Lite liv...

sicaa

Forelsket i forumet
Vanligvis har jeg en meget aktiv baby der inne... Men igår var en skikkelig stressa dag,fikk ikke satt meg ned før jeg la meg på kvelden,og da prøvde jeg å få litt liv i babyen. vanligvis sparker han friskt om jeg rører litt på magen,men fikk såvodt noen få spark... ganske svakt.... Har ikke kjent noe særlig idag heller...
Farlig???

Det du må gjøre er å drikke ett stort glass med saft eller noe annet skikkelig søtt. LEGG deg ned og begynn å dytt litt til magen/bebisen. Du skal ligge der i 1 time og virkelig kjenne etter! hvis det fremdeles er veldig rolig og du føler at bebisen ikke oppfører seg som den skal eller pleier så ringer du med en gang føden på sykehuset ditt og sier i fra slik at du kan komme bort med en gang og sjekke! IKKE vent.

som regel 99 % av tilfellene så er det ikke noe galt, og bebisen din vil bevege seg som den pleier innen den timen mens du ligger nede. hvis ikke, ikke gå å gruble og vent, men ring føden! bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!

grunnen til at jeg vet: har en veldig rolig baby inne i min mage og pratet masse med jordmoren om dette. jeg er i uke 28 på fredag.

Det er ikke noe du skal bekymre deg om. Det er med babyer som med oss, noen dager mer aktive enn andre. Så lenge du kjenner noe bevegelse hver dag skal alt være bra.

Det er helt normalt at de variere litt i aktivitet de også... Sånn var jenta mi og.. Men vis du bekymrer deg veldig, ring til føden og få tatt en sjekk.. Det er ikke bra for verken deg eller barnet at du bekymrer deg veldig.. Du skal se at det går så fint[:)]

takk for alle svar... begynte sprelle litt mer idag. sto på butikken da jeg fikk ett skikkelig spark i siden,auauau.... begynner bli litt kraft i noen av sparkene nå!

Back
Topp