Lite melk i det ene brystet

jamm

Andre møte med forumet
Hei!

Vi fikk en frisk og fin datter for 2 uker siden, og alt har egentlig gått fint med amming etc, men lurer nå litt på om det er noe galt, for det ene brystet "fyller seg" aldri opp igjen... Det er liksom like slapt selv om det har gått 6 timer siden amming på det brystet! Det andre er nesten litt motsatt, virker ganske fullt/litt hovent kun kort tid etter amming.. Hva betyr dette? Ingen av brystene er egentlig vonde, men sliter litt med såre brystvorter, til tross for (tror jeg i hvertfall) riktig ammestilling.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

På forhånd takk!

titter litt innom her jeg;) jeg har akkurat det samme. jeg har nå fått masse melk i begge, men høyre puppen er fortsatt like slapp, selv når jeg lekker. så det kan hende at du fortsatt har melk:) det legger du fort merke til om babyen fortsetter å suge el om han gir seg med en gang.

Takk for svar!
Men er det ikke litt rart at det ene er "fullt" mens det andre virker så tomt? Det kommer melk, for hun spiser av det brystet også, men vet ikke hvor mye, for hun slipper svært sjelden taket på brystet - er det tomt fortsetter hun visst bare å "kose" med det...

Bør jeg vekke henne hver 2. time for å amme? Hun sover noen ganger/ganske ofte (på dagen i hvertfall) 3-4 timer i mellom måltid - mens andre ganger spiser hun 2 ganger i løpet av en time.

Hvem ammer du mest på??? For hvis det harde brystet er det du bruker mest så blir det andre lite stimulert og produserer mindre melk. Men hos noen så er det bare slik at det er mer melk i det ene[;)]

Ammer like mye på begge, har vært veldig obs på det nå etter at det ene er mindre fullt..

Jeg har bare en melkeutgang i det ene brystet, klarer derfor ikke å holde produksjonen oppe. Da måtte de ha lagt til 24 timer tror jeg[:D] Det andre brystet fungerer bra. Har derfor en liten pupp og en kjempe pupp[:D][:D]

Back
Topp