Lite fostervann, settes i gang med ballong

Lotta915

Glad i forumet
Noen erfaringer å dele før det skjer i morgen? Jeg er litt i sjokk ennå for jeg ble sikker på å måtte gå en stund til :p
 
Vær forberedt på at det kan ta tid likevel :p og ikke legg så mange planer på hvordan du tenker fødselen skal foregå :)
 
Jeg har blitt satt i gang med ballong med begge mine. For min del var det enkelt og greit: ballongen ble satt i på morgenen, fikk rier som tok seg opp i løpet av dagen og så fødte jeg litt etter midnatt:)

Ved første fødsel hadde jeg veldig trykketrang etter ballongen datt ut, og riene kom uten pause imellom. Jeg fikk ikke begynne å trykke før det hadde gått en stund, og det føltes nesten umulig. Det var veldig slitsomt, men aktiv fødsel gikk fort.

Ved andre fødsel gikk det bedre. Trykketrangen var der, men jeg hadde litt pause mellom riene og fikk lov å trykke, selv om det ikke var nødvendig å begynne så tidlig. Jeg synes det hjalp på smertene, og klarte å puste bedre denne gangen. Første gangen brølte jeg mer enn jeg pustet:hilarious:
 
Jeg har blitt satt i gang med ballong med begge mine. For min del var det enkelt og greit: ballongen ble satt i på morgenen, fikk rier som tok seg opp i løpet av dagen og så fødte jeg litt etter midnatt:)

Ved første fødsel hadde jeg veldig trykketrang etter ballongen datt ut, og riene kom uten pause imellom. Jeg fikk ikke begynne å trykke før det hadde gått en stund, og det føltes nesten umulig. Det var veldig slitsomt, men aktiv fødsel gikk fort.

Ved andre fødsel gikk det bedre. Trykketrangen var der, men jeg hadde litt pause mellom riene og fikk lov å trykke, selv om det ikke var nødvendig å begynne så tidlig. Jeg synes det hjalp på smertene, og klarte å puste bedre denne gangen. Første gangen brølte jeg mer enn jeg pustet:hilarious:

Er det veldig vondt å sette inn ballongen?
 
Er det veldig vondt å sette inn ballongen?

Ikke sammenlignet med å føde :hilarious:
Pust og slapp av så går det fint.
Forbered deg på at det kn ta alt fra 1 time til 2-3 dager før du er i fødsel. Med andre ord uforutsigbart :p
Men hvordan fødsel en får etter igangsetting er like individuelt som noe annet i fødeverden.
Kvinner som har født før er lettere å sette igang enn en førstegangs, så der har du en fordel.
Lykke til ❤️
 
Jeg fikk ballong klokken 19, den falt ut 03, baby var ute 7:45.
 
Ikke sammenlignet med å føde :hilarious:
Pust og slapp av så går det fint.
Forbered deg på at det kn ta alt fra 1 time til 2-3 dager før du er i fødsel. Med andre ord uforutsigbart :p
Men hvordan fødsel en får etter igangsetting er like individuelt som noe annet i fødeverden.
Kvinner som har født før er lettere å sette igang enn en førstegangs, så der har du en fordel.
Lykke til ❤️

Har det noe å si at min første fødsel var kort?
 
Har det noe å si at min første fødsel var kort?

Ikke for hvor lett det er å sette deg i gang, men det kan indikere noe om ca hvor lang tid denne fødselen tar. Fødsel nummer 2 tar som regel ikke lenger tid, men man kan jo ikke si noe helt sikkert heller :)
Utdrivningsfasen går som regel litt raskere med nummer 2.
 
Ikke for hvor lett det er å sette deg i gang, men det kan indikere noe om ca hvor lang tid denne fødselen tar. Fødsel nummer 2 tar som regel ikke lenger tid, men man kan jo ikke si noe helt sikkert heller :)
Utdrivningsfasen går som regel litt raskere med nummer 2.

Har 1 cm åpning, men fremdeles litt lengde på livmorhals. Så da kan det jo hende det går litt tid. Skal settes i gang på ettermiddagen i morgen. Har kort vei til sykehuset, men anbefaler noen her å bli liggende der kanskje?
 
Har 1 cm åpning, men fremdeles litt lengde på livmorhals. Så da kan det jo hende det går litt tid. Skal settes i gang på ettermiddagen i morgen. Har kort vei til sykehuset, men anbefaler noen her å bli liggende der kanskje?

Tenker du kan høre med sykehuset hva de anbefaler :)
Jeg ville overnatte, men det var egentlig av psykiske grunner. Men fikk mase vonde maserier av ballongen, som er ganske vanlig uten at det blir fødsel rett etterpå, og da var det greit å få smertestillende og noe å sove på åå sykehuset. Hvis man ikke begynner å føde og sykehuset synes det er greit, er det vanlig å reise hjem og komme tilbake 24t etter insett av ballong om ingenting skjer.
 
Det var helt ok å sette inn, kun akutte menssmerter. Etter ca 1t begynte maseriene og holdt på annet hvert minutt i økende styrke i 5 timer. Helt utslitt så har jeg fått noe å sove på, det har roet de verste smertene. Kjenner likevel hvert 10 minutt nå.
Ellers har babyen i magen det helt fint.
 
Back
Topp