Lite aktivitet rett før fødselen?

gravidsol

April 13 FTW :D
Til dere som har født. Opplevde dere at babyen i magen ble mye roligere rett før fødselen? Har termin i morgen og i dag har lille gull i magen vært MYE roligere enn ho har vært så langt i svangerskapet. Nett så vidt at det har vært noe bevegelse i det hele tatt i dag.

Jeg husker at med forrige, så var det lite aktivitet før fødselen begynte. Lille i magen her er også veldig rolig i dag, og jeg krysser fingerne for at han har tenkt til å komme ut i løpet av helga! Håper det samme gjelder for deg:)

ja her var det roligere pluss at jeg selv var litt uvel...:)lykke til:)

Har snakket med KK nå. Fikk beskjed om at det kunne være tegn på at ungen forbereder seg på å komme ut. Fikk beskjed om å telle sparkene de neste 3 timene. Viss det var under 10 spark, måtte eg komme på kontroll. Så da får vi se da om ho oppfører seg som ho skal og sparker nok.

Jeg merka ikke mindre aktivitet før fødsel. Lille jenta mi var like aktiv rett før fødsel, og til og med under fødsel, som ho var ellers.

Kjære vene - ER du her ennå gravidsol? Nå MÅ du få bli ferdig å gå gravid altså!
Ja, jeg merket at hun var roligere døgnet før fødselen. Absolutt. Håper det er det det betyr for deg!

Ja eg er desverre det ja. Syns det er dårlig gjort av deg å poppe ut ungen før meg. Hehe. Håper det skjer noe snart. Er ganske så sliten nå gitt. Håper denne roligheten fra ho betyr at ho er klar for å møte oss.

Ja, unnskyld altså Det var ikke meningen - skulle helst ha ventet noen dager jeg, så hadde jeg sluppet å se ut som om jeg blir mishandlet hjemme... Hele øyet er blått og rødt, ser rett og slett ut som om jeg har fått en knyttneve rett i trynet... Så hvis du kan velge å IKKE ha øyebetennelse når du føder - velg det!

Masse lykke til - nå må det skje noe for deg snart! Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å gå sånn - jeg har på en måte visst begge gangene at "her blir det unge iløpet av dagen/natten", og så har det blitt det - uten noe styr og mas i forkant, sånn som du har slitt med i EVIGHETER!

Skal heller tilgi deg for denne gang ;) Skjer det flere ganger at du snike før meg så får du et problem altså. Hehe. Kan tenke meg at det er lite gøy å føde med øyebetennelse, men nå er du i allefall ferdig og kan nyte å være tobarns mamma. Syns det er på tide at noe skjer for meg. Er supersliten etter ukevis med falske rier og ikke minst de 30 timene eg hadde med skikkelige rier uten at det ble noe baby. De på sykehuset ringte meg faktisk noen dager etterpå og spurte hvorfor eg ikke hadde kommet tilbake. De var skråsikker på at ungen kom til å komme. Hehe. Eg tror eg har en litt for god magehule for denne ungen. Snart bør ho finne nødutgangen.

gravidsol skrev:
Til dere som har født. Opplevde dere at babyen i magen ble mye roligere rett før fødselen? Har termin i morgen og i dag har lille gull i magen vært MYE roligere enn ho har vært så langt i svangerskapet. Nett så vidt at det har vært noe bevegelse i det hele tatt i dag.

Hei.
Jeg har hatt uvanlig lite aktivitet i dag. klokken halv 2 i formiddag, tror jeg ikke at jeg hadde kjent noe spark enda tidligere på dagen, og lite i natt, så da satte jeg meg ned å drakk sukkerholdig saft og prøvde å få kontakt.. og det fikk jeg.. sparka en hel del, og bebisen har sparka en god del etter dette:)
Var innom på sykehuset for akupunktur rett etter dette, og da spurte jeg, og jordmor fortalte at det var mange som opplevde dette, og at det var vanlig at babyene sov mye tyngre rett før fødsel.. men jeg skulle være obs hvis det gikk mer en 6 timer mellom hver bevegelse, og forsøke og få kontakt med bebyen om ikke..

Jeg husker ikke om det var lite aktivitet rett før fødsel.. Forbredte meg på å gå over tiden, så la vel ikke merke til det.. Håper baby'en din kommer ut i helgen!! Lykke til med fødselen =)

her var det en hel uke med en del mindre liv rundt termin. MEN, nye retningslinjer er at det ikke er vanlig med mindre liv rundt fødsel og at man må ta kontakt med fødn hvis det skjer. Jeg ble sendt til ultralyd og CTG måling når jeg nevnte at det var mindre liv da jeg hadde akupunktur time. Better safe than sorry!

Babyen holder seg rolig i magen, men sparker nok til at de på KK ikke er urolige. Hadde de vært det, så hadde jeg måtte reise på kontroll med en gang. Er fortsatt ingen tegn på at babyen vil ut helt enda da. Ingen rier eller noe som helst, bare evig med sterke sammentrekninger og irritasjon. Syns det kan være min tur snart nå. Har vært noen veldig slitsomme uker med turer på storken og MYE falske rier. Det eneste jeg vil nå er å ha babyen i armene mine og endelig få møte henne.

Her var det omvendt... roligere i magen de siste ukene (sikkert pga dårlig plass), men mer aktivitet de siste 2-3 dagene før fødselen. Håper ventetiden snart er slutt for deg nå!

Back
Topp