lite matlyst (beklager lang..)

Vesle frøken

Blir kjent med forumet
hei
tenger sårt noen råd. ffrøkna mi 5.5 mnd har akkurat sluttet m pupp. Hun kan egentlig ikke å suge på flaske enda, men etter å nesten ikke sovet siste uka pga amming og uro på natt bestemte vi oss for å kutte ut puppen og stå på m flaske. hun har tidl fått 3 måltider m grøt for å være fornøyd i tillegg til mm. Den siste uka har hun ikke vært noe særlig interessert å bare spist noen skjeer m grøt pr måltid. Vi kutta ut puppen fra i går morges og siden den tid har snuppa spist veldig lite. hun tar heller ikke nå noe mer grøt, og vi får i ca 50 ml pr måltid. i dag har hun spist litt grøt til frokost, noen dråper mme, og ca 50 ml mme i stad. i går tok hun greit m mme. hun er i godt humør og sover til sine vanlige tider, og i natt har vært den beste natta på lenge, for hun sovnet m en gang hun var ferdig m måltidet, eller hun fant ut hun ikke ville ha. Beklager lang trår, håper noen gidder å lese........

Huff, ikke greit når de ikke vil spise! Hva med å gi mme på kopp? Bruker toppen til avent flaska jeg, og kan gi væske fra den. Så er du sikker på at hun får i seg noe.. Tilby mat oftere, prøv med annen flaske, større tut (flere hull i smokken), skifte mme type....

Vet ikke om dette var til noe hjelp jeg.. Sender en god klem i allefall!

har prøvd kopp her en dag før uten å lykke, prøve igjen etterpå, hjelper ikke å tilby ofte synes jeg tilbyr hele tiden, har havna på tommee tippee flaske da hun tok den i går, virker som hun skvetter når melka kommer, har også prøvd hipp i stedet for nan, men tok ikke den heller. Men så lenge hun tar litt og er fornøyd er det vel ikke helt krise?????

Du får bare være flink til å veie henne ofte, for så lenge hun er fornøyd og har våte bleier og legger på seg bra, er det helt ok at de ikke så spiser så mye en periode. Det vil nok gå seg til![:)]

det kan jo kanskje tenkes at hun savner puppen litt?
du kan jo kanskje gi litt pupp i tillegg til flaska... (tenker bare meg selv hvis noen plutselig har tatt fra meg det jeg var aller mest glad i)

nei vet ikke jeg... men så lenge hun er godt fornøyd så tror jeg ikke det er noen krise... hs sa til meg en gang at barn ikke kan sulte seg selv så kan jo hende hun spiser mere når hun kjenner på magen sin at hun trenger mere :)

Back
Topp