Lite liv

elisa81

Andre møte med forumet
Er nå 26+3 uker på vei, fra ca uke 22 til for ett par dager siden kjente jeg godt med liv hver dag, nå er d stille, det jeg kjenner nå kan like godt være luft i tarmene som noe annet
Var på ul i uke 24 og hørte hjertelyd i forje uke.
Er beskymret.
Flere som har d sånn??

Om du er bekymret så ringer du føden, så avgjør de om de skal ha deg inn på sparketest :)

Ring føden! Det samme skjedde meg i akkurat samme uke, og jeg fikk komme inn til både sjekk og ultralyd på en søndag! De sa at det var bra jeg ringte, 99 % av gangene er alt bra, men de ville ha bort den 1 % ;) jeg ringte etter to dager uten å ha kjent noe, og de virket nesten litt sur for at jeg ventet så lenge ;)

Drikk kald sukkersaft/ cola, og vent i 30 min..kjenner du ingenting, så ring! ;)

Ja ring hvis du er bekymret.. Jeg fikk beskjed om at mann ikke trengte å kjenne hver dag før uke 28.. Sparker den inn mot ryggen, kan det være vanskelig å kjenne.. Har du hatt tid til å legge deg ned å virkelig kjenne?

• Liker
Reactions: BMC
Ja ring hvis du er bekymret.. Jeg fikk beskjed om at mann ikke trengte å kjenne hver dag før uke 28.. Sparker den inn mot ryggen, kan det være vanskelig å kjenne.. Har du hatt tid til å legge deg ned å virkelig kjenne?

Min jm ga meg beskjed om at vi skal kjenne liv hver dag fra uke 24... Jeg var 24 uker i går, så hun sa at hvis jeg ikke kjente liv på mange timer skulle jeg ringe føden, dersom det ikke hjalp med de vanlige tingene de anbefaler(drikke saft og legge seg ned osv)...

Rart at de opererer med så mye forskjellig.. Er jo et ganske stort sprik fra uke 24 til uke 28... Hehe

Min jm ga meg beskjed om at vi skal kjenne liv hver dag fra uke 24... Jeg var 24 uker i går, så hun sa at hvis jeg ikke kjente liv på mange timer skulle jeg ringe føden, dersom det ikke hjalp med de vanlige tingene de anbefaler(drikke saft og legge seg ned osv)...

Rart at de opererer med så mye forskjellig.. Er jo et ganske stort sprik fra uke 24 til uke 28... Hehe
Ja ser det står både 24 og 28 når jeg Googler..

Man kjenner vel daglig liv fra uke 24 ca, men de har vel mer et fast mønster fra uke 28.

Man kjenner vel daglig liv fra uke 24 ca, men de har vel mer et fast mønster fra uke 28.
Jeg kjente ikke liv i det hele tatt før uke 28 sist.. Egentlig helt utrolig, når jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Da var det veldig tydelig dunk utenpå, og mannen kjente også samme dag. Så ikke alltid greit;-)

Jeg kjente ikke liv i det hele tatt før uke 28 sist.. Egentlig helt utrolig, når jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Da var det veldig tydelig dunk utenpå, og mannen kjente også samme dag. Så ikke alltid greit;-)
Oi, det var sent :p kjente ikke utenpå før rundt uke 29-30 sist, men innvendig fra uke 20 ca :)

Så rart hvor store forskjeller det er. Jeg og kjæresten kjente der fra uke 16.Jeg fra uke 15. Nr to

Så rart hvor store forskjeller det er. Jeg og kjæresten kjente der fra uke 16.Jeg fra uke 15. Nr to
Kommer jo an på morkakens plassering og hvordan babyen ligger + om man er tynn eller har en del ekstra på magen :) ganske store forskjeller :)

Ja, jeg vet. Men har kjent det så tydelig så lenge, at det virker helt fjernt for meg at det går an å ikke kjenne det helt ut i uke 28 (!). Utenpå er jo forståelig, siden det kommer an på polstringen :) nå er jeg tynn og har hatt morkaken på bakveggen begge gangene, så det spiller selvfølgelig inn.

Jeg er 25+4, og når jeg var hos jordmor tidligere denne uka var hun soleklar på at jeg skulle kjenne tydelig liv hver dag, men at det etterhvert ville bli tydeligere mønster da. Men jeg skulle ringe føden hvis han var stille en dag og ingen av "triksene" fungerte, det måtte jeg ikke være redd for (hun jobber der og, så hun vet nok terskelen på når de tar inn). Jeg har morkaka foran, men har kjent tydelige spark utenpå i en halvannen ukes tid, og liv daglig like lenge. Men det er jo variasjon såklart.

Er nå 26+3 uker på vei, fra ca uke 22 til for ett par dager siden kjente jeg godt med liv hver dag, nå er d stille, det jeg kjenner nå kan like godt være luft i tarmene som noe annet
Var på ul i uke 24 og hørte hjertelyd i forje uke.
Er beskymret.
Flere som har d sånn??
Hvordan går det? :)

Back
Topp