Lite liv :(

babysykigjen

September 2013 <3
I går og i dag har lillebror i magen vært veldig stille. Kjenner kanskje 5-10 spark i løpet av dagen. I går var jeg på ekstra kontroll og ultralyd på Hamar, og fikk heldigvis se et bankende hjerte, men en helt stille og rolig lillebror. Jordmor dytta hardt og dypt på magen, men han ville ikke bevege på seg. Fikk beskjed om å ta en is og cola, og komme tilbake etter 30 min for ny ultralyd. Da var det heldigvis litt bevegelser på han, hun ville se på hjertelyden og, at den varierte i frekvens, noe den heldigvis gjorde. Den steg etter at hun dyttet på magen min.
Fikk beskjed om å ta kontakt med føden på Elverum om jeg fortsatt var bekymret om noen dager. Kjenner jeg er veldig obs på bevegelser, men er mye mer rolig i dag enn i går, men likevel litt bekymret. Tenker jo på hvorfor han er så stille, det har jo vært full fest inni der.

Flere som merker mindre liv om dagen? Er 28 uker på vei i morgen.

Her et det veldig varierende fra dag til dag hvor mye liv det er.... Hvis jeg har vært i farta og veldig oppratt da merker jeg mye mindre. Tror ikke jeg kjenner bevegelser hver time, men så er det skikkelig fest innimellom. Har ikke vært bekymret for det når jeg kjenner mindre liv....

Bra at jm sjekket deg og lillebror ordentlig. Håper han bare har noen late dager :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Het og, kjenne liksom berre aktivitet heilt nederst i magen..

Er også 28 uker, og her varierer det veldig ifra dag til dag, noen dager er det full fest mens andre dager er det veldig stille, og da tar panikken meg litt! De blir jo bare større og større nå, så kan hende at det er mindre plass å bevege seg på :-) men, er greit å få det sjekket 1 gang for mye, enn 1 gang for lite :)

Jeg synes at du skal ta kontakt igjen hvis du er det minste bekymret, du skal nyte graviditeten - ikke gå å uroe deg. <3

Når det gjelder bevegelse av min frøken så anser jeg henne som veldig aktiv, men for meg betyr ikke det at hun er like aktiv hver dag. En dag er hun aktiv masse flere ganger om dagen, neste dagen kan hun være veldig rolig. Kanskje har hun vært aktiv når jeg sover, og så har "pause" om dagen når jeg er våken. Ikke vet jeg hva hun driver med :-) Jeg har også lagt merke til at hun har endret litt bevegelsesmønster den siste tiden, hun romstrerer mer og sparker mindre/annerledes, noe jeg tror er fordi hun har fått litt mindre plass og har lagt seg mer med hodet ned. Jeg vet ikke for jeg har aldri opplevd dette før, men det virker sånn. Jeg er 28+5 nå. Det viktigste for meg er å ha kjent henne hver dag, men jeg ville også reagert hvis hun hadde vært mindre aktiv enn jeg er vant med over flere dager.

Godt å høre at det er flere som merker forskjell på bevegelser. Ja her var forskjellen så veldig stor, på mandag så merket jeg han veldig godt, mens på kvelden ble han veldig stille, og det fortsatte sånn utover natta og dagen. Jordmor var ikke elt fornøyd med første titten hun heller, og derfor ble jeg sendt ut for å få i meg litt energi og sukker :) har vært litt mer aktivitet i kveld. Jeg har som regel hatt full fest i magen om jeg har satt meg ned, eller lagt mrg ned på sofaen.

Veldig opp og ned i aktivitetsmengden her og.. Noen dager lite, andre dager mye.. Merker han er veldig rolig hvis jeg er mye på farten, og motsatt hvis ikke.. :) jordmor sa det var normalt, så lenge en kjente liv hver dag.. :)

Back
Topp