lite liv - bekymret!

LeneM86

Blir kjent med forumet
Er nå kommet med noen dager over uke 24 og leser flere steder at nå SKAL man kunne kjenne liv hver eneste dag.. Men jeg gjør ikke det, og blir jo da naturligvis bekymret! Har morkaka foran, kan det være grunnen? Blir jo redd for at det er noe galt eller har skjedd noe med tulla i magen!

Kjenner alle dere liv hver eneste dag?

Her merker jeg noe til lillegutt natt og dag, hver dag. Men noen dager er han roligere enn andre. I første svangerskap hadde jeg morkaken forran, og nå ligger den bak, og må si det er stor forskjell på hvordan jeg merker bevegelser/spark.. Det kan nok hende at morkaken din gjør at du ikke alltid merker bevegelsene så godt. Om du er bekymret får då dulte litt i babyen, drikke kald saft (sukkerholdig) og gjøre de triksene en kan for å få livstegn fra den lille. Det kan nok hende at babyen beveger seg som du ikke alltid legger merke til. Noen ganger så legger man ikke like godt merke til bevegelsene når man er opptatt med noe annet som jobb o.l.

Om du ikke skulle klare å ligge bekymringen fra deg så ta kontakt med lege/jordmor! Du skal nok se at den lille har det tipptopp!

Ta kontakt med lege/jordmor eller føden. Det er bedre å sjekke en gang for mye og du får slappet mer av når du vet tulla har det bra inni magen :)

Ja, nå kjenner jeg han mye hver dag.. Han hikker en del :P 

Men, hvis du ikke har kjent noe på en stund så spis noe med sukker, noe iskaldt.. 
Legg deg ganske godt over på magen og hvis du føler du ikke får noe respons, så tar du kontakt med føden! :) 

snakk med jordmor eller føden så du kan få ul eller bli lytta på så du ikke går og bekyrer deg. 
Ikke alle kan kjenne barnet, men jeg tror det er skjeldent..
Jeg kjenner ei som har fått 5 barn og aldri kjent spark. Ho Var på sykehuset på sparkeregistrering 1 gang i uka i alle svangerskapa. men som sagt tror det er veldig sjeldent..

Hvis du også i tillegg er mye aktiv eller er rundt å farter så er det vanskeligere å kjenne! Jeg merker at den eneste gangen når jeg er aktiv og kjenner bølla er når jeg trener. Tipper han får skikkelig adrenalinkick av det.

Men ring føden ja!!! :-) Lykke til og håper du blir beroliga :-)

Har morkaken bak så kjenner mye liv hele veien... hadde nok tatt kontakt med jordmor viss eg var deg sånn du slipper å gå å uroe deg:) satser på at alt er bra med den lille;)

Takk for alle tips, råd og fine ord! Har vært hos legen idag.. Og hjerte dunket så fint, men han hadde litt problemer med å telle pulsen for hun flyttet på seg hele tiden!! Så det er jo bra :) Er nok bare morkaka som lurer meg litt til tider..

ahhh.. skuldrene senket! deilig <3

Back
Topp