Lite liv...?!

Bentemor

Flørter med forumet
Heisann!

Off stadig noen bekymringer... kan ikke huske jeg hadde det sånn med min første... Kjenner liv hver dag, men det er sånn ca 5 - 6 spark kanskje. de kommer når jeg legger meg ned og spesielt når jeg legger meg på venstre siden.... er jo i 29. uke så skulle tro jeg skulle kjenne mer, men kanskje jeg har mye forstervann og at det gjør sitt til at jeg kjenner lite liv eller?? noen som er ca like langt på vei og som har det likt?

Klem

æ har kjent vældi lite liv nu i d siste så får litt ekstra oppfølling a jordmora kor æ registrere å tæll spark.
hos mæ e d mæst sansynli pga at morkaka ligg i forvæggen å nurka har snudd sæ sann at ho sparka mor morkaka

hmm ja når jeg var gravid med vår datter hadde jeg morkaken forann magen så då var det naturlig mindre liv, men denne gangen lå den ikke slik til så de sa jeg ville kjenne betraktelig mer liv... Hmm at vi alltid skal måtte bekyre oss for noe! Ringte du til jordmoren pga lite liv eller var det på en vanlig kontroll du ga beskjed om det? Forresten tusen millioner takk for svaret:-)

Vet du, jeg har akkurat samme problem. Kjenner mest liv om morgenen og kvelden, gjerne når jeg ligger på venstre side. Og så de gangene jeg "skviser" huleboeren med å bøye meg ned og dermed få magen godt i klem. Ellers er det veldig rolig der inne. Trodde selv at jeg skulle kjenne mye mer liv når jeg var kommet såpass langt på vei, men... Trøster meg med at jeg hører hjertelyden godt hver gang jeg er hos legen. Og at alt har sett bra ut på ultralyd. Skal faktisk ta en 3D nå på torsdag, jeg gleder meg! [:)]

Men, får tro at huleboeren bare sparker "feil vei" på dagtid. Eller at det bor et lite murmeldyr der inne. [:D]

det var godt å høre lykketrollet!
Ikke det at jeg er glad for at du ogsp kjenner lite liv, men at jeg ikke er alene her i verden om det liksom:-) alle snakker jo om hvor godt de ser at hele magen snur seg osv.
hmm der sitter jeg og er glad hvis småen gir meg et lite spark... men men lykketrollet vi får satse på at det er noen rolige og bedaglige barn vi får da:-) skal ikke klage hvis det er så rolig når det kommer til verden også:-) Ser forresten vi er like langt på vei:-) Det var jo kjekt:-) termin 2. mai du også da eller?

Klem

æ rengte jordmora ætter 4daga me næsten ingen bevegelse å fikk komme ne nesten me en gong. så vil anbefale å renge om du e bekymra om så bærre før å prate å høre hjerte. d hjælpe kjæmpemasse

ok... ja da vil jeg gjøre det i løpet av uken hvis ikke småen vil være snill med meg og gi meg litt mer tegn til at han har det bra! Jeg vet jo at det er liv der inne for dte kjenner jeg jo, men det er det at jeg føler jeg kjenner så lite så då lurer jeg jo om det bare er sånn eller om det er fordi han ikke har det bra... vært et styrete svangerskap med blødninger og diverse så sikkert derfor jeg er ekstra bekymret denne gangen. skal være glad når alt er over:-) Gleder meg sånn til å få en baby i armene igjen!

Klem

d e bedre å renge en gong før mykje enn en gong før lite bruka di å sei t mæ.
sjønne at du e nærvøs.
e sjøl mykje nærvøs før ætter en exu før nån år sia så sku æ ikkje kunne få barn så har vært redd før at d ikkje sku gå bra. gleda mæ kjæmpemasse t i mai. dettan e min første

Ja, jeg vet hva du mener. Folk snakker om at de tydelig kjenner hvordan den lille ligger, hvor hodet o.l. og at de ser magen endre form til stadighet. Men så lenge jeg kjenner liv hver dag, så prøver jeg å ikke bekymre meg for mye. Legen min fortalte jo og at man ofte kjenner liv best om morgenen og på kvelden, for det er da vi er rolige og dermed lettere legger merke til det.
Men er man veldig bekymret, så synes jeg man skal ringe lege/jordmor. Ikke noe bra for barnet at vi går rundt og er redde.

Men nei, har ikke termin før 5. mai jeg. Tror kanskje jeg må inn og rette litt på tickeren min. Så merkelig...

Jeg har kjent veldig mye liv og spesielt de siste ukene for da har jeg hatt praksis! 14 syvåringer lager en del lyd og lille babyen har sparka og herja til de grader! Men på lørdag var det HELT stille... Kjente ikke noe!![:(] Ble så bekyrma at jeg på kvelden ringte føden.. De var så hyggelige og sa at jeg måtte bare komme bort så de fikk ta en CTG. HELDIGVIS var alt bra!![;)[:D][:)]
Så jeg tror nok lille prinsessa vår var utslitt og måtte sove ut![:D]

Her er det litt opp og ned, men kjenner noe hver dag....
Kjenner kanskje mest bevegelsene hennes nå...litt rart, men sparkene har det blir ferre av!
Men plassen begynner jo å bli mindre også!

Her kjente jeg meg igjen også!
Er liv hver dag, men ikke mange rundene med spark og helst når jeg ligger litt over på venstre side.
Har sjekka plasseringen av morkaka 2 ganger jeg, og ikke blitt noe mer klok.. på offentlig ultralyd sa hu at den lå over livmormunnen og bak, hos privatlege sa de at den lå over livmormunnen, men foran....
jordmor sa at det var rimelig trolig at det siste er rett, og at barnet nok ikke er noen urokråke. Noen er roligere enn andre, men så lenge jeg kjente liv hver dag og hjertelyden er bra når jeg er på kontroll skulle jeg ta det helt med ro. Får satse på at alt er som det skal og at den lille har arvet ro og sovegen etter meg.. (jeg er ikke noe a-menneske!)

æ hadde en periode der æ ikke kjente noen spark å da ble æ litt nervøs... men d har tatt  seg opp igjen å nå kjenner æ liv så å si hele tiden.
Å den e vældig gla i å sparke når æ skal sove..å især når æ ligger på høyresiden.
men æ e bare gla så lenge den sparker, da vet man jo at ting er bra der inne:)

Ser forresten at du har samme termin som mæ. 2mai

hei igjen alle sammen[:D]
Tusen  illioner takk for at dere er så flinke å svare! er så god tå høre andre som har det likedan... men for å si det så hjalp det kanskje bare å få skrevet og lettet på bekymringene mine igår for i hele dag har lille Jonathan vært kjempe aktiv og gitt meg mange tegn på at han har det bra så jeg har bare gått og smilt og vært fornøyd idag[:D] Jammen skal vi mødre få bekymre oss for ting opp gjennom årene. først når de er i magen og deretter når de kommer ut til denne verden[:D] jaja det er en del av livet det og vi føler vel aldri vi kan verne godt nok om disse søte små som vi er så glad i!
Ha en strålende dag videre alle sammen

Klem

Vet ikke om jeg har rett på dette, men jeg innbiller meg at man kanskje ikke har like mye tid til å kjenne etter med nr 2,3 og 4 osv...

Og at man har mye å gjøre hele tiden! [8|]

Back
Topp