Lite liv... 16 uker+3 dager

Bentemor

Flørter med forumet
Heisann alle sammen!
Først og fremst må jeg si at det er veldig kjekt å være her og følge med på alt som blir tatt opp og gi støtte hvis jeg kan det! Venter nå barn nummer 2 og dette svangerskapet er helt ulikt det første! For det første begynte jeg med blødninger (tildels kraftige) i uke 5 og det holdt på i en mnd. frem og tilbake til legen og to ultralyder på sykehuset førte det til. var også sykemeldt i over en mnd:-( men så tenker jeg at jeg har vel kanskje ikke lov å klage for tenker på alle de stakkarsene som sliter for å bli gravid!
Men det er så grusomt å gå rundt og være stadig bekymret! Nå plager det meg veldig at jeg føler jeg kjenner fint lite aktivitet fra småen! Forrige uke følte jeg stadige tegn på at noe rørte seg der nede, men nå de siste dagene har jeg ikke fått noen sikre tegn til det! Noen flere som føler på det? Er nok noe hysterisk i dette svangerskapet ja! forrige gang hadde jeg ingen bekymringer så har nok fått alt nå:-(
I begge mine svangerskap har jeg hatt morkaken på forsiden og dt fører jo til at vi automatisk kjenner mindre liv så den enkle grunnen kan jo være det! Off måtte bare få ut mine bekymringer! vil ikke ringe legen heller for føler jo stadig jeg har vært hos han denne gangen og vil jo ikke virke helt hysterisk heller!
Vel vel hjalp nok kanskje litt å få det ut her i dette forumet også:-)
Masse lykke til til dere alle og til dere som er førstegangsfødene.... dere må glede dere! Det lille barnet snur opp ned på hverdagen din/deres og gjør livet så mange mange ganger rikere ....og mer bekymringsfult.. hehe...

Klem fra Bentemor

Moro med alle bekymringene vi skal få pga det lille nurket. Kjenner følelsen, selv om jeg ikke er så langt på vei enda. Hadde en blødning i uke 6 og nå en kraftigere denne uken. Skal til gynokolog på mandag for å finne ut hvor det blør fra og om den lille fortsatt lever. Jeg er konstant nervøs og skulle helst hatt legen her døgnet rundt.. Du som er så langt på vei kan eventuelt gå inn på www.mammaogmeg.no og kjøpe en hjertemonitor, mulig du kan høre noe med den (koster under 600kr, og må ikke forveksles med en doppler). Jeg skal nå sove bort så mye som mulig av helgen og håpe mandagen kommer fort. Vil få klarhet i om jeg skal forberede meg på utskraping eller om jeg kan glede meg videre med den lille spiren.

Back
Topp