Lite melk ennå - dine beste tips?

Kristinanaa

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Juliknøttene 2022
Baby er nå seks uker gammel og jeg strever ennå med lite melk.
Har spurt på fb, men kanskjegreit å høre her også: noen tips til hvordan få mer melk?? Spiser havregrøt en gang om dagen, havremelk, spiser hvitløk og drikker masse. Har bestilt en type te fra iherb.
Skjønte først i går at jeg må pumpe etter hver amming da..har pumpet nokså sporadisk før :b

Er det håp egentlig? Kan man snu dette når baby er seks uker allerede?
 
Baby er nå seks uker gammel og jeg strever ennå med lite melk.
Har spurt på fb, men kanskjegreit å høre her også: noen tips til hvordan få mer melk?? Spiser havregrøt en gang om dagen, havremelk, spiser hvitløk og drikker masse. Har bestilt en type te fra iherb.
Skjønte først i går at jeg må pumpe etter hver amming da..har pumpet nokså sporadisk før :b

Er det håp egentlig? Kan man snu dette når baby er seks uker allerede?

Jeg svarte deg sikkert også på Facebook :)

Men ja, hos meg har produksjonen ihvertfall økt mye fra 6 uker til nå. Men det går snegle sakte.

Tips:
-pumpe/amme annen hver time. Pass på å pumpe et par minutter etter at det er "tomt"

- Drikk nok vann

- Kosttilskuddene fenugreek og blessed tistle

Skriv ned mengdene du pumper ut for hver gang, så har du oversikt.

- varme omslag før pumping
 
Ja, det er absolutt håp. Med første fikk jeg ikke opp produksjonen ordentlig før lille var 3-4mnd, fullammet etter det :)

Må jobbe med produksjonen her også snart. Fikk anbefalt å drikke vørterøl [emoji14]

Og beskjed om å unngå lakris
 
Baby er nå seks uker gammel og jeg strever ennå med lite melk.
Har spurt på fb, men kanskjegreit å høre her også: noen tips til hvordan få mer melk?? Spiser havregrøt en gang om dagen, havremelk, spiser hvitløk og drikker masse. Har bestilt en type te fra iherb.
Skjønte først i går at jeg må pumpe etter hver amming da..har pumpet nokså sporadisk før :b

Er det håp egentlig? Kan man snu dette når baby er seks uker allerede?

Vet du om du har "nok" melkekjertler? For å øke melkeproduksjonen er det anbefalt å legge til/ pumpe hver 2.time. spesielt på kveld og natt. Min er 6 uker og jeg har økt nå på ene puppen,men så vet jeg fra tidligere av at jeg har god produksjon. Er dette første?
 
Back
Topp