Lite mat og lite nattesøvn

liss24

Flørter med forumet
Noen av dere som har fått for lite mat til babyen og måtte gå over til flaske? Hadde det noen innvirkning på nattesøvnen?
Her begynte lillegutt å sove 5-6t mellom måltidene om natta da han fikk full posjon grøt om kvelden, og de første 5 nettene hadde jeg rikelig med mat til ham. Etter dette dalte produksjonen min (han var ikke spesielt interessert i pupp på dagtid, er alt for nysgjerrig), og han begynte å våkne hver 2.time igjen, så lurer på om jeg har for lite til ham på natta, da det virker som han tømmer brystet helt. Er rimelig sliten av å være så mye våken på natta, da dette startet for over 2mnd siden. Så vurderer å amme en gang p å natta og gi 1-2 flasker, da han sover i ca 11-12 timer. Noen som har erfaringer ang dette?

Grunnen til at han våkner så ofte for å få pupp er nok for å øke melkeproduksjonen din siden den helt sikkert har dalt noe etter innføring av grøt og det at han ikke har "tid" til pupp på dagtid. Da må du nesten ta et valg; få opp melkeproduksjonen og godta en periode med mye nattamming, eller kutte ut ammingen for godt. Jeg vet hva jeg ville valgt! (og forsåvidt velger.. for her er det også pupping annenhver time om natta, og det har det vært i nesten to måneder mer eller mindre...)

Vil bare si at jeg synes det er godt at det er flere av oss som er mye oppe om natta..det hjelper litt. Man føler seg ganske ensom i disse trege nattestimene! Soving er for pyser, og de som ikke har barn ;)

desverre sånn at de ofte liker bedre å spise på natten sa helsesøter for da har de ro rundt seg og får mor for seg selv. spesielt om de spiser lite om dagen så må de ta det igjen på natten. dersom det er none trøst så er mi helt lik. klarer ikke å spise om det er folk rundt oss, ho skal jo absolutt ha med seg alt og får eg ho til å spise så er det ikke lenge ho spiser. så tar ho det igjen om natten, de siste nettene har det vært slitmomt med hver, til annenhver time.

Her er heller ikke puppen så spennede på dagen etter vi begynte med grøt...emoticon Det er lite amming på dagtid for tiden, kanskje 2-3 ganger.... Men på natten i ro og stillhet er det veeeelig kos, da er hun ivrig.. men heldigvis er det som regel bare 1-2 ganger med pupp på natten...!

Når jeg gir henne grøt får hun pupp rett etterpå...oftes spiser hun på hver side og så får hun flaske på kveldne i tillegg, enkelte dager....

Men det er normalt alt det blir mindre pupp på dagen når man begynner med grøt...men er du redd for produskjon så pump deg litt på dagen i tillegg.

Her er det også litt sånn. Lite pupping på dagtid (jeg må jo utforske denne verden må du skjønne, mamma) og endel mating på natten (nettene har i grunn ikke forvandret seg noe særlig).

Jeg moser avokado sammen med banan som han får til kvelds (en kvart avokado og en kvart banan - ikke alltid han spiser alt da). Gjerne med en skje rapsolje i, og får han pupp hvis han vil ha etterpå.
Da sober han som regel ca 4 timer før neste amming. Kanskje du kan prøve det? :-)

Jeg er i grunn mest overrasket over hvor lite trøtt jeg er som sover så lite. Burde jo vært helt på felgen egentlig.. emoticon

Back
Topp