Lite foster

Bkno3184192

Flørter med forumet
Hei!

Jeg var sikker på at jeg hadde en spontanabort for 1 uke siden.. Men var på UL i går og fikk se et hjerte slå. Jeg skal være 7+0 etter et fryseforsøk.
På ultralyden sa han at CRL var ca 7 mm, og det passet perfekt med 7 uker.
Men overalt på internett står det at fosteret burde være 10 mm.. Og jeg blir så klart bekymret.
Gynekologen målte bare 1 gang, veldig raskt, så det kan være han ikke målte helt nøyaktig..
Noen med erfaring?

Jeg har dessverre ikke erfaring med dette. Men jeg hadde stolt på gynekologen fremfor "internett", dette fordi hver kropp er helt individuelt og det som man finner på Google er vel gjennomsnitt.

Hei!

Jeg var sikker på at jeg hadde en spontanabort for 1 uke siden.. Men var på UL i går og fikk se et hjerte slå. Jeg skal være 7+0 etter et fryseforsøk.
På ultralyden sa han at CRL var ca 7 mm, og det passet perfekt med 7 uker.
Men overalt på internett står det at fosteret burde være 10 mm.. Og jeg blir så klart bekymret.
Gynekologen målte bare 1 gang, veldig raskt, så det kan være han ikke målte helt nøyaktig..
Noen med erfaring?
Sist jeg var gravid var jeg på ultralyd når jeg var 6+5. Da ble CRL målt til 5,7mm. Jeg tror det var litt mindre enn forventet, for på neste ultralyd syns jeg han sa noe sånt som at vi hadde blitt målt til 5+6 forrige gang. Men det gikk helt fint altså, og ved fødsel 2 dager etter IVF-termin var han nesten 4,6 kg.

Jeg hadde akkurat samme mål som deg (7mm) på 7+0 etter IVF. Hun ligger i vuggen ved siden av meg nå:Heartred du har rett i at det er litt lite, men det er kjempevanskelig å få nøyaktige mål så tidlig, så det skyldes nok bare det!

Jeg var på ultralyd 6+4 etter el termin og spiren målte mindre enn det det sto i alle appene at den «skulle» være, JM målt til 6+1/2. Ble bekymret så klart, men han ligger i armene mine her nå frisk og fin :Heartred var på ultralyd i uke 11 og 19 og da var målene tilsvarende el termin. Så ville stolt på gyn selv om jeg vet det er vanskelig å la bekymringene ligge :) lykke til videre

På TUL med sønnen min, var han 151 mm i uke 8+3. Det også var litt lite? Jeg hadde en MA i februar, og da ble fosteret målt 3 dager frem - selv om jeg var sikker på datoene (ivf).
Kanskje det er positivt for min del at fosteret blir målt litt for lite prøver å være positiv her:smiley-ashamed004

Last edited:
6+3 var mål her 0,49 cm, vil anta det er 5. Er høygravid med en som vokser perfekt underveis i hvertfall. Vanskelig å ta nøyaktige mål

5 mm når jeg var 6+4. Er i uke 39+4 nå. Det er veldig vanskelig å måle nøyaktig når de er så små.

Jeg har lest meg opp, og det er så mange forskjellige CRL skjemaer, men det virker som at de fleste ligger på 7-9 mm i uke 7+0. Om legen har målt litt for lite, og jeg er på 8mm, så er jeg innenfor. Må bare smørre meg med tålmodighet, neste UL er 9+0, skal prøve å oppdatere da :)

Jeg fikk beskjed om at min lille var i minste laget da jeg var 7 uker på vei. Neste ultralyd 10 dager etter, viste at den hadde vokst. Men var fortsatt liten. Så kom jeg til ultralyd i uke 12. Vips var det 2 stykk gitt. Den ene hadde gjemt seg godt bak den andre og lurt 2 forskjellige gynekologer.

Prøv å ikke stress så mye med størrelsen på lille. Det viktigste er at den vokser etterhvert og at hjertet slår som det skal.

Vil bare gi en liten oppdatering i tillfelle noen andre stresser med det samme.
Var på Ul i dag 9+0, og fosteret ble målt til 9+0 uker, perfekt størrelse. Fine hjerteslag.
Jeg har hatt myyyye brun spotting siden 5+5, det viste seg å være er hematom. Jeg er ikke ute av skogen enda, men akkurat i dag skal jeg nyte at alt ser bra ut :)

Kan legge til at fosteret her var 6,7mm i uke 6+4 og endte i SA. Så nå har jeg lært at størrelsen ikke er en garanti på om det går bra eller ei... bedre å ikke fokusere altfor mye på små detaljene. :)

Back
Topp