Lite liv?

Lykkepåstrimmel

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
Har kjent liv siden uke 16, som har blitt sterkere og sterkere. Men plutselig har det blitt helt stopp! kjenner ingenting lenger. Uke 20. Prøver å tenke at det enda er tidlig og at den lille kanskje har snudd seg slik at den sparker mot ryggen min. Men er for det litt bekymret.. Fra å kjenne det utenpå magen til ingenting.

Hun lå veldig rolig på OUL også, bevegde seg ikke.. Så hadde jeg ikke sett hjertet slå, så hadde jeg trodd hun var død. JM som tok OUL sa at dem ikke forventet så mye bevegelser enda og at dem selvfølgelig har sove perioder. Men ja.. Alt man skal tenke..

Flere som har opplevd mindre liv?

Har dagar med mindre liv ja, går nok mest på leie til foster, samt kor mykje tid eg har å kjenne etter. Eg kjenner sjeldan noko om eg går eller står, mest når eg sitter eller ligg på sida.

Kjennliv.no anbefaler ikkje å registrere daglig liv/rytme i sparka før i veke 28. Men, om ein har hatt mykje aktivitet daglig, og det plutselig er veldig rolig, begynner ein jo å lure. På slike dagar har eg pleid å ta eitpar rolig stunder på sofaen, når eg kan, pirke litt i magen og fokusere på å kjenne etter dunk/pirking. Og då får eg som regel alltid svar :) Husk at dei berre veg nokon hundre gram no, og om dei ligg med ryggen ut eller har ei morkake i veien, er det ikkje så lett for oss å kjenne kva dei styra med. Sjølv om det er full aktivitet.

På min OUL var han så aktiv at jordmora omtrent måtte jage etter han med apparatet, men det kjente eg ingenting til..:rolleyes:

Min opplevelse er veldig lik, har kjent liv i 4-5 uker, selv om babyen ikke bevegde seg på oul. Fra å kjenne den sterkere og oftere for hver dag, kjente jeg plutselig ingenting på 2 dager, og ble naturlig nok bekymret. Men så begynte hun plutselig å sparke igjen. Så tipper det kom av at hun lå litt rart til inni der!

Har dagar med mindre liv ja, går nok mest på leie til foster, samt kor mykje tid eg har å kjenne etter. Eg kjenner sjeldan noko om eg går eller står, mest når eg sitter eller ligg på sida.

Kjennliv.no anbefaler ikkje å registrere daglig liv/rytme i sparka før i veke 28. Men, om ein har hatt mykje aktivitet daglig, og det plutselig er veldig rolig, begynner ein jo å lure. På slike dagar har eg pleid å ta eitpar rolig stunder på sofaen, når eg kan, pirke litt i magen og fokusere på å kjenne etter dunk/pirking. Og då får eg som regel alltid svar :) Husk at dei berre veg nokon hundre gram no, og om dei ligg med ryggen ut eller har ei morkake i veien, er det ikkje så lett for oss å kjenne kva dei styra med. Sjølv om det er full aktivitet.

På min OUL var han så aktiv at jordmora omtrent måtte jage etter han med apparatet, men det kjente eg ingenting til..:rolleyes:

Her måtte JM dytte flere ganger på magen for å få lille til å flytte litt på seg, ellers så hadde hun ikke fått målt alt :hilarious: Vi så hun gjespet, så hun ble nok forstyrret :shy:

Men sant det du skriver, husker jo egentlig det fra tidligere graviditeter, men man blir liksom bekymret uansett når man har kjent mye bevegelser og plutselig ingenting

Min opplevelse er veldig lik, har kjent liv i 4-5 uker, selv om babyen ikke bevegde seg på oul. Fra å kjenne den sterkere og oftere for hver dag, kjente jeg plutselig ingenting på 2 dager, og ble naturlig nok bekymret. Men så begynte hun plutselig å sparke igjen. Så tipper det kom av at hun lå litt rart til inni der!

Ja, kjenner nok ingenting om dem sparker mot ryggen vår, når dem er så små :love017

Sniker fra mars
Akkurat mellom uke 16 og 21 kjente jeg faktisk mye mindre, fordi livmoren hadde sprettet ordentlig opp av bekkenet og babyen plutselig hadde masse plass. Når livmor og baby enda er mer klemt nedi bekkenet, kjenner man mer av de tidlige bevegelsene. Så om babyen da i tillegg snudde seg med ryggen utover, kjente jeg ingenting.
Blir du veldig urolig kan du alltid ringe til helsestasjonen og høre om jordmor har tid til å la deg komme inn for å høre på hjertelyden :)

Back
Topp