Lite liv

Håp2016

Elsker forumet
Etter hvor mange timer bør vi ringe å få sjekket lille dersom vi ikke har kjent noe liv?
Og hva bør en prøve på forhånd?

Har du prøvd å drikke et kaldt glass saft? Hvis ikke det hjelper hadde jeg ringt!

Spis en stor lunsj og et glass brus. Da Bør det bli liv. (Sa jordmor en gang jeg spurte)

Prøv å spise om det er lenge siden du har spist, eller prøv å drikke noe kaldt med sukker i. Dersom du fortsatt ikke kjenner noe særlig bevegelse skal du ringe føden!

Drikk et glass iskald saft/brus og legg deg ned. Kjenner du ikke liv etter 20 min ringer du føden. Det er oppskriften jeg har fått :)

Spise for ca 30-45 min siden, har drukket vann og ligger på siden.. prøver med litt gele og vaniljesaus :)
Kan bare ikke huske å ha kjent han siden i går kveld. Satser på at han gir lyd fra seg snart :)

Spise for ca 30-45 min siden, har drukket vann og ligger på siden.. prøver med litt gele og vaniljesaus :)
Kan bare ikke huske å ha kjent han siden i går kveld. Satser på at han gir lyd fra seg snart :)
Det viktige er at du får i deg noe med sukker som han vanligvis blir livlig av og legge seg ned, kjenn godt etter. De tar lite liv på alvor på føden, så det er bare å ringe om du ikke kjenner noe!

Har gjort det nå :)
Venter i 15 min til før jeg evt ringer :)
Bra! Da får du en ultralyd tenker jeg :) Og ser at alt er i skjønneste orden! Krysser fingrene!

Etter hvor mange timer bør vi ringe å få sjekket lille dersom vi ikke har kjent noe liv?
Og hva bør en prøve på forhånd?

Jeg prøvde alle kjerringråd med sukker, mat, koffein osv, men hjalp aldri :p Hadde to dager forrige uke med veldig lite liv! Dro på føden på kvelden på dag 2 og ble godt tatt imot. Ring i kveld om du fortsatt er urolig!
En ting som faktisk hjalp var å legge noe stramt over magen! Eks et tykt belte... da ble det trangere og jeg kjente bevegelsene mye bedre! :)

Det kan jo være han har snudd seg eller noe, da er det vel vanskeligere å kjenne liv? De har jo rolige dager og aktive dager de også. Hold oss oppdatert da?

De 2 gangene jeg har vært føden pga lite liv har jeg ikke fått ul. Kun hørt på babies hjerte lyd. Er dette normalt?

Jeg sliter også med samme problemet nå. Plutselig hatt 2 dager hvor jeg ikke kjenner noe omtrent. Kunne kjenne maks 10 bevegelser i går, i dag har jeg ikke kjent noe enda. Vurderer rett å slett å ringe snart

De 2 gangene jeg har vært føden pga lite liv har jeg ikke fått ul. Kun hørt på babies hjerte lyd. Er dette normalt?

Ikkje? Meinte dei tok ul og for å sjekke at alt var bra med morkake, navlestreng, indre organa ++ eg har vertfall fått ul når eg har vert inne pga lite liv!

Ikkje? Meinte dei tok ul og for å sjekke at alt var bra med morkake, navlestreng, indre organa ++ eg har vertfall fått ul når eg har vert inne pga lite liv!

Nei. Ja det er det jeg har hørt er normalt. Men føler rett og slett at de ikke bryr seg nok. Som om hjerteslag er alt som skal til.

Han ligger visst på en 2080g og hode ligger nedover ☺ navlestreng og fostervann var bra ☺ tror gubben angrer litt nå at han ikke ble med :p

Back
Topp