Lite blødning etter medisinsk abort. Rester?

Å, da er jeg så glad jeg skrev det likevel, vurderte å la være :p ❤️ men synes selv det var såå tøft, hadde jo ikke født før så skjønte ikke greia med å le i et øyeblikk, så hylgrine ett min etterpå også være glad igjen også megatrist. Og ikke lett for de nærmeste rundt å forstå seg på hva som skjer og at det er umulig å kontrollere følelser når hormonene holder på sånn. :shy:
Ja, veldig glad du skrev det :happy: Det har vært helt merkelig med disse følelsene. Er stort sett innom de fleste følelsesspektere gjennom en dag :rolleyes: Det vondeste er når man får dårlig samvittighet for å «glemme seg bort» og være glad et øyeblikk. Men da er det helt normalt og med en god forklaring på hvorfor. Takk igjen ❤️
 
Så godt å høre at det gikk nokså greit ❤️ Har tenkt mye på deg. Kan høres ut som at du har hatt god effekt da, så håper vi at kroppen ordner resten selv :shy: Kjenner meg igjen i følelsen av tomhet etterpå. Jeg følte meg tom og letta på samme tid, før det etter et par dager gikk over i sorg på nytt. Så gråt jeg masse. Nå føler jeg meg bedre, selvom det svinger gjennom dagen. Men er mer «fit for fight» og klar for å prøve på nytt så fort vi får klarsignal :)

Ellers er jeg veldig spent på morgendagen. Skal ta nye blodprøver og ultralyd, og jeg krysser fingrene for at det ikke er rester :smiley-angelic001 Har en dårlig følelse. Men siden gynekologen ba meg komme fastende, så regner jeg med at uansett hva som skjer så blir jeg ferdig med dette i morgen :shy:

Samme her, var først litt lettet i går, men så på kvelden kom tårene. I dag har jeg bare følt meg tom og nedfor.
Føler meg egentlig litt alene, ikke fordi jeg ikke har folk å prate med (har fortalt det til mamma og svigermor), men fordi jeg føler på en måte at jeg er litt alene i det. Mannen fortsetter som vanlig. Trøster meg selvfølgelig om jeg trenger det, og spør hvordan det går og om jeg vil prate om det. Men jeg føler på en måte at jeg har snakket om det jeg trenger å snakke om, nå trenger jeg innimellom bare å gråte. Men da gjør jeg det fort i skjul, fordi jeg ikke har noe å si.
Skjønner du?

Ønsker deg masse lykke til i morgen, jeg håper virkelig du er ferdig med det!❤
 
Litt på siden, men kom bare på at man faktisk kan få barseltårer etter en abort, akkurat som når man har født. Fordi kroppen har vært gravid og kjører high speed på hormoner for å gå tilbake til ikke-gravid, og det er en heftig Berg og dalbane å henge med på.
Pleier å stabiliserer seg innen 14 dager. Visste ikke om det da vi mistet, og ble mildt sagt satt ut av alle humørsvingningene, men sikkert ikke alle som opplever det så kraftig heller.

Uansett, lykke til i morgen, Fjellgeiti. Håper alt sammen går bra❤️

Så bra at du sier det! Det visste ikke jeg heller❤
 
Samme her, var først litt lettet i går, men så på kvelden kom tårene. I dag har jeg bare følt meg tom og nedfor.
Føler meg egentlig litt alene, ikke fordi jeg ikke har folk å prate med (har fortalt det til mamma og svigermor), men fordi jeg føler på en måte at jeg er litt alene i det. Mannen fortsetter som vanlig. Trøster meg selvfølgelig om jeg trenger det, og spør hvordan det går og om jeg vil prate om det. Men jeg føler på en måte at jeg har snakket om det jeg trenger å snakke om, nå trenger jeg innimellom bare å gråte. Men da gjør jeg det fort i skjul, fordi jeg ikke har noe å si.
Skjønner du?

Ønsker deg masse lykke til i morgen, jeg håper virkelig du er ferdig med det!❤
Ja, skjønner så godt hva du mener. Her merker jeg godt på kjæresten at han blir utrolig lei seg når jeg er lei meg. Og alt jeg tenker på og er lei meg for har jeg jo allerede sagt, så istedenfor å dra det opp igjen og igjen, så holder jeg det inni meg. Jeg vet at han egentlig vil at jeg skal fortelle han alt, men jeg vil at han skal kunne gå videre med livet, selvom det er trist også..? Huff, kaos i hodet..

Tusen takk! ❤️ Det håper virkelig jeg også :shy:
 
Jeg hadde som forventet ikke hatt effekt av Cytotec og ble lagt inn for utskrapning i dag. Nå er det overstått og jeg kan endelig gå videre. Ble frarådet å bli gravid i 2 mnd fra en gynekolog, før den andre sa 6 (!) mnd fordi jeg har hatt utskrapning. Tror nok jeg overser den siste der og forholder meg til 2 mnd. Innholdet i livmoren ble sendt til analyse for å utelukke blæremola. Gynekologen tror ikke det er mola, men han ville sende det inn for å være helt sikker :shy:
 
Jeg hadde som forventet ikke hatt effekt av Cytotec og ble lagt inn for utskrapning i dag. Nå er det overstått og jeg kan endelig gå videre. Ble frarådet å bli gravid i 2 mnd fra en gynekolog, før den andre sa 6 (!) mnd fordi jeg har hatt utskrapning. Tror nok jeg overser den siste der og forholder meg til 2 mnd. Innholdet i livmoren ble sendt til analyse for å utelukke blæremola. Gynekologen tror ikke det er mola, men han ville sende det inn for å være helt sikker :shy:

Så dumt at du måtte gjennom det også! ❤
Men godt du fikk god oppfølging.
6 mnd var vel veldig lenge! 2 mnd høres bedre ut ja.
Hvordan går det med deg nå?❤
 
Så dumt at du måtte gjennom det også! ❤
Men godt du fikk god oppfølging.
6 mnd var vel veldig lenge! 2 mnd høres bedre ut ja.
Hvordan går det med deg nå?❤
Ja, synd det måtte ende sånn, men glad jeg nå er ferdig med det. Veldig glad for god oppfølging! Skal tilbake om 4-5 uker på kontroll også, med beskjed om å ringe før ved behov, så jeg er virkelig ikke overlatt til meg selv :shy:

Det går fint egentlig. Er litt i sjokk i dag når jeg tenker over hvor fort og «brutalt» alt skjedde i går. Fra jeg gikk inn døra for kontroll og til jeg var skrevet inn og hadde fått seng på avdelingen, så tok det en halvtime. Men glad for det også, så slapp jeg å grue meg lenger enn nødvendig. Bare litt voldsomt med to sykepleiere som omtrent kastet seg over meg for målinger og innlegging av veneflon før en tredjeperson kom for å ta blodprøver. Har ikke hatt smerter og har minimalt med blødning, så da vil jeg tro han har fått ut alt. Håper alt ser bra ut på kontroll og at spira sitter fort igjen ❤️
 
Ja, synd det måtte ende sånn, men glad jeg nå er ferdig med det. Veldig glad for god oppfølging! Skal tilbake om 4-5 uker på kontroll også, med beskjed om å ringe før ved behov, så jeg er virkelig ikke overlatt til meg selv :shy:

Det går fint egentlig. Er litt i sjokk i dag når jeg tenker over hvor fort og «brutalt» alt skjedde i går. Fra jeg gikk inn døra for kontroll og til jeg var skrevet inn og hadde fått seng på avdelingen, så tok det en halvtime. Men glad for det også, så slapp jeg å grue meg lenger enn nødvendig. Bare litt voldsomt med to sykepleiere som omtrent kastet seg over meg for målinger og innlegging av veneflon før en tredjeperson kom for å ta blodprøver. Har ikke hatt smerter og har minimalt med blødning, så da vil jeg tro han har fått ut alt. Håper alt ser bra ut på kontroll og at spira sitter fort igjen ❤️


Kan tenke meg det ble litt overveldende ja!
Krysser fingrene for deg og ønsker deg masse lykke til videre❤❤❤
 
Merker du noe til tabletten du tok?
 
Oi, denne ble lagt inn på feil tråd. Hvordan har det gått med dere i ettertid? Ble dere gravide?
Ingen komplikasjoner etter utskrapning (såvidt jeg vet etter 2 fine kontroller), men har gått fra å ha sykluser på 28-30 dager til nå 42+ dager. Utrolig kjedelig, men håper de blir kortere etterhvert. Foreløpig ikke gravid og går straks inn i PP3 etter MA i juni.
 
Ingen komplikasjoner etter utskrapning (såvidt jeg vet etter 2 fine kontroller), men har gått fra å ha sykluser på 28-30 dager til nå 42+ dager. Utrolig kjedelig, men håper de blir kortere etterhvert. Foreløpig ikke gravid og går straks inn i PP3 etter MA i juni.

Åå, så kjedelig med lange sykluser :/ finner du eggløsning greit?

Sliter selv med ustabile sykluser etter mye hormoner i forbindelse med IVF. Så blir spennende å se hvordan det blir nå..

Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne pp ❤️❤️❤️
 
Åå, så kjedelig med lange sykluser :/ finner du eggløsning greit?

Sliter selv med ustabile sykluser etter mye hormoner i forbindelse med IVF. Så blir spennende å se hvordan det blir nå..

Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne pp ❤️❤️❤️
Ja, finner eggløsning. Merker det på hele kroppen, så sånn sett er jeg heldig! Men stresser og tenker hele tiden at eggene umulig kan være bra når de slipper så sent som CD 26-29. Men om dette stemmer vet jeg ikke :shy: Utrolig frustrerende med kjipe sykluser! Takk, krysser fingrene for dere også ❤️
 
Back
Topp