Lite liv.

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei.

Jeg er i uke 39 og har de siste dager kjente begrenset eller ingen tegn til liv i magen. Har selv vært rolig disse dagene, pleier og kjenne masse liv etter hvordan jeg selv er i aktivitet. Jeg var hos legevakten som sa at det var normalt og kjenne lite liv, da fosteret har mindre plass og boltre seg på. Trodde du kjente det bedre jo lengre du var på vei. Målte hjertelyd som var 145. Har jeg noen grunn for bekymring? klarer ikke helt og roe meg med svaret jeg fikk hos legen.

Hei.

Det med å kjenne nok liv de allersiste ukene er det mange gravide som føler som et stort ansvar. Når man merker markant forandring i fosteraktiviteten skal man alltid få en sjekk. Så det er bra at du tok kontakt med legevakten.

Jeg syns likevel du bør kontakte fødeavdelingen der du skal føde. Vanligvis tar man en CTG registrering av babyen (med sånne belter om magen din) for å se hvordan det står til derinne. Den forteller mye mer om hvordan babyen egentlig har det!
Så ring og fortell det samme til Fødeavdelingen som du har skrevet til oss, så tar de deg inn for en sjekk!

Vennlig hilsen jordmor Ragna :-)

Back
Topp