeg litt lysere på ting.,dette skrev jeg i natt når jeg var lei meg og frustrert, hehe. Måltidsvekt i dag viser mer melk enn i går så det er jo fremgang heldigvis :D

Det de gjør på sykehuset er å si jeg skal pumpe etter måltid for å få stimulert mere.. Så har kjøpt meg brystpumpe. Men ville bare se om noen hadde noen gode råd komme med. Men i dag ser jeg litt lysere på ting.,dette skrev jeg i natt når jeg var lei meg og frustrert, hehe. Måltidsvekt i dag viser mer melk enn i går så det er jo fremgang heldigvis :D
Så flott! Det tar jo noen dager å komme igang, så legg baby til ofte og pump det du makter så skal de se du får Pamela pupper snart;)

Jeg fikk ikke Pamela pupper før dag 5. :P
Det får nok bra, skal du se. :) Prøv å ikke stresse med det, og legg til ofte. Masse lykke til. :)

Amme så ofte som mulig, og ikke stress. Om du ender opp med å flaske eller delamme er ikke det verdens undergang. Selv om det kan føles slik ut i begynnelsen. Been there... :)
Jeg prøvde alt bortsett fra medisiner, og måtte til slutt innse at det aldri kom nok melk. Jeg har delammet i 9,5 mnd nå, og vi koser oss med nærheten ammingen gir, så kan også pappaen og besteforeldrene kose seg med å gi ham flaske.

Takk for råd! Det ser ut som melken har kommet, og jeg er superlettet!!! Tror jeg hjalp å komme hjem og slappe av. Ble veldig stresset av hele situasjonen på sykehuset, samt firemannsrom og alt som følger med

Back
Topp