Lite liv

Miniinis

Elsker forumet
Hvor lite liv skal dere ha kjent en dag før dere kontakter føden? Da tenker jeg at dere har kjent liv, men lite.

Jeg er like langt som deg i svangerskapet, og kjenner liv noen ganger om dagen. Enkelte dager kjenner jeg lite, andre dager mye. Kommer helt an på hvordan lillegullet ligger i magen min. Etter uke 28 skal man kjenne liv hver dag. Jeg uroer meg ikke nå i uke 23 om det er stille hele dagen. Håper du blir beroliget, og ikke tenker for mye på dette.

Jeg vet egentlig at det kan variere hvor aktive de er, men synes h*n har vært veldig stille i dag. Har kjent liv daglig siden uke 18, og kjenner jo liv i dag også, men veldig lite og svake spark/dult. I tillegg falt jeg ut av senga i går kveld (ja, jeg er klumsete :p ) og landet på siden, så er vel ekstra oppmerksom på grunn av det.

Jeg kjenner liv stort sett hver dag, men enkelte dager er han veldig stille. Har kun kjent et lite dult i dag. Men så tidlig er det ingenting å bekymre seg over fikk jeg høre av jordmora på ultralyden på torsdag.

Husk at hver bevegelse teller som spark:-) tror du skal kjenne 10 spark/bevegelser når den lille har aktiv periode. Dette gjelder fra uke 28

Prøv å drikke et iskaldt glass med saft eller lignende, det pleier å sette fart på sparkingen. her er det ikke uvanlig at jeg bare såvidt kjenner litt en dag, jeg omtrent like langt på vei som deg :)

Skal spise og drikke litt brus nå, så får vi se om det blir litt mer aktivitet da ;)

Jeg har har hatt en uke med svært lite liv nå, fin og klar hjertelyd men stille og rolig i magen, har vert kjempe bekymra! Men i dag har minien vert kjempe livlig igjen heldigvis :) <3
Men var faktisk på føden på onsdag for jeg var så bekymra, alt var bare fint.. Fikk og beskjeden om at det fortsatt var god plass inni der og babyen hadde nok ligget med rygg utover og sparket innover..
Men du har ikke en doppler da?
Jeg har brukt min flittig når det har vert lite liv, og det er veldig betryggende :)

Men er du veldig bekymra og det ikke er særlig liv etter isvann, godis og saft hadde jeg heller tatt en tlf :)

Det ble litt livligere der inne etter mat og brus, så h*n hadde vel bare en rolig dag :) har kjent en god del spark allerede i dag også :)

Ja, det gjør de virkelig :) men de må da vel skjønne at de ikke kan slappe av en dag :p

Back
Topp