Lite blødning etter medisinsk abort. Rester?

Fjellgeiti

Gift med forumet
Septemberlykke 2021
Junispirene24❤️
Hei. Jeg fikk påvist MA 8+1 hvor embryo hadde sluttet å utvikle seg ca uke 6. HCG gikk ned fra 92 000 - 76 000 før jeg tok medisinsk abort denne uka.

Tok til sammen 8 stk Cytotec mellom kl 08 og 13 på tirsdag. Begynte å spotte kl 14 og gjorde det til kl 19:30 hvor jeg fikk en liten blødning. Blødde litt i 1-2 timer og det kom noe ut, som jeg regnet med var selve aborten og at det nå var i gang. Etter dette har jeg ikke blødd, kun spotting, men så lite at det ikke engang kommer noe i bindet. Nå, to dager etter, så spotter jeg ikke lenger heller.

Kan det regnes som en fullverdig abort med så veldig sparsom blødning? Har heldigvis ny UL på mandag.Blir så usikker av dette :sorry:
 
Jeg synes det høres veldig lite ut, selv om det sies at dette er veldig individuelt.
Jeg ville ringt og hørt i dag dersom det er en mulighet. Kan være de ønsker å gi deg en ny pillekur.

Klem til deg ❤️
 
Det er vanskelig å si, ettersom det nok varierer veldig fra person til person. Jeg blødde ganske mye samme dag som Cytotec-kuren, men så roet det seg litt ned og det kom mer sparsomme blødninger. Jeg slet med rester i mange uker etter.

Det er flott at du får ultralyd for å sjekke om alt er ute:) Regner med at du vet at du skal kontakte lege/sykehuset dersom du får feber mtp eventuell infeksjon.

Masse lykke til! Håper du snart er i et terminforum igjen ❤️
 
Jeg synes det høres veldig lite ut, selv om det sies at dette er veldig individuelt.
Jeg ville ringt og hørt i dag dersom det er en mulighet. Kan være de ønsker å gi deg en ny pillekur.

Klem til deg ❤️
Takk for svar ❤️ Jeg ringte sykehuset nå og skal bli ringt tilbake når gynekologen hadde tid mellom polikliniske avtaler. Håper på å bli litt klokere da! Syns dette er tøft nok fra før, så jeg orker ikke gå sånn og lure lenger enn nødvendig :shy:
 
Det er vanskelig å si, ettersom det nok varierer veldig fra person til person. Jeg blødde ganske mye samme dag som Cytotec-kuren, men så roet det seg litt ned og det kom mer sparsomme blødninger. Jeg slet med rester i mange uker etter.

Det er flott at du får ultralyd for å sjekke om alt er ute:) Regner med at du vet at du skal kontakte lege/sykehuset dersom du får feber mtp eventuell infeksjon.

Masse lykke til! Håper du snart er i et terminforum igjen ❤️
Det er nettopp rester jeg er så redd for. Det er så vanskelig når man ved MA får vite at man har vært lykkelig uvitende om at det ikke er liv og så skal det i tillegg være vanskelig å få det fjernet. Man får på en måte ikke gått videre :oops:

Tusen takk for svar og lykkeønskning :Heartred
 
Har ikke blitt kontaktet av gynekologen enda. Men var nylig inne og leste journalen min på helsenorge, og der har gyn skrevet at embryoets størrelse tilsvarer uke 7+4 og ikke starten av uke 6 som første beskjed var. Og da tenker jeg at jeg hvertfall burde blødd mer, med tanke på et lenger svangerskap? Så mange tanker...
 
Så dumt at de ikke har ringt opp, du får purre igjen i morgen.
Uavhengig av størrelsen på fosteret, så utvikles som jo regel morkaken videre ved en MA, så det blir derfor en del som skal ut likevel.
Jeg har bare min egen erfaring å vise til, og der blødde jeg virkelig mye i en 4-5 timer inntil en stor klump kom ut, og etter dette som rikelig mens noen dager. Blødde totalt i over 2 uker i inkludert spotting.
Så bare basert på min erfaring ville jeg tenkt du skulle blødd litt mer. Men jeg er jo absolutt ikke lege, og leser som sagt mange ulike aborthistorier her både hva gjelder smerte, blødning og varighet på blødning.

Uansett - håper du får kontakt med dem i morgen og at de kan gi noe svar på om de tror du har blødd nok til at aborten er komplett.

❤️
 
Så dumt at de ikke har ringt opp, du får purre igjen i morgen.
Uavhengig av størrelsen på fosteret, så utvikles som jo regel morkaken videre ved en MA, så det blir derfor en del som skal ut likevel.
Jeg har bare min egen erfaring å vise til, og der blødde jeg virkelig mye i en 4-5 timer inntil en stor klump kom ut, og etter dette som rikelig mens noen dager. Blødde totalt i over 2 uker i inkludert spotting.
Så bare basert på min erfaring ville jeg tenkt du skulle blødd litt mer. Men jeg er jo absolutt ikke lege, og leser som sagt mange ulike aborthistorier her både hva gjelder smerte, blødning og varighet på blødning.

Uansett - håper du får kontakt med dem i morgen og at de kan gi noe svar på om de tror du har blødd nok til at aborten er komplett.

❤️
Ja, det er nettopp det. Det burde være en del som kommer ut og det har ikke skjedd her. Kanskje et par litt større klumper, men maks 2 timer med friskt blod. I dag er det som sagt ingenting og jeg føler meg som om ingenting har skjedd (altså rent fysisk, den psykiske delen derimot... det merkes). Huff! Vanskelig dette her.

Takk for at du deler din erfaring ❤️ Er noe sånt jeg hadde sett for meg også, ikke spotting i halvannet døgn og 2 timer med litt blødning. Merkelig følelse å gå fra å være livredd for å blø til å ønske å blø masse også :bored: Nei, jeg kan ikke annet enn å vente på å høre noe. Håper det skjer i morgen :shy:
 
Ja, det er nettopp det. Det burde være en del som kommer ut og det har ikke skjedd her. Kanskje et par litt større klumper, men maks 2 timer med friskt blod. I dag er det som sagt ingenting og jeg føler meg som om ingenting har skjedd (altså rent fysisk, den psykiske delen derimot... det merkes). Huff! Vanskelig dette her.

Takk for at du deler din erfaring ❤️ Er noe sånt jeg hadde sett for meg også, ikke spotting i halvannet døgn og 2 timer med litt blødning. Merkelig følelse å gå fra å være livredd for å blø til å ønske å blø masse også :bored: Nei, jeg kan ikke annet enn å vente på å høre noe. Håper det skjer i morgen :shy:


Hvordan går det med deg?
Jeg var på KK i går pga MA, fikk første tabletten på M også skal jeg ta Cytotec i morgen.
Jeg fikk beskjed om å ta kontakt både ved veldig mye og veldig lite blødning.
Har de ikke ringt deg opp igjen?
I så fall ville jeg ringt en gang til.❤
 
Hvordan går det med deg?
Jeg var på KK i går pga MA, fikk første tabletten på M også skal jeg ta Cytotec i morgen.
Jeg fikk beskjed om å ta kontakt både ved veldig mye og veldig lite blødning.
Har de ikke ringt deg opp igjen?
I så fall ville jeg ringt en gang til.❤
Takk som spør ❤️ Jeg ble ringt tilbake av gynekologen istad. Han synes det var positivt at det hadde kommet ut koagler, men var enig i at det var lite blødning. Fikk beskjed om å komme fastende når jeg skal på ul-kontroll på mandag, i tilfelle det blir utskrapning. I mellomtiden skulle jeg ta vare på meg selv og ta kontakt ved smerter/infeksjonstegn, men jeg føler meg helt topp fysisk.

Utrolig trist at du har mistet også.. :( Det er så ufattelig vondt ❤️
 
Takk som spør ❤️ Jeg ble ringt tilbake av gynekologen istad. Han synes det var positivt at det hadde kommet ut koagler, men var enig i at det var lite blødning. Fikk beskjed om å komme fastende når jeg skal på ul-kontroll på mandag, i tilfelle det blir utskrapning. I mellomtiden skulle jeg ta vare på meg selv og ta kontakt ved smerter/infeksjonstegn, men jeg føler meg helt topp fysisk.

Utrolig trist at du har mistet også.. :( Det er så ufattelig vondt ❤️

Så bra at han ringte deg igjen!
Håper du slipper utskrapning, men uansett sikkert greit å bli ferdig med det!❤
Kan jeg spørre om du hadde mye smerter?
Kjenner jeg gruer meg til å ta de i morgen!
Ja, det er utrolig vondt!❤
 
Så bra at han ringte deg igjen!
Håper du slipper utskrapning, men uansett sikkert greit å bli ferdig med det!❤
Kan jeg spørre om du hadde mye smerter?
Kjenner jeg gruer meg til å ta de i morgen!
Ja, det er utrolig vondt!❤
Ja, jeg håper å slippe utskrapning. Men samtidig veldig innstilt på at det kan skje, og da går det helt fint. Vil bare ha det overstått så jeg kan gå videre :shy:

Nei, jeg hadde ikke mye smerter. Jeg tålte ikke Cytotec så godt, måtte ta 4 stk oralt også, så det verste for meg var mageknip og diaré (sorry TMI :rolleyes:). Hadde mensensmerter et par timer før koaglene kom ut, så ga det seg. Jeg var i forkant på smertestillende og tok Paracet og Voltaren med ca 5 timers mellomrom uavhengig om jeg hadde smerter eller ikke.

Jeg grua meg veldig. Men det gikk mye bedre enn forventa, sånn smertemessig. Men nå kan det jo være at jeg har rester og jeg burde kjent mer, det vet jeg ikke. Det verste var som sagt mageknip, men det var jo relatert til tablettene og ikke aborten.

Håper det går så raskt og smertefritt som mulig for deg ❤️ Jeg fant trøst i at jeg ikke er alene om å oppleve dette. Og jeg hadde samboeren min i umiddelbar nærhet hele tiden for støtte. Håper du har noen med deg i morgen også ❤️
 
Ja, jeg håper å slippe utskrapning. Men samtidig veldig innstilt på at det kan skje, og da går det helt fint. Vil bare ha det overstått så jeg kan gå videre :shy:

Nei, jeg hadde ikke mye smerter. Jeg tålte ikke Cytotec så godt, måtte ta 4 stk oralt også, så det verste for meg var mageknip og diaré (sorry TMI :rolleyes:). Hadde mensensmerter et par timer før koaglene kom ut, så ga det seg. Jeg var i forkant på smertestillende og tok Paracet og Voltaren med ca 5 timers mellomrom uavhengig om jeg hadde smerter eller ikke.

Jeg grua meg veldig. Men det gikk mye bedre enn forventa, sånn smertemessig. Men nå kan det jo være at jeg har rester og jeg burde kjent mer, det vet jeg ikke. Det verste var som sagt mageknip, men det var jo relatert til tablettene og ikke aborten.

Håper det går så raskt og smertefritt som mulig for deg ❤️ Jeg fant trøst i at jeg ikke er alene om å oppleve dette. Og jeg hadde samboeren min i umiddelbar nærhet hele tiden for støtte. Håper du har noen med deg i morgen også ❤️

Ja jeg skjønner at du ikke ønsker det, samtidig som du vil få det overstått ❤
Lurt å være i forkant av smertestillende, det tenker jeg og å gjøre!
Min mann er hjemme med meg hele morgen, og 4 åringen skal på overnatting slik at jeg får ro, og han ikke skal oppleve noe som kan virke skremmende ❤
 
Ja jeg skjønner at du ikke ønsker det, samtidig som du vil få det overstått ❤
Lurt å være i forkant av smertestillende, det tenker jeg og å gjøre!
Min mann er hjemme med meg hele morgen, og 4 åringen skal på overnatting slik at jeg får ro, og han ikke skal oppleve noe som kan virke skremmende ❤
Ja, det er mye bedre å være i forkant enn at man havner bakpå med smertestillende. Vanskelig å få smertene ned når de først slipper skikkelig til :shy:
Så fint at du har mannen med deg og at dere får ro ❤️ Ønsker deg masse lykke til ❤️
 
Ja jeg skjønner at du ikke ønsker det, samtidig som du vil få det overstått ❤
Lurt å være i forkant av smertestillende, det tenker jeg og å gjøre!
Min mann er hjemme med meg hele morgen, og 4 åringen skal på overnatting slik at jeg får ro, og han ikke skal oppleve noe som kan virke skremmende ❤
Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg idag. ❤️
 
Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg idag. ❤️

Så god du er❤
Det gikk etter forholdene bra i går. Det virker som at ting kom ut. Hadde ganske vondt i magen en stund midt i, men så roet det seg etterhvert. Tok en ny runde med smertestillende før det gikk for lang tid som du foreslo, det var nok lurt.
Blør fremdeles en del, men har ikke mer smerter.
Kjenner jeg føler meg litt tom psykisk. På en måte er jeg glad for at det er "over", samtidig som at det er veldig rart.
Magen min er ganske oppblåst, så er livredd for at noen skal spørre/tro at jeg er gravid! Det orker jeg ikke nå.
Hvordan går det med deg?❤
 
Så god du er❤
Det gikk etter forholdene bra i går. Det virker som at ting kom ut. Hadde ganske vondt i magen en stund midt i, men så roet det seg etterhvert. Tok en ny runde med smertestillende før det gikk for lang tid som du foreslo, det var nok lurt.
Blør fremdeles en del, men har ikke mer smerter.
Kjenner jeg føler meg litt tom psykisk. På en måte er jeg glad for at det er "over", samtidig som at det er veldig rart.
Magen min er ganske oppblåst, så er livredd for at noen skal spørre/tro at jeg er gravid! Det orker jeg ikke nå.
Hvordan går det med deg?❤
Så godt å høre at det gikk nokså greit ❤️ Har tenkt mye på deg. Kan høres ut som at du har hatt god effekt da, så håper vi at kroppen ordner resten selv :shy: Kjenner meg igjen i følelsen av tomhet etterpå. Jeg følte meg tom og letta på samme tid, før det etter et par dager gikk over i sorg på nytt. Så gråt jeg masse. Nå føler jeg meg bedre, selvom det svinger gjennom dagen. Men er mer «fit for fight» og klar for å prøve på nytt så fort vi får klarsignal :)

Ellers er jeg veldig spent på morgendagen. Skal ta nye blodprøver og ultralyd, og jeg krysser fingrene for at det ikke er rester :smiley-angelic001 Har en dårlig følelse. Men siden gynekologen ba meg komme fastende, så regner jeg med at uansett hva som skjer så blir jeg ferdig med dette i morgen :shy:
 
Litt på siden, men kom bare på at man faktisk kan få barseltårer etter en abort, akkurat som når man har født. Fordi kroppen har vært gravid og kjører high speed på hormoner for å gå tilbake til ikke-gravid, og det er en heftig Berg og dalbane å henge med på.
Pleier å stabiliserer seg innen 14 dager. Visste ikke om det da vi mistet, og ble mildt sagt satt ut av alle humørsvingningene, men sikkert ikke alle som opplever det så kraftig heller.

Uansett, lykke til i morgen, Fjellgeiti. Håper alt sammen går bra❤️
 
Litt på siden, men kom bare på at man faktisk kan få barseltårer etter en abort, akkurat som når man har født. Fordi kroppen har vært gravid og kjører high speed på hormoner for å gå tilbake til ikke-gravid, og det er en heftig Berg og dalbane å henge med på.
Pleier å stabiliserer seg innen 14 dager. Visste ikke om det da vi mistet, og ble mildt sagt satt ut av alle humørsvingningene, men sikkert ikke alle som opplever det så kraftig heller.

Uansett, lykke til i morgen, Fjellgeiti. Håper alt sammen går bra❤️
Er det sant? Det visste jeg ikke. Dette må jeg fortelle min kjære som fortvilet har slitt med å forstå seg på meg og humørsvingningene mine de siste dagene. Jeg har i tillegg en søster som jeg føler at ikke har tatt følelsene mine på alvor, så jeg trengte å høre dette. Nå kom tårene for fullt igjen også :rolleyes: Tusen takk! ❤️
 
Er det sant? Det visste jeg ikke. Dette må jeg fortelle min kjære som fortvilet har slitt med å forstå seg på meg og humørsvingningene mine de siste dagene. Jeg har i tillegg en søster som jeg føler at ikke har tatt følelsene mine på alvor, så jeg trengte å høre dette. Nå kom tårene for fullt igjen også :rolleyes: Tusen takk! ❤️

Å, da er jeg så glad jeg skrev det likevel, vurderte å la være :p ❤️ men synes selv det var såå tøft, hadde jo ikke født før så skjønte ikke greia med å le i et øyeblikk, så hylgrine ett min etterpå også være glad igjen også megatrist. Og ikke lett for de nærmeste rundt å forstå seg på hva som skjer og at det er umulig å kontrollere følelser når hormonene holder på sånn. :shy:
 
Back
Topp