Lite interessert i puppen!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Lillegutt her har gradvis den siste måneden blitt mindre og mindre interessert i puppen. Før han legger seg drikker han godt og han har et natt-måltid og da drikker han også veldig godt. Men ellers er det veldig lite jeg får i han. Ammer kun 4-5 ganger i døgnet, føler det skal så mye til før han er sulten. Prøver å tilby puppen selv om han ikke viser tegn på sult, men det skal han ikke ha noe av! Det kan fort gå 4-5 timer mellom hvert måltid. Har begynt med litt grøt, men det er veldig varierende hvor mye han vil ha av det også. Begynner å bekymre meg for om han i det hele tatt får i seg nok næring, kan ikke forstå at det skal være nok det han får nå.
Noen som har noen synspunkter? Er det vanlig at de kan ha perioder hvor de er så lite interesserte i puppen? Jeg har virkelig ikke lyst å slutte å amme enda, men all kjempingen på dagen begynner å bli slitsom.

Veldig vanlig i denne alderen. Her går jeg å setter meg på soverommet å ammer. Og må som regel "synge i henne" puppen

Sent from my iPhone using BV Forum

Om du er bekymret kan du jo ta noen ekstra turer innom helsestasjonen og kontrollveie? Så du ser om han legger greit på seg :) men tror det er ganske vanlig at de mister litt interessen, er så mye annet de skal ha med seg.

Februar-14 mamma ❤️

Veldig vanlig i denne alderen. Her går jeg å setter meg på soverommet å ammer. Og må som regel "synge i henne" puppen

så det er så vanlig ja? synes det er ganske slitsomt, men det som er verre er at jeg bekymrer meg for om han får i seg nok mat. skal heldigvis på helsestasjonen i neste uke så får spørre der.

Samme her! Jeg ammer nå nesten bare morgen og kveld (legging og så når jeg legger meg). På dagen er det veldig vanskelig. Hun spiser grøt til frokost og kveld, men innimellom der er hun jo ikke intr. i noe. Tar seg litt pupp hvis hun gidder liksom, eller litt mme når jeg er på jobb. Må bare prøve mer med middag eller brød. Hun legger godt på seg, så ikke bekymret. Tror det bare er en del av utviklinga eller hva jeg skal si. :)

Sånn er det her også. Drikker bra på natta og kvelden, men på dagen er det mye tull. Er et styr å amme.
Er mange som ser puppene mine for tiden, for hun kaster hodet bakover og slipper puppen hele tiden.
Så står melkespruten utover og hun hyler.
Men det får gå.
Jeg tenker at så lenge jeg tilbyr henne, så har jeg gjort mitt. Hun spiser nesten en porsjon grøt til kvelds og en halv på morran.
Og hun har gått opp i vekt.

Sånn er det her også. Drikker bra på natta og kvelden, men på dagen er det mye tull. Er et styr å amme.
Er mange som ser puppene mine for tiden, for hun kaster hodet bakover og slipper puppen hele tiden.
Så står melkespruten utover og hun hyler.
Men det får gå.
Jeg tenker at så lenge jeg tilbyr henne, så har jeg gjort mitt. Hun spiser nesten en porsjon grøt til kvelds og en halv på morran.
Og hun har gått opp i vekt.
Ja, her også kaster han seg bakover og hyler. Nesten alle amme-måltidene på dagtid ender med hyling og grining her. Håper det bare er en fase han skal gjennom. Tenker litt som deg at så lenge han får tilbudet så burde det jo gå greit, da vil han jo spise om han er skikkelig sulten. Skal på 6mnd kontroll i neste uke så får høre hva hs har å si om saken, samt se om han har lagt på seg siden 5 mnd kontrollen :) litt godt å høre at vi er flere som sliter med det samme, da er det vell sikkert normalt :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Samme her! Jeg ammer nå nesten bare morgen og kveld (legging og så når jeg legger meg). På dagen er det veldig vanskelig. Hun spiser grøt til frokost og kveld, men innimellom der er hun jo ikke intr. i noe. Tar seg litt pupp hvis hun gidder liksom, eller litt mme når jeg er på jobb. Må bare prøve mer med middag eller brød. Hun legger godt på seg, så ikke bekymret. Tror det bare er en del av utviklinga eller hva jeg skal si. :)

Godt å høre at vi er flere som opplever det samme! Da er det nok ikke så unormalt :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Slik er det her også fortiden.. Etter jeg begynte med grøt.. Får ikke i han mye grøt, men spiser mye sjeldere morsmelk.. Merker det også på bleiene at de ikke er så fulle som tidligere.. Tenkte kanskje det hadde sammenheng med grøtspising jeg..

Pupp er greitt i forbindelse med søvn, eller er det fint lite interesse. Ser du vekk frå å klypa meg i nippelen :P

❤️Gutt Februar 2014❤️

så det er så vanlig ja? synes det er ganske slitsomt, men det som er verre er at jeg bekymrer meg for om han får i seg nok mat. skal heldigvis på helsestasjonen i neste uke så får spørre der.
Tror det står en egen artikkel om det på ammehjelpen. Leste det med storebror som baby. Han var sånn og jenta mi har vært sånn siden hun var 3 mnd og blir bare værre og værre

Tror det står en egen artikkel om det på ammehjelpen. Leste det med storebror som baby. Han var sånn og jenta mi har vært sånn siden hun var 3 mnd og blir bare værre og værre

Da skal jeg lese litt der! Takk :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Her var hun sånn den siste tiden jeg ammet... Totalt uinteressert :-( og ble distrahert av den minste ting. Samme hvor jeg satt og ammet henne, eller om jeg lå i senga...

Sent from my iPad using BV Forum

Eg ammar Arin i senga no, ellers skal han sjå på alt anna :P

❤️Gutt februar 2014❤️

Ja jeg ammet lillegutt i sengen til alle måltidene i dag og det gikk litt bedre, men fremdeles en kamp!

Lillegutt 5/3-14 <3

Ja jeg ammet lillegutt i sengen til alle måltidene i dag og det gikk litt bedre, men fremdeles en kamp!

Lillegutt 5/3-14 <3

Her rullet hun bare bort...

Jeg er forresten overbevist om at amming i senga var grunnen til at hun kunne snu seg over på magen fra hun var 4 mnd. For det gjorde hun hele tida i senga når hun ville ha pupp :-)

Back
Topp