Lite barn, sikring i bil

Tanketrollet

Forumet er livet
Kom til å tenke på en ting...

Jeg vet om en jente på 9 år. Hun er rundt 105cm høy, og veier 18-19 kg.

Hun kommer ikke til å nå grensen på 140 cm og/eller 36 kg på mange mange år.

Hvordan er reglene for henne?

Jeg bare lurer [:)]

Hun må sitte i beltestol eller på bilpute, sistnevte bør man dog styre unna da det gir dårlig sikkerhet.

Høydegrensen er 135/150 cm.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

men hva om hun aldri blir 150??
Hun kan jo ikke sitte på pute til hun dør (av alderdom) [8D]

Hun er faktisk litt mindre enn min snart 4-åring, som enn så lenge sitter i 5-punktssele.
Vil tro beltestol er alternativet til denne 9-åringen.

ORIGINAL: Tanketrollet

Sikringsutstyret i bil er tilpasset mennesker over 140 cm. Hun vil vel en eller annen dag nå 36 kg?

ORIGINAL: Pijah

Hun er faktisk litt mindre enn min snart 4-åring, som enn så lenge sitter i 5-punktssele.
Vil tro beltestol er alternativet til denne 9-åringen.

Jeg vet ikke hva hun bruker, jeg ble bare litt nysgjerrig etter å ha møtt henne igjen i går. Hun er jo så forferdelig liten.

men hun kan vel ikke være tvunget til å sitte i baksete, på beltestol/pute resten av livet? [8|]

ORIGINAL: Tanketrollet

Sikringsutstyret i bil er tilpasset mennesker over 140 cm. Hun vil vel en eller annen dag nå 36 kg?

kanskje om 7-8 år... Hun er knøtteliten!

Guri så lita da..min 3 åring er samme str.... (snart 4 år da)

Må vell bruke beltestol til hun når 'riktig' vekt/høyde, vil jeg tro ..

Min 3 åring er like stor[8|]

Mulig hun må det da, dette går ikke på alder men vekt og lengde. Når man når 36 kg så finnes det ikke lenger spesielt tilpasset sikringsutstyr.

Har en kortvokst person litt ute i slekta mi, på rundt 110, og han må bruke pute til å sitte på for å være sikret i bil, selv med sine 35+....

Har du undersøkt hvorfor jenten din er så liten? Fått sjekket opp om hun kanskje burde fått noe veksthormon eller noe slikt, eller om hun har en form for kortvoksthet? Er jo endel andre komplikasjoner som følger om man er kortvokst, så kan jo være greit å få det sjekket opp...

Back
Topp