Lite melk i det ene brystet

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg har plutselig fått veldig lite melk i det venstre brystet. Denne siden pumpet jeg bare i flere uker da hun ikke klarte å ta det. Men så løsnet det og hun har tatt det fint lenge. Men nå er det høyre brystet dobbelt så stort! :o og da må jeg liksom amme på den siden oftere. Blir vel en ond sirkel da. Hun er 11 uker. Tips for å få fart på det venstre igjen?

Jeg har også venstre pupp med mye mindre melk, vært sånn siden starten. I perioder føles det som det nesten tørker ut her og. Legger henne da til den puppen først ved hvert måltid i noen dager, prøver å få henne til å ligge litt ekstra der også, samt pumper ekstra (spes. på kveld/natt). Ila et par dager tar det seg som regel opp igjen. :)

Amme like mye på begge, pumpe vekk spreng på høyre ved behov :)

Mitt venstre bryst har alltid hatt minst melk. Jeg tror det er ganske normalt. Jeg pleide å amme to ganger fra høyre og en gang for venstre, fordi høyre produserte mye mer melk.

Jeg har også venstre pupp med mye mindre melk, vært sånn siden starten. I perioder føles det som det nesten tørker ut her og. Legger henne da til den puppen først ved hvert måltid i noen dager, prøver å få henne til å ligge litt ekstra der også, samt pumper ekstra (spes. på kveld/natt). Ila et par dager tar det seg som regel opp igjen. :)
Amme like mye på begge, pumpe vekk spreng på høyre ved behov :)
Mitt venstre bryst har alltid hatt minst melk. Jeg tror det er ganske normalt. Jeg pleide å amme to ganger fra høyre og en gang for venstre, fordi høyre produserte mye mer melk.
Pumpet og håndmelket det i går kveld. Fikk bare ut 30 ml! Har prøvd å legge henne til først der siden i går på dagen. Hun er nok litt lat siden det kommer så fort fra andre siden, mens på venstre må hun jobbe for det. Håper jeg får det til å ta seg opp! Skrekken er jo å miste melka. :o

Pumpet og håndmelket det i går kveld. Fikk bare ut 30 ml! Har prøvd å legge henne til først der siden i går på dagen. Hun er nok litt lat siden det kommer så fort fra andre siden, mens på venstre må hun jobbe for det. Håper jeg får det til å ta seg opp! Skrekken er jo å miste melka. :o
Min venstre pupp har også dårligere melkemengde. Har ikke mistet melken der, men bruker puppen som en forrett før jeg legger han over på den høyre. Har dessverre også ofte tette melkeganger i det med lite melk fordi lille ikke gidder å tømme det. Det medfører jo enda mindre melk. Men det er der, jeg er bare blitt litt frontskjev :p

Her har aldri brystene vært like store under amming.

Back
Topp