Lite bevegelse - rare tall på doppler

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Idag våknet jeg med vondt i korsryggen, vondt i høyre siden, og en rar følelse i magen.
Ingen spark eller bevegelser, som det alltid er på morgenen.
Tenkte jeg skulle sjekke etter fosterlyden med doppleren jeg hadde kjøpt brukt for leeeenge siden.
Men tallene varierte fra 230 til 113???
Kan det være dårlig batteri? Pulsen kan jo ikke ha vært så høy, og sunket så raskt? :rolleyes:

Etter at jeg brukte denne fikk jeg noen bevegelser, så det kan jo være at hun sov, og at det derfor var lite bevegelser. Men da skulle iallfall ikke tallene vært 230...

Noen som vet om det "farlig" å bruke doppler så sent i svangerskapet forresten? Virket jo ikke som hun likte det, ettersom hun våknet av det.
Tenkte jeg skulle berolige meg selv med fosterlyd ettersom jeg hadde vondt og ikke kjente noe spark.
Men er det egentlig bare beregnet på første trimester, før man kjenner liv?
Er jeg helt på bærtur? :rolleyes:

Uktralyd er vel nesten det samme, og det kan man jo gjøre hele svangerskapet, så burde jo ikke være noe farligere med doppler hjemme? :confused004

Dopleren kan du bruke hele svangerskapet ;)
Den sender vel ut slike bølger den også som ultralyd gjør.
men det er ikke farlig så lenge du ikke bruker den hver dag ;)
Babyen reagerer nok på disse bølgene, så kanskje derfor hun våknet?
Nå vet ikke jeg hvilken dopler du har, men min har ikke slike tall som din.
Kanskje den telte både dine og babyens hjerteslag??

Idag våknet jeg med vondt i korsryggen, vondt i høyre siden, og en rar følelse i magen.
Ingen spark eller bevegelser, som det alltid er på morgenen.
Tenkte jeg skulle sjekke etter fosterlyden med doppleren jeg hadde kjøpt brukt for leeeenge siden.
Men tallene varierte fra 230 til 113???
Kan det være dårlig batteri? Pulsen kan jo ikke ha vært så høy, og sunket så raskt? :rolleyes:

Etter at jeg brukte denne fikk jeg noen bevegelser, så det kan jo være at hun sov, og at det derfor var lite bevegelser. Men da skulle iallfall ikke tallene vært 230...

Noen som vet om det "farlig" å bruke doppler så sent i svangerskapet forresten? Virket jo ikke som hun likte det, ettersom hun våknet av det.
Tenkte jeg skulle berolige meg selv med fosterlyd ettersom jeg hadde vondt og ikke kjente noe spark.
Men er det egentlig bare beregnet på første trimester, før man kjenner liv?
Er jeg helt på bærtur? :rolleyes:

Uktralyd er vel nesten det samme, og det kan man jo gjøre hele svangerskapet, så burde jo ikke være noe farligere med doppler hjemme? :confused004
Doppler er ultralyd. Du har bare ikke den koblet opp mot en skjerm ;) du hadde sikkert våknet du også hvis noen poke'et deg mens du sov :p

Har ikke sånn maskin selv, men tror den tuller litt kanskje... Prøv å google det! Kanskje andre har opplevd det samme :)

Det kan hende du får inn pulsen fra din morkake/ditt hjerte og at den ikke har klart å skille og lage riktig tall. Tipper at alt er i skjønneste orden inni der jeg :-)

Og som de andre skriver - ikke noe prob å bruke den hele veien. Jm finner fosterlyden på hver kontroll jeg er på. Tror du skal stole på at de bevegelsene du har fått nå i etterkant er et godt signal jeg :-)

Det kan hende du får inn pulsen fra din morkake/ditt hjerte og at den ikke har klart å skille og lage riktig tall. Tipper at alt er i skjønneste orden inni der jeg :)

Og som de andre skriver - ikke noe prob å bruke den hele veien. Jm finner fosterlyden på hver kontroll jeg er på. Tror du skal stole på at de bevegelsene du har fått nå i etterkant er et godt signal jeg :)

Takker for svar! :-)
Fikk først inn min puls, for den var jo mye lavere, under 100.
Men fikk litt hetta når neste puls var 230. Det hadde vært en veldig stresset baby i tilfelle!
For normalt skal jo fosterlyden ligge mellom 110 og 160.

Var sikkert noe tull med doppleren. Kjøpte den brukt, og bruksanvisningen fulgte ikke med.
Er en MAS babywatcher, som visstnok skal være veldig bra.
Men kanskje dårlig batteri.

Tenkte liksom jeg skulle berolige meg selv jeg, når jeg hadde vondt i rygg og side + rar følelse i magen og uteblitt bevegelse. Men ja, hjalp bedre på når baby har sparket etterpå. <3 :-)
Kanskje bare trøtt som meg. Sikkert ikke bare bare å ligge inni der i så mange måneder. Hi hi! :-)

Dopleren kan du bruke hele svangerskapet ;)
Den sender vel ut slike bølger den også som ultralyd gjør.
men det er ikke farlig så lenge du ikke bruker den hver dag ;)
Babyen reagerer nok på disse bølgene, så kanskje derfor hun våknet?
Nå vet ikke jeg hvilken dopler du har, men min har ikke slike tall som din.
Kanskje den telte både dine og babyens hjerteslag??

Jeg har en MAS babywatcher. Kjøpt brukt, uten bruksanvisning.
Men fikk først min puls, under 100. Jeg hadde nok merket det om jeg hadde puls i 230. Hi hi! :-)
Satser på at batteriet er dårlig bare. Hun har sparket litt etterpå, så slapper mer av nå.
Men jeg som tenkte at jeg endelig skulle få brukt for doppleren, ettersom jeg følte meg så øm osv. på morgenen.
Rart det der, når babyen har fått et fast sparkemønster, som hun plutselig en dag endrer litt på, da blir jeg nervøs!

Her har også prinsen vært rolig noen dager nå.
men jeg kjenner små dult inni mellom.
Mulig han bare er sliten som meg om helst vil hvile ;)

Her har også prinsen vært rolig noen dager nå.
men jeg kjenner små dult inni mellom.
Mulig han bare er sliten som meg om helst vil hvile ;)
Kanskje det kommer en roligere fase nå utover?
Det blir jo også trangere for de.
Men de er jo også bare mennesker; små, søte mennesker som også har lov til å bli trøtte. :-)
(Bare ikke når mammaene vil kjenne liv... Hi hi!)

Kanskje det kommer en roligere fase nå utover?
Det blir jo også trangere for de.
Men de er jo også bare mennesker; små, søte mennesker som også har lov til å bli trøtte. :)
(Bare ikke når mammaene vil kjenne liv... Hi hi!)
Hihi.
Nei det er ikke alltid det passer dem når det passer for oss.
Prøvde flere ganger i går så storesøster skulle få kjenne, men nei, da ble han helt stille til hun tok bort handa si :p

Høres jo i grunnen ut som den pulsen kunne passe til å være din og babys plusset sammen ;-)

Back
Topp