lite fostervann?

kittmus

Flørter med forumet
jeg er  redd det er lite fostervann i magen og at den lille ikke vokser som han skal. må jeg lekke fostervann for at det er lite i magen? jeg har vært litt usikker på om jeg har kunnet gjort dette, men tror det bare er veldig mye tyntflytende utflod. jeg er 38+1 og hodet hans har festet seg. mulig å få sjekket dette på noen måte?

Dette kan de sjekke på ultralyd! Ta kontakt med legen din og få hun/han til å henvise til UL.

Jeg ville ringt føden. Når jeg var gravid med førstemann hadde jeg mistanke om lite fostervann. Fikk komme på ul på føden, og fikk dette bekreftet. Var inne på kontroller to ganger i uken for å se utviklingen, og ble satt i gang 10 dager før termin pga dette. 

de måler ved hjelp av ultralyd. Men dette er jo i mine øyne like mye gjetting som måling. Jeg  ble satt igang pga lite fostervann. (hadde maaaange ultrayder.. en i uke etter uke 34 tror jeg)
Men det viste seg altså at det var masse fostervann inni der. Jeg hadde også mye tyntflytende utflod. Kjentes ut som det "lakk" noen ganger. :)

Jeg hadde lite fostervann akkurat på slutten,de så det med ultralyd på føden. Måtte bli igangsatt dagen etter hvis jeg ikke begynte å føde av meg selv i løpet av natten..hadde allerede litt rier når de sjekka da så det ordnet seg av seg selv=) Men da var jeg 5 dager på overtid.

Jeg var 10 dager på overtid og hadde lekket fostervann i to uker. Jordmor trodde desverre ikke på meg. Når jeg ble satt igang på den 10. dagen så var det nesten ikke noe igjen. Og det lille som var igjen var grønt pga bæsj fra babyen.

Jeg ville fått det sjekket!

Jeg var på overtidskontroll 9 dager over termin. da sa de at det var bra med fostervann. gutten ble målt til å være 3,2 kg mener jeg det var. men jeg ble likevell strippet og dermed satte det igang med murring og rier.

samme kveld endte jeg på føden, og når vannet gikk, så var det kjempe lite. jm var nesten ikke helt sikker på om vannet mitt hadde godt eller ikke, men jeg visste det siden jeg kjente knepplyden og at det rant litt når jeg satte meg opp i senga. var helt rent og klart fostervann, men veldig veldig lite. gutten var 2,9 kg. liten, men jenta mi som kom 2 dager over var også liten og de sa at det var genetisk for meg å få små barn, så det skulle ikke ha noe å si mente de. selv om jeg hadde et sunt svangerskap.

så skjekk det opp, bedre føre var vet du.
men det er tydeligvis ikke alt de kan se på ul, virker som det er ren tipping til tider.

takk for alle svar:) var hos legen i dag men han mente det ikke var noe å  bekymre seg for og at alt nok er som det skal. han sa jeg måtte følge litt ekstra med på bevegelsene til den lille da. så får gjøre dette. han har iallefall vært svært aktiv etter legetimen:)

har hatt lite fostervann i sv.skap 1 og 2

Med forste ble det oppdaget da jeg blei innlagt i uke 20 med rier. viste seg at jeg hadde et lite hull i fostersekken, høyt oppe på magen hvor fostervann lekket fra. lå på sykehuset til jeg fødte i uke 34. fostervannet ble kontrollert annenhver dag.

med nr 2 oppdaget de at jeg hadde for lite fostervann i uke 29, lå i 6uker før jeg blei satt i gang i uke 35. da blei også fostervannsmengden sjekket med ul hver andre dag. i dette sv.skapet klarte jeg å produsere litt fostervann på slutten.

med de 3 neste har jeg hatt motsatt problem..for mye fostervann..

fått beskjed om MYE fostervann... var nesten ingenting igjen..

Back
Topp