Hvor my liv kjenner dere? Kjenner jo at babyen er der, men lite sparking, det begynner nok å bli trangt. Ringer dere føden, poliklinikken eller fastlege for å sjekke at alt er ok?
Merker mye mindre liv nå ja, men tror ikke det er noe å bekymre seg over. Syns å huske at det var sånn sist også..det er jo blitt trangt inni der nå:-)
Jeg kjenner mye mindre liv enn før, og hadde en tur inn på føden for noen uker siden da jeg ikke hadde kjent han på et helt døgn. Prøvde å drikke saft hjemme og spise søtt og spratt rund og gjorde diverse øvelser uten at han "våknet", og ble jo dermed super stresset :)
Jordmor sa det var helt riktig å ringe hvis man merket en stor forskjell på bevegelsesmønsteret, og særlig hvis man ikke merket noe liv på en stund, og det var uansett utrolig behagelig å få sjekket at han levde og at alt var ok. Kunne puste lettet ut etterpå :)
Så jeg ville ringt hvis jeg var usikker :)
Jeg ringte inn forrige uke faktisk... Alt sto bra til, men hvis du er usikker så ring uansett. Jeg følte meg litt "dum" når alt var bra, men det hadde jo vært MYE værre om det ikke var bra, ikke sant? :)
Bevegelsene hos meg har endra seg.. Kjenner at hu er der, og at hu snur og vender på seg, men hu sparker ikke på samme måte som før. Virker som det er normalt. Hos meg kan det gå flere timer uten bevegelse, også er hu aktiv i kanskje en time før det er stille igjen. Og med aktiv så mener jeg snuing osv. Rumpa som plutselig stikker veldig ut på den ene siden, eller litt stikking nede i blæra - akkurat som hu krafser på den, haha.
Men hu her har hatt stille perioder på flere timer hele svangerskapet, så det er det som er normalt hos meg. Hvis babyen din er stille lenger enn vanlig kan det være greit å sjekke opp :) Men så lenge du kjenner NOE (snuing og sånt) så er det jo liv der i hvert fall :) Tror ikke de har plass til like kraftige spark etter hvert. Nå er jeg halvveis i uke 38.
Da har jeg akkurat kommet hjem igjen. Ble til at jeg ringte føden. Alt stod bra til heldigvis.. Men de var glad jeg ringte.. Ble grundig sjekket med ctg reg og 2 ul. :) fint å bli tatt på alvor.
Så bra at du fikk sjekket :) Og alt alt var bra! Er deilig når en blir tatt på alvor uten at en trenger å føle seg som en hypokonder ;)
Her er det overraskende mye liv hele tiden.. Kunne godt ha roet seg bittelitt, for det gjør vondt!