Lite energi

L-40490984

Første møte med forumet
Hei trenger at noen gir meg noen råd
Jeg er gravid med mitt 4 barn. Svangerskapet er veldig tungt og jeg er nå i starten av uke 17. Jeg trodde det skulle bli enklere i andre trimester men det eneste som er forskjell er at kvalmen er bedre. Jeg sliter med at jeg har veldig lite energi. Jeg blir fysisk dårlig av at jeg har lite energi. 18 mai var jeg helt gåen og bare kastet opp fordi 17 mai krevde litt mye energi av meg. Jeg begynner å bli deprimert av å være så sliten. Idag skulle jeg gjøre et forsøk på husarbeid med endte med å bare gå å legge meg fordi jeg er så kvalm. Jeg sliter også med at jeg er fryktelig tungpusta. Dette har jeg tatt opp med legen min uten gode svar. Er det noen som har noe tips som kan forbedre min livskvalitet? Jeg har ikke ord for hvor sliten jeg føler meg og har ikke hatt det slik med de andre barna. Takk til dere som orker å svare meg❤

Hei trenger at noen gir meg noen råd
Jeg er gravid med mitt 4 barn. Svangerskapet er veldig tungt og jeg er nå i starten av uke 17. Jeg trodde det skulle bli enklere i andre trimester men det eneste som er forskjell er at kvalmen er bedre. Jeg sliter med at jeg har veldig lite energi. Jeg blir fysisk dårlig av at jeg har lite energi. 18 mai var jeg helt gåen og bare kastet opp fordi 17 mai krevde litt mye energi av meg. Jeg begynner å bli deprimert av å være så sliten. Idag skulle jeg gjøre et forsøk på husarbeid med endte med å bare gå å legge meg fordi jeg er så kvalm. Jeg sliter også med at jeg er fryktelig tungpusta. Dette har jeg tatt opp med legen min uten gode svar. Er det noen som har noe tips som kan forbedre min livskvalitet? Jeg har ikke ord for hvor sliten jeg føler meg og har ikke hatt det slik med de andre barna. Takk til dere som orker å svare meg❤
Du må rett og slett hvile mer og jobbe mindre. Det kan være sykmelding som er nødvendig her så du klarer fungere. Så må mannen og ungene ta større del av husarbeidet fremover, samt at dere må akseptere kanskje mer rot og støv enn vanlig alt etter hva dere er vante med. Det kan ikke være strøkent i et hjem med mange som bor der en er syk/sliten, det er viktigere at du har krefter til å være med ungene og familien. At du er så tungpustet kan være vanlig, men synes du kanskje skal ta en ekstra tur til legen med det for sikkerhets skyld.

Stakkars deg. :sorry: Jeg har ingen tips, vil bare si at jeg har det likt. Gledet meg sånn til andre trimester som hadde være fantastisk de forrige gangene jeg var gravid, men den energien og gløden og pausen uteble. :shifty: Jeg er i mitt tredje svangerskap, ca 10 uker lengre enn deg. Hadde også veldig tung pust ei tid tilbake, men det ga seg heldigvis etter ei uke. Sov to timer på sofaen etter fire timer med 17.mai-feiring. :rolleyes: :hilarious: Håper du får det bedre snart! Prøv å fokusere energien på det som gir deg mest glede, og deleger bort resten.

Jeg var også veldig sliten i første halvdel av svangerskapet nå. Kan fremdeles bli sliten om jeg gjør mye, og må ta meg hviledager her og der (jeg er tatt ut av arbeid for lenge siden, men må hvile mye dagene etter om jeg gjør for mye).
Forøvrig, fikk du sjekket jernnivået i første trimester? (Nå etter uke 16 er det poengløst å sjekke ferritin, men om det var litt lavt da, så skal du jo begynne på jern etterhvert).
Du kan også ta litt magnesium; og husk å drikke nok vann..!

Jeg merker det veldig godt selv når jeg drikker for lite, eller glemmer jerntablettene en liten uke.. :bag:

Men ellers så er det bare å hvile masse. Deleger bort ting hjemme og komme seg ut i sykemelding om du er i jobb enda.

Back
Topp