Lite bevegelse?

CSS91

Andre møte med forumet
Når kjente dere klar bevegelse fra baby?

Jeg er i uke 21+5 og er førstegangsfødene. Har kjent små killing i magen omtrent som leamus, men det er absolutt ikke hver dag og er kanskje litt engstelig for at jeg ikke kjenner så mye som jeg føler alle andre gjør.:nailbiting:

21+4. Kjenner ikke masse jeg heller, vil beskrive bevegelsene som luft i tarmen bevegelser, eller en orm i magen. Kjenner noe hver dag, men bare litt og er ofte bekymret når det er en stund siden. I går var hun ganske stille hele dagen. Kjenner oftest noe når jeg "lander" i sofa eller seng, tror ikke du har noe å bekymre deg for :) vet du om du har morkake foran eller bak?

Har jo ikke vært borti dette før,og blir litt bekymret da jeg syns det er lite liv:happy8 etter det jeg forstod så ligger morkaka bak, så blir enda mer skeptisk:laughing002

Har jo ikke vært borti dette før,og blir litt bekymret da jeg syns det er lite liv:happy8 etter det jeg forstod så ligger morkaka bak, så blir enda mer skeptisk:laughing002
Jeg er også førstegangs og har også morkaken bak, og i uke 21-22 opplevde jeg det samme som deg. Følte at det ikke var nok bevegelse og at det lille som kom var veldig vagt (vanskelig å vite om det var luft i magen eller baby, hehe). Nå er jeg 24+6 og jeg har kjent bevegelse hver dag den siste uken :Heartred Håper du snart opplever det samme :Heartred

Det høres helt normalt ut for å være første svangerskapet. Bevegelsene er så små og myke at det er vanskelig å skille mellom bevegelse i tarm og spark fra baby.

Ta et glass med saft, eller annen sukkerholdig drikke. Legg deg ned på sofaen, og kjenn etter. Ikke gjør noe annet. Ingen tv, ingen musikk. Bare nyt stillheten og konsentrer deg så kjenner du nok en del bevegelse :Heartred

Jeg kan også tilføye at jeg kjenner ganske mye mer hvis jeg forsiktig legger meg på magen. Da blir vel det litt trangere i vommen så kjenner det tydeligere :) men også det Poojenta skriver- sukker, legge seg ned og kjenne etter :)

Jeg syntes også det var kjempevanskelig å skille mellom babybevegelser og luft rundt uke 20-21, bare litt forsiktig "bobling" og lignende. Jeg begynte også å bli litt bekymret! Men så plutselig en dag kjente jeg tydelige spark, og har kjent masse bevegelser og spark daglig siden. Gikk fra 0 til 100 over natta, kjentes det som :D Sikkert ikke lenge før du også kjenner tydeligere bevegelser! ❤️

Jeg kjente ikke noe før i 24 ish . Nå er jeg i uke 25+4 og har kjent en del hver dag i en uke .. har morkaka foran. Min venninne kjente svært lite i hele svangerskapet , tok tilog med en sjekk hos legen pga det . Men alt var bra med babyen. Den lille jenta hennes frisk og rask i dag . Så noen kjenner ikke så mye gjennom svangerskapet .. :)

Eldste jenta mi var veldig rolig i magen - og er det enda. Med henne hjalp det heller ikke så mye med sukker. Jeg fikk en ekstra time hos legen fordi hun var så rolig, men alt var fint. Så tok det seg også litt opp utover i svangerskapet, selv om hun hadde rolige perioder.

Jenta jeg venter nå oppleves også ganske rolig, men nå vet jeg så godt hva jeg skal kjenne etter, så da er det betydelig lettere å kjenne liv. Jeg dytter litt borti henne dersom jeg syns hun har vært vel rolig en dag, da får jeg litt respons før hun legger seg for å hvile igjen… som regel kvikner hun til når jeg setter meg ned for kvelden, så nå i uke 25 er det stort sett turning i magen hver kveld

Håper du kjenner mer liv snart - det er veldig koselig!!

Er 25+6 og jeg hadde en liten scare i går da jeg plutselig synes jeg kjente mye mindre enn jeg vanligvis gjør da jeg la meg ned for å "kjenne litt etter" i 20-tiden på kvelden, da jeg vanligvis tar en pust i bakken og roer ned litt før leggetid. Så kunne jeg liksom merke at hun var der, men det var litt sånn svakt og ikke så markant som før.

Jeg la meg til å sove og så våknet jeg i dag av at hun hadde show nedi der igjen, men det satte en liten støkk i meg, merket jeg. Glukosebelastningstest i dag også gjorde at hun fikk skikkelig fart på seg :)

Takk for mange gode svar og tips :love017 Har i dag vært på ultralyd og alt er bra med lille, han ligger å sparker mye inn mot morkaka som forklarer hvorfor jeg kjenner lite bevegelse. Morkaka ligger bak, men lillemann ligger mye med ryggen mot magen min og sparker innover:love017

Back
Topp