Lite fostervann?

Sansa

Flørter med forumet
Jeg har visst lite fostervann og skal på sykehuset og sjekkes om et par dager. Noen som har erfaring med det? Fikk beskjed om at mengden kan variere litt, så det kan godt vise seg at alt er normalt, men at hvis det fremdeles er for lite, må de sette meg i gang...:(

får jo ikke håpe d da :S

Hei! Hvordan går det med deg? Fått noen svar? Hvordan vet kegene om det er lite fostervann? Håpet alt er fint :) klem

Jeg fikk ultralyd på den 10. overtidsdagen, da så legen at det nesten ikke var igjen noe fostervann. Så ble satt igang pronto!
Da hadde jeg nok lekket i to uker, men jordmor trodde ikke på meg :-S

Hei, gikk veldig fint på kontroll, og jeg slipper å settes i gang, men de skal følge med meg litt fremover for å være sikker på at det ikke blir mindre vann enn det er nå:) gutt2012, legene så det på ultralyd da jeg var på vekstkontroll. Men jordmor kan også oppdage det hvis det er veldig lett å kjenne babyen utenpå magen fordi det er lite vann som ligger rundt. Skjønner ikke hvordan jordmødre kan være avvisende i forhold til mistanke om lekking av fostervann når en kommer på overtid, Dramadama, siden det er vanlig å få for lite da. De burde sjekket deg, blir veldig provosert av å høre sånt:(

Lite fostervann skyldes sjelden at en har lekket det ut. Når en nærmer seg termin/går over termin, så kan morkaka og fosterhinnene bli dårligere til å produsere fostervann. Dårligere på å frakte næring til fosteret også. Og det henger sammen: små foster har mindre fostervann enn store foster.

Back
Topp