Lister

thereader

Betatt av forumet
Har dere liste over alt mulig babyutstyr som må kjøpes? Føler jeg ikke vet helt hva man trenger [emoji28]

Barnevogn
Seng (tenk gjennom behov for sovested)
Vognpose (tenk gjennom behov mtp årstid og bag/sittedel)
Babydyne
Sengetøy
Gulpekluter/flanellkluter (større, tykkere)
Stelleveske
Bilstol
Hva skal babyen bade i?
Tempmåler og febernedsettende
Tåteflasker

Evt:
Lammeskinn
Bæretøy
Brystpumpe
Smokk
Babycall

Vi var veldig glade for babynest i starten,vi brukte det også på sykehuset så baby sov med oss hele tiden nesten,endte med vi brukte detpå som babyseng i lang tid..!ellers badekar så man slipper å sitte på gulvet er deilig,«lekegrind» eller soveplass på dagen,vogn,bilstol,stelleutstyr,masse gulpekluter/myke tepper,flere kles skift,bleier i de 2minste str,dyne,hmm har sikkert glemt masse,hadde sommerbaby sist:bored:

Det er så forskjellig hva man synes man MÅ ha, og hva man faktisk nesten ikke får bruk for. Men jeg kan jo fortelle om MINE behov da, selvom det kanskje ikke er det samme for alle [emoji28]

MÅ ha:
- bilstol med base
- vogn (tvillingvogn for min del!)
- babynest (veldig praktisk! Kan brukes overalt, i senga, i sofaen, på besøk, på restaurant, etc.)
- bleier
- "me soft" tørre vaskeservietter
- babyolje
- klær str 50/56
- sovested (vugge av noe slag) til å ha i stua vår
- bæresele. Jeg liker Ergobaby 360
- badekar til baby

VIL ha:
- bedside crib
- og helt sikkert en haug av andre ting som dukker opp etterhvert som jeg kikker [emoji85]

Da vi fikk forrige som også var vår første var vi helt hysterisk og skulle ha alt mulig klart til den lille da den kom, så de ble jo en del som aldri ble brukt eller enda ikke er tatt i bruk fordi han har vært for liten! Denne gangen blir vi heller å prioritere det vi trenger de første ukene etter vi kommer hjem og som er nødvendig som:

Seng
Stelleområde/kommode med produkter og bleier (såper, kremmer, våtservietter osv)
Vogn
Badekar
Babygym
Babynest
Flasker
Smokker
Gulpekluter
Vippestol/vuggestol or de minste(veldig greit når du har en liten fra før i tillegg)
Litt klær i både 50,56 og 62 (de vokser raskt disse ukene)
Vugge til stuen
Babycall
Brystpumpe

Trodde ikke listen skulle bli så lang, men dette var viktige og Ting som kom til stor nytte for oss med førstemann også :)

Neglesaks til baby, gull verdt. De små neglene er grådig skarpe!
Ellers har du gått mye gode tips her oppe.

Så gode tips det var her! Jeg lurer også på hva som er nødvendig å kjøpe inn til den lille og hva man kan vente med, så disse listene kommer godt med ja:)

Denne tråden var fin. Har det meste men småting som gulpekluter og slikt har jeg jo ikke lenger. Kjekt å få litt input i månedene fremover! Og slike engangs stellematter til å legge på offentlige steder er ett must.. noen stellerom er rett og slett grisete.

Jeg venter nr 4, og det er mye jeg hadde til de andre som jeg ikke kjøper denne gangen.
Det vi har satt opp denne gangen er:
Vogn med god vinterpose
Bilstol med base
Seng
Vippestol
Lekegrind (til å sove i på dagtid når de andre løper rundt)
Stokke newbornsete
Bæresele (ergo)
Bæresjal
Babynest
Badebalje
Stellebord? Vi bruker kommode med stellematte.
Ellers er det jo dyne, ullteppe, litt klær og kluter [emoji4]
Inotyol salve til såre rumper er et must! [emoji6]

Denne tråden var fin. Har det meste men småting som gulpekluter og slikt har jeg jo ikke lenger. Kjekt å få litt input i månedene fremover! Og slike engangs stellematter til å legge på offentlige steder er ett must.. noen stellerom er rett og slett grisete.

Signerer denne!
Stelleunderlag som er med i stellevesken er gull verdt.

Har vel i hodet det vi trenger, har jo vært igjennom dette noen ganger[emoji4]
Men noe jeg ikke klarer meg uten i starten og ammetåka er Milkband. Syns de er helt geniale [emoji1]

Vil anbefale å ha klar purrelan for såre brystvorter, jeg hadde også kjøpt inn skjold som jeg brukte innimellom når brystene ble for vonde. Ullinnlegg og slike pads som kjøpes på butikken. Jeg hadde sånn overproduksjon den første tiden at jeg brukte to i hver gang [emoji28] og av og til bleier!

Back
Topp