Lite foster?

Summer

Flørter med forumet
Var på tidlig ultralyd i dag og kunne se at hjertet banket. Er i uke 7+1 idag og fosteret målte 6.5 mm. Ble bedt om å komme innom om to uker.

Er dette normal størrelse for fosteret? Ble litt bekymret da hun ville ha meg inn om 2 uker.

Satt hun deg ikke tilbake? Det er nok fullt mulig at du ble gravid bittelitt seinere, 6.4 mm er jo ganske nærme 7 uker :) du så et hjerte og det er jo fantastisk, må ikke bekymre deg da :)

Nei hun sa ingenting om det. Bare st jeg skulle komme om to uker, men kunne nesten se at det ikke bare var positivt

Nei hun sa ingenting om det. Bare st jeg skulle komme om to uker, men kunne nesten se at det ikke bare var positivt
Men så hun ikke hvorfor hun ville se deg igjen om 2 uker da? Og hvis hun ikke så noe så må du jo spørre ;)
Ring dit i morgen å spør du, så slipper du å gå å lure :)

Barnet i magen vokser så fort i denne tiden og er samtidig så lite at bare noen dager i forskjell fra befruktning kan gi ganske store utslag i størrelse. Barn vokser heller ikke helt likt, de vokser i rypp og napp. Når man har sett et bankende hjerte på UL er det stor sannsynlighet for at det skal gå bra. Jeg forstår at du er bekymret siden hun ville ha deg inn om 2 uker, spesielt siden hun ikke sa noe om det. Jeg regner med at det bare er for å være helt sikker siden det kan se ut som du er litt kortere på vei enn 7 uker, og bare se at fosteret vokser som normalt fremover. Jeg krysser fingrene for deg, lykke til :Heartred Ring gjerne henne og hør om hvorfor du må komme inn igjen hvis du blir gående og gruble.

Takk for betrygende ord. Så lett å tenke det verste ila denne tiden. Rigte og hun sa at grunnen til at jeg skulle kommer var pga jeg har hatt en sa tidligere og fosteret var litt lite ift ukene som har gått. Håper virkelig dette går veien.

Takk for betrygende ord. Så lett å tenke det verste ila denne tiden. Rigte og hun sa at grunnen til at jeg skulle kommer var pga jeg har hatt en sa tidligere og fosteret var litt lite ift ukene som har gått. Håper virkelig dette går veien.
Skjønner godt at du blir nervøs, men jeg har kanskje noen trøstende ord til deg:
Da min mor ble gravid med meg, og var på tidlig ultralyd pga flere SA tidligere, fikk hun beskjed om at "her er hverken form eller størrelse som det skal være, du får møte opp på mandag, da er det nok ikke liv lengre og på tide med utskrapning". Vel, mandag kom, undersøkelser ble gjort og jeg var fortsatt i live. 29 år senere er det som den gang var "et lite ikke-levelig embryo" en relativt normal og frisk frøken med to små spirer i magen selv [emoji6] Jeg håper det ikke er noe å bekymre seg for, for deg også! Masse lykke til! [emoji173]️

Back
Topp