Lite liv på en dag ??

suzjan16

Blir kjent med forumet
I dag har lille tusta i magen min vært veldig mye roligere en ho pleier, jeg har Doppler så har hørt på det lille hjerte en stund nå ... Plutselig er jeg helt tørr og sår nedentil .. Ikke at dette har noen sammenheng men.
Noen andre som har følt det sånn eller opplever at den lille er mindre aktiv til tider ? Å når er det lurt å ringe ?
Er 36+1 i dag :)

I dag har lille tusta i magen min vært veldig mye roligere en ho pleier, jeg har Doppler så har hørt på det lille hjerte en stund nå ... Plutselig er jeg helt tørr og sår nedentil .. Ikke at dette har noen sammenheng men.
Noen andre som har følt det sånn eller opplever at den lille er mindre aktiv til tider ? Å når er det lurt å ringe ?
Er 36+1 i dag :)

1) aldri, aldri, ALDRI bruk dopler som forsikring på at alt er vel når du har tenkt tanken på at du kjenner lite liv.
Vi har ikke den erfaring og kunnskap som skal til for å vite om det vi hører er god nok hjertelyd. Dette skal fagfolk ta seg av!!!

2) Jeg har opplevd slike tilfeller ja, og dersom mat, dytt, prat, søt/kald drikke ikke fører til ønsket respons, så ringer du. (I dette svangerskapet har mine slike forsøk på å få respons lykkes. I mitt forrige svangerskap førte det til en tur på føden for en sjekk)

Jeg har også doppler for å høre hjerterytmen med, men har fått beskjed av jm at jeg skal være obs på å bruke den i forhold til lite liv. Dette grunnet at jeg ikke klarer å høre variasjonene i hjerterytmen. Jm observerer variasjonen i frekvensen for å vite at babyen har det bra. Dette fikk jeg selv se nå som jeg lå to dager til observasjon på føden.
Jeg vil heller anefale deg å ta en telefon om du bekymrer deg :)

Hvis du er bekymret ville jeg prøvd kald, søt saft eller noe annet søtt først og deretter ringt hvis ikke det gir økt respons. Aldri bruk doppler for å berolige deg selv så langt i svangerskapet. Ring alltid hvis du er bekymret, mye bedre å la de på føden gi deg råd og veiledning :)

Ser du har fått gode tips her:) Lykke til!! Håper lille responderer godt på søte og kaldt:) Ikke kjekt å bekymre seg.

Hadde det slik i går, 38uker. Ringte føden, fikk beskjed om å spise litt, drikke kaldt vann og å legge meg rolig et par timer for å se om det ble no respons. Etter en time våknet han :)

Spiste litt is å det fikk fart på sakene , dagen etter var ho som før :) da var jeg ho jordmor å alt så bra ut :) takk for tipsa dere :) godt å ha noen å dele med i samme termin gruppe :D

Back
Topp