Lite bevegelse på CTG

Viica

Forelsket i forumet
Var på sykehuset i dag for en rutinekontroll, hvor det ble tatt ctg. I løpet av de rundt 15 min. De målte kjente jeg ikke en eneste bevegelse. Var mye folk i dag, og de som jobbet der var generelt veldig stresset. Synes det var litt ubehagelig da de hentet bjelle for å lage lyd for å vekke baby og jeg måtte drikke noe kaldt. Samtidig måtte jeg ligge ubehagelig på siden for at de skulle få inn hjertelyden. Gynekolog godkjente ctg da, og var til ultralyd hos henne etterpå. Men et lite øyeblikk der var jeg redd det skulle være noe galt. Var igrunnen litt «ekkelt», selv om det har vært masse liv i magen ellers i dag. Noen andre som har opplevd lite bevegelse under ctg? Så lenge de godkjent det og ultralyd også er tatt kan man vel slappe av med at alt er bra :nailbiting: :bored:
 
Jeg opplevde også dette sist jeg hadde kontroll på sykehuset. De sa det var fordi magen var litt liten. Alt var bra på ultralyden senere heldigvis! Jeg tenker at hvis alt så bra ut på ultralyden, så er det bare å slappe av :Heartred Min baby sparker ikke så veldig mye på dagen.. Mest kvelden, natta og tidlig på morgenen.
 
Jeg opplevde også dette sist jeg hadde kontroll på sykehuset. De sa det var fordi magen var litt liten. Alt var bra på ultralyden senere heldigvis! Jeg tenker at hvis alt så bra ut på ultralyden, så er det bare å slappe av :Heartred Min baby sparker ikke så veldig mye på dagen.. Mest kvelden, natta og tidlig på morgenen.
takk for svar :Heartred nå som vi er hjemme igjen sparkes det som bare det, er jo typisk!
 
Så kjedelig når man føler de stresser og man drar derfra fortsatt litt usikker! Men forrige svangerskap måtte jeg ta en ctg pga dårlig med bevegelse i magen. Uti ctg var de også ikke fornøyd, ga meg to tyggetabletter med noe druesukker! Da ble det liv da!:wacky: Så prøv noe skikkelig søtt neste gang du er bekymret:cat:
 
Forrige svangerskap ble jeg sendt fra km kontroll til ctg pga lite bevegelse og noe lav puls. Måtte sitte lenge før den ble godkjent. Mener dette var rundt uke 36. Resten av svangerskapet gikk helt fint med masse bevegelse resten av tiden.
 
Back
Topp