Lite bevegelse hos baby :(

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Hei. Jeg er 25 uker over helgen. Og for et par uker siden beveget babyen seg masse inni magen og jeg kjente tydelige spark. Men de 2 siste ukene kjenner jeg mindre og mindre.. Har vert hos legen med bekymringen for ca 1 uke siden og hun mente alt var bra siden hjertelyden var fin.
Men bekymringen går ikke over, begynner å tenke på morkakesvikt osv? Hva bør jeg gjøre?
Var også på ul sist mandag og da sa hun ingenting annet enn at alt så bra ut og babyen veide 630 gram.
Men hvorfor er det slik at jeg såvidt kjenner han? Kanskje 2,3 dult 1 eller 2 ganger til dagen..

Mvh :)
 
har de sagt noe om hvordan livmora ligger ? Jeg vet at om livmora ligger foran så er det ikke så lett å kjenne spark. Om du er veldig redd så kan du jo ta en telefon til sykehuset..
 
Den ligger forann.. Så er jo forståelig og da.. Men kjenner jeg blir så stresset av alle som skriver at de kjenner babyen 5-10 timer om dagen, vekker de om morgenen osv. For det gjør ikke jeg..
Men måtte finne fram doppleren, og hjerte slår 155 slag ca..

Men får liksom aldri noen forklaring på hvorfor jeg kjenner så lite (utenom morkaken) ...
 
Når livmora ligger foran fungerer den som slags støt demper, det er og den eneste forklaringa jeg har fått..får håpe alt flytter på seg slik at du og kjenner mer :) Er godt du har doppleren da :)
 
Ja Okei.. Satser på det er det da!
Men lurer liksom på hvorfor det er så sjeldent bevegelse, er det fordi jeg bare kjenner noen av sparkene pga morkaken?
Hmm blir ikke klok på det :p
Ja doppleren er veldig god å ha altså ;)
 
Jeg er ikke ekspert på området men tror ikke det er lite spark er bare at du har ekstra polstring eller støtdemper mot magen slik at de tar det meste av sparkene..
 
Hei!

Nå har du jo fått en del gode svar allerede, men bevegelsesmønsteret hos små babyer på 25 uker, kan variere veldig.
Det kan selvsagt også ha med at morkaken ligger på fremre vegg, slik at den fungerer som en støtdemper, men mange babyer på din alder, har enda ikke fått sitt spesielle mønster.
Noen dager sparker de mye, andre dager mindre. Dette kan gjerne gi mødrene litt unødige bekymringer!
Uansett nå framover; din baby kan nå ha sjanse for å klare seg, så du skal kjenne liv hver dag.
Har du ikke kjent liv, prøv å spise noe søtt eller drikke noe kaldt - evt dytte litt i magen.
Får du ikke respons på noe av dette, kan du med fordel ringe fødeavdelingen og spørre om råd, om du evt skal komme innom for en sjekk.
Du er den eneste som vil kunne kjenne forandringer i babyens bevegelsesmønster, men det er ikke uvanlig at dagene kan være forskjellige, spesielt såpass tidlig i svangerskapet!

Dette er faktisk en meget god grunn til å ta kontakt med fødeavdeling, hvis du blir bekymret :angel13

Mvh jordmor Grethe
 
Takk for svar :)
I dag har han vert helt vilter, aldri kjent så mye og ofte bevegelse på en dag før, så det har vert helt herlig :) <3

Men godt å vite at det er helt ok at babyen beveger seg forskjellig hver dag nå i denne tiden av svangerskapet.. For det gjør altså min lille mini.

Jepp, tror jeg må finne fram nr til føden å lagre det på mobilen, dersom det skulle være noe framover!
Greit å vite at det faktisk er noen å ringe til som kan sjekke opp dersom det f.eks skulle bli helt rolig en dag..

Takker igjen for svar. Har en mye bedre følelse i kveld når jeg legger meg :)
 
så bra at han har vært en liten propell :) er godt og kunne senke skuldrene og så fikk du svar fra jordmora :) ha et fint svangerskap videre :)
 
Ja veldig greit å få bekreftelse :) sikkert ikke like mye i dag - men nå vet jeg om at det kan være forskjellig fra dag til dag..
:)
 
Back
Topp