Lite liv fra den lille

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Har ikke kjent noe fra den lille der inne i dag. Bør jeg bekymre meg? Har vært en hektisk dag med 3 årsdag her. Nå sitter jeg i godstolen med en is, men fortsatt ikke noe tegn.

Sett deg ned, og dytt på å gi det litt tid. Hadde det sånn selv for 4 dager siden. Ikke noe liv i det hele tatt hele dagen. Var veldig bekymret men drøyde og drøyde til kvelden, når jeg satt i ro en time. Da fikk jeg ett spark, og da fra nå de siste 3 dagene har jeg hatt mer liv en noen gang.
Men selvfølgelig - er du veldig bekymret så er det jo ikke noe som tilsier at du ikke skal kunne ta en telefon til føden, og evt. få en sjekk. Det er ikke noe godt å gå rundt å stresse og bekymre seg for det.
Tenker på deg!

Har du sukkerholdig saft i hus kan du jo ta safttesten. Drikk et glass sterk, iskald saft og sleng deg på sofaen. Om du ikke kjenner noe innen en time, ville jeg tatt en telefon :)

Har du sukkerholdig saft i hus kan du jo ta safttesten. Drikk et glass sterk, iskald saft og sleng deg på sofaen. Om du ikke kjenner noe innen en time, ville jeg tatt en telefon :)

Enig med dette! Du bør kjenne noe innen en time om du får i deg is/kald saft med sukker.. Har du hatt en travel dag er vel sjansen stor for at h*n har rørt på seg uten at du har fått det med deg i all travelheten :) Men ikke noe kjekt å bekymre seg, så få litt respons eller ring føden :)

Få i deg en glass sukkerholdig saft og dytt litt på magen. Kjenner du ikke noe innen en halvtime så ring føden. Alt som er utover ditt normale skal sjekkes opp.

Jeg merker også mindre liv om jeg har vært mer aktiv, eller hatt en travel dag. Det har sikkert ikke vært roligere, jeg har bare ikke hatt tid til å kjenne på det.
Og så synes jeg at frøkna i magen blir roligere når blodsukkeret mitt øker..
Hun blir mest aktiv når det nærmer seg neste måltid, når blodsukkeret ligger på 5 eller under.
Ser for meg at hun ligger rolig og suger til seg næring om blodsukkeret ligger litt høyere.

Håper du har fått kontakt med lille i magen nå, er ikke noe kjekt å bekymre seg! :)
Bedre å ta kontakt med føden da, og ta en sjekk ;)

Svarer siden jeg henger litt her og på november :)

Jeg kjenner såpass med liv store deler av dagen og hvis jeg plutselig ikke hadde kjent liv på en hel dag hadde jeg nok tatt safttesen og ringt føden hvis jeg ikke hadde merket noe etter en liten stund...
Bedre å sjekke en gang for mye en for lite vet du :)

Masse lykke til, håper du kjenner liv fort :)

Jeg kjente lite liv nå på fredag og frem til igårkveld. Da brukte jeg dopplern jeg har hjemme, fikk høre hjertelyd - å etter det ble han aktiv igjen. Idag har han holdt på konstant siden klokka 5 i ettermiddag :-)

Hvordan går det???? :)

Virket ikke isen heller og siden mannen er på sjøen og jeg da ikke hadde mulighet til å dra inn til sykehuset la jeg meg i håp om å få noen dult i dag. Fikk heldigvis de bekreftelsene jeg trengte da jeg våknet i dag. Så var nok bare rolig der inne av min stressende dag.

Godt du kjente liv i dag hvertfall :)

vet hvor skummelt det der er ja. jeg har ei tøtte i magen som er veldig opp og ned i aktivitet og er skummelt innimellom, men får heldigvis de bekreftelsene jeg trenger også på de rolige dagene :-) også blir hun rolig når jeg holder på mye eller er mye på farting.

Her kjenner jeg lite liv når jeg er veldig aktiv/opptatt med noe. Jeg kjenner som oftest kun liv når jeg sitter i ro :) Her er det alltid veldig varierende fra dag til dag.

Dette er grunnen til at jeg kjøpte meg doppler :) jeg har hatt den lenge og bare brukt den et par ganger, og det har vært på sånne dager da jeg ikke har kjent noe på lenge. Hvis jeg ikke kjenner noe etter at jeg har spist, og heller ikke når jeg legger meg om kvelden, så er det veldig kjekt å kunne ta den fram og høre at det er normal hjerteaktivitet der inne. Man begynner jo med en gang å tenke og bekymre seg når en ikke får noe respons. Bruker den minst mulig siden det virker som hun ikke liker den, hun begynner å romstere rundt og flytte seg vekk fra den når jeg bruker den. Men da får jeg jo ytterligere bekreftelse i form av bevegelser. Det er veldig kjekt å kunne prøve med saft, legge seg ned og sånn. Men hvis man da fremdeles ikke får respons så er doppleren fin :)

Dette er grunnen til at jeg kjøpte meg doppler :) jeg har hatt den lenge og bare brukt den et par ganger, og det har vært på sånne dager da jeg ikke har kjent noe på lenge. Hvis jeg ikke kjenner noe etter at jeg har spist, og heller ikke når jeg legger meg om kvelden, så er det veldig kjekt å kunne ta den fram og høre at det er normal hjerteaktivitet der inne. Man begynner jo med en gang å tenke og bekymre seg når en ikke får noe respons. Bruker den minst mulig siden det virker som hun ikke liker den, hun begynner å romstere rundt og flytte seg vekk fra den når jeg bruker den. Men da får jeg jo ytterligere bekreftelse i form av bevegelser. Det er veldig kjekt å kunne prøve med saft, legge seg ned og sånn. Men hvis man da fremdeles ikke får respons så er doppleren fin :)

Jeg har brukt den til å bekrefte liv også ved lite bevegelser. :) kan jo ta en sparketest med denne selv også, og monitore over litt tid:)

Back
Topp