Lite liv de siste dagene

Ruger

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Synes snuppa har vært så stille i magen de siste 3 dagene. Av og til kjenner jeg små spark og litt bevegelser, med de er så svake og få iforhold til hva jeg har kjent siden vi passerte uke 20. Er uke 22 nå. Flere som har gått noen dager og kjent lite liv iforhold til ellers? 
 
det har vært litt opp og ned her. ble litt bekymret noen dager, men så forandret det seg igjen. jeg tenker vel at de fortsatt har endel fostervæske rundt seg og vi ikke kjenner alt ennå. om de snur seg innover f.eks. men dersom du er bekymret, kontakt føden!
 

Jeg fikk en litt skremmende opplevelse for noen små uker siden.

Etter en natt med magekramper, 40 i feber og oppkast så var det helt, helt stille i magen. Ringte til føden og fikk komme inn til en liten sjekk, alt var bra med lillemann, men ble fortalt at disse små kan ha "hviledøgn", spesielt hvis mor har vært syk. Fikk også beskjed at et døgn uten tydelig liv ikke er å regne som bekymringsverdig før etter uke 28.

 
....og husk på nå at de begynner å få et ordentlig sovemønster, egen rutiner :) 
Lengre perioder de er stille i magen.

Her er det mye liv om dagen, men til faste tider. Morgenen, ettermiddag og sent på kveld, ellers så er hun veldig rolig og jeg merker henne ikke :)
 
heilt normalt:) Sålenge du kjenner liv, er det nok ikkje grunn til bekymring:)

Kroppen til babyen i magen vokser og utvikler seg, så det er jo normalt at babyer, nett som oss voksne har dager vi er meir aktive enn andre :) Dei er jo berre pittesmå endå ;)

elles merker ein gjerne ikkje liv når ein er i bevegelse, då ein vugger dei små i søvn :)
 
Hadde noen dager i uke 21 hvor det sr usedvanlig stille. Kjente liv, men mye mindre/svakere enn frem til da. Etter et par dager våknet snuppa igen og nå angrer jeg nesten på at jeg klaget da det var litt fred å få hihi :-) Tror nok det er helt normalt at det går litt opp og ned med hvor mye liv akkurat i denne fasen av svangerskapet. Men er du bekymret er det jo ikke verre enn å ta kotakt med lege/jordmor/føden :):)
 
Helt normalt. Med gullet var jeg på føden for lite liv hver 3 uke. Han var VELDIG aktiv både dag og natt var han som regel i fullfart med bare småpauser, men hver 3 uke,hadde han hviledag, ble like redd hver gang. På hver ul frem til 37 var han i fullfart, husker at i uke 25 lå han å sparket rett inn i morkaken, umulig å kjenne.

MEN i uke 37 var han stille på ul også,syntes det var veldig rart. Tok seg opp igjen dagen etter, men fra uke 37 lekket jeg fostervann,føden tok meg ikke alvorlig, for jeg lakk ikke "nok" til at det var fostervann ifølge dem! Men de tok feil, han ble helt stille igjen i uke 40,på
 ul da viste det seg at han hadde sluttet å vokse i uke 37/38 og det var tomt for fostervann.Måtte settes igang straks.

SÅ jeg kommer til å ringe føden uansett,ALLTID om det blir rolig fra mini en dag!!
Bedre å ringe engang for mye....
 
Ja, dette har jeg også begynt å oppleve nå de siste dagene...
Hun var helt rolig igår hele dagen, og jeg begynte å bli litt bekymra... Hun er en VELDIG aktiv jente, så dette syntes jeg var litt ekkelt. Men så, på kvelden, så dro sambo og jeg på kino en tur. Filmen hadde noen scener med høy lyd og da var det ei som virkelig fikk fart på seg der inne.. Dytta til pappan flere ganger under filmen ;) hihi <3
Idag har hun vært rolig igjen, men nå (kveld) kjenner jeg noen små spark og bevegelser der inne... Men synes hun har roet seg en god del...
 
Jeg tenker bedre med 100 tlf for mye enn en for lite!

Hvis hun her hadde hatt en dag hun var stille, ville jeg dratt rett inn, for hun turner sånn. Bryr meg mindre hvor langt jeg er på vei, har kjent masse liv daglig siden uke 15/16, så om hun plutselig ble stille, ville jeg blitt alvorlig bekymret.... 

SAMTIDIG så er de så små nå, at når de snur på seg osv så kjenner vi jo ikke spark uansett hvordan de ligger! Jeg kjenner jo ikke alle bevegelsene til vesla like godt. Det viktige er ikke at sparkene er like harde hele tiden, men at bevegelsene er der. :)
 
Godt å høre jeg ikke er alene om å ha disse stilledagene, har vært bekymret,men beroliget meg selv med at jeg kjenner jo litt liv. Men i utover dagen i går, og i natt har det vært helt stille, og jeg har hatt mye smerter i magen. Dro til legevakten i dag tidlig og fikk beskjed etter litt prøver om at alt sto bra til med frøkna, og hjertelyden lå på 148 :) Men med mor derimot så må jeg tilbake til fastlegen min i morgen for å få antibiotika for uvi, for legen på legevakta fant nemlig ikke noe antibiotika jeg kan bruke nå. Kjektå være allergisk og gravid :/
 
Er blitt veldig vant med at det første jeg kjenner nåt jeg våkner er noen som sparker mot blæra mi. Omtrent hver dag, men i dag tok hain ikke til med aktivitet før etter jeg hadde spist frokost. Så legger merke til at søvnmønsteret er på vei.
 
Jeg kjenner nesten ingenting jeg..
Kjente mye mer forrige svangerskap...
 


immababy skrev:
....og husk på nå at de begynner å få et ordentlig sovemønster, egen rutiner :) 
Lengre perioder de er stille i magen.

Her er det mye liv om dagen, men til faste tider. Morgenen, ettermiddag og sent på kveld, ellers så er hun veldig rolig og jeg merker henne ikke :)


Samme her :)
 


MorTilSnartTo skrev:
Jeg kjenner nesten ingenting jeg..
Kjente mye mer forrige svangerskap...



 
Eg har kjent bevegelse hver dag i ca to uker. Noen dager kjenner jeg nesten ingenting før på kvelden. Veldig forskjell på hvor harde bevegelsene er. Er det slik at vi skal kjenne hver dag nå?
 
Back
Topp