Lite foster

Nyemuligheter

Flørter med forumet
Hei, er gravid i uke 34 nå. For en uke siden var jeg på vekstkontroll med lite foster. Det ligger nå på 4 persentilen og i seteleie. Jordmor snakket om at man gjerne ville sette i gang vaginal fødsel, men at jeg vil få epidural og observasjon av blant annet lege. Dette for at de skal kunne ta keisersnitt raskt ved behov. Ble ganske usikker på hva jeg selv mener om dette. Er det noen her med erfaringer eller meninger på hva de ville gjort hvis de hadde valget?

Hei, er gravid i uke 34 nå. For en uke siden var jeg på vekstkontroll med lite foster. Det ligger nå på 4 persentilen og i seteleie. Jordmor snakket om at man gjerne ville sette i gang vaginal fødsel, men at jeg vil få epidural og observasjon av blant annet lege. Dette for at de skal kunne ta keisersnitt raskt ved behov. Ble ganske usikker på hva jeg selv mener om dette. Er det noen her med erfaringer eller meninger på hva de ville gjort hvis de hadde valget?
Jeg hadde tatt det med en klype salt. Vektestimering er ren gjetning, og de sier det er pluss minus 500gr fordi det er vanskelig å måle mot slutten. Her estimerte de junior til over 3500gr to dager før fødsel, han var 2900. 2% percentil. Gikk ned til 1.5%percentil. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, så morkaka fungerte ikke og han fikk ikke næring, derfor han var så liten. Har de sagt noe grunn til hvorfor de vil sette i gang? Sete hadde ikke bekymret meg, både fordi han kan snu seg mot slutten, dessuten å føde en liten unge i sete ikke er særlig problematisk.

Det er ikke plan for igangsetting ennå, men det kan bli aktuelt senere hvis barnet går mer ned og det nærmer seg termin. Så har begynt å tenke litt på fødselen som er snart og hva jeg tenker om forløsningsmetode.

Jeg ble satt i gang. Pga preeklampsien, ikke fordi han var liten (selv om han var det), men det var en super fødsel allikevel. Hadde ikke gjort meg noe å bli satt igang igjen.

Jeg personlig ville prøvd vaginalt så sant det er en lege tilstede som sørger for at babyen har det bra til enhver tid. Det er ikke alle sykehus som føler seg trygge på setefødsler, og det kan fort gå galt hvis man ikke har en plan B. Derfor er det viktig å ha en fødselsplan som også du føler deg konfortabel med.
Det har mye å si om du har født før, og hvilket sykehus du skal føde i.

Jeg ble satt igang med nr 1 pga veksten stoppet. De estimerte til rundt 2850 men veide 2860 faktisk når hu kom. Men hun hadde stoppet å vokse siste to ukene. Gikk til ultralyd hver uke. Hodemål var og større enn resten virket det som men alt var perfekt. Ble satt igang en torsdag og fødte søndag. Hun ville rett og slett ikke ut. Men hun var velskapt og frisk. Og mange føder jo små barn. Men jeg ble da satt igang pga hun ikke vokste siste ukene

Back
Topp