Lite liv-uke 37

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
I dag har jeg nesten ikke kjent noe liv fra lille-jenta mi. Hun pleier å være veldig aktiv, så har hun dager hvor hun er roligere. Men i dag har det vært veldig lite.. Fler som opplever det samme, eller bør jeg ringe ? Jeg har sovet 3 timer på dagen i dag, var helt utslitt, så da vet jeg ikke om hun har styra og ordna der inne.
Hadde også veldig vondt i høyre siden av magen tidligere i dag, kjentes ut som at det strakk seg der inne , og ringte føden, men de sa det nok var ligamentsmerter. Men blir litt usikker nå som det er så lite romstering.

Jeg hadde også perioder på den tiden der babyen var skummelt stille i magen. Ofte hjalp det med iskald saft eller at jeg trykket forsiktig på magen. Men om du er bekymret ville jeg ikke nølt med å ringe føden. Heller en gang for mye enn en gang for lite!

Ring føden

Ring! Alt er nok i orden, men bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Ring føden om ikke lille responderer på kald søt drikke nå.

Jeg ville ringt inn uansett.

Hun er ikke like sterk i dyttene tilbake? Tror jeg hadde ringt for sikkerhets skyld

Hun var ikke det i går nei, følte hun var svak. Men jordmor mente at så lenge jeg fikk dytt og bevegelse så var det tegn på liv. Skal de ikke være like "sterke" hele tiden, elle rkan det variere fra dag til dag?

Ringte i går , og jeg spiste + drakk og kjente etter. Først var det bare rolige og seige bevegelser, så kom det noen dutt , ca 8 stk, i løpet av 10 min. Jordmor var fornøyd med det og ba meg sove. Våknet nå og lille sprellet <3 Så får bare håpe det var en rolig dag for henne i går.

Takk for alle svar <3

Hun var ikke det i går nei, følte hun var svak. Men jordmor mente at så lenge jeg fikk dytt og bevegelse så var det tegn på liv. Skal de ikke være like "sterke" hele tiden, elle rkan det variere fra dag til dag?
Jeg merket selv at han ble seigere mot slutten, da han naturlig nok hadde litt mindre plass å slå fra seg. Så ble mer skuing og dytting, men han hadde krefter. Han var heldigvis ikke noe slapp :) jordmor sa at om han ble mer stille og slappere i bevegelsene, så skulle det sjekkes

Ble lagt inn til observasjon i dag. Ringte dem på dagen siden jeg fortsatt ikke følte meg OK med bevegelsene hennes. Har høyt blodtrykk , som de nå følger med på. Tatt flere målinger som viser høyt, og siden jeg føler mindre liv , vondt i hodet og høyt BT så ville de ha meg over natten. Hvis BT fortsatt er høyt i morgen så vurderer de å sette meg i gang. Får håpe at BT normaliserer seg og at frøkna kan bli værende noen uker til :)

Back
Topp