Liste over ting vi trenger til babyen!

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️

Her kommer min lange liste: 

-ny madrass
-ergo bæresele

THATS IT! Er vel en fordel med å ha to tette, hehe. Vi vet ikke kjønn så er fullt mulig vi må ut og handle masse blått etter fødsel. Har heldigvis en del nøytrale bodyer, strømpebukser og pysj! har faktisk 2 pakker med nummer 2 bleier liggende også, hehe.

Få se deres liste!

Trenger egentlig bare noe klær.. . hehe.. 

Må kjøpe ny seng til mellomste slik at babyen får sprinkelsengen, men det utsetter jeg lengst mulig! ;) 

Live2Learn skrev:
Trenger egentlig bare noe klær.. . hehe.. 

Må kjøpe ny seng til mellomste slik at babyen får sprinkelsengen, men det utsetter jeg lengst mulig! ;) 

Ja, vi skal kjøpe ny seng til frøkna. Tenkte å gjøre det nå ganske snart. Vi kommer til å gjemme bort sprinkelsengen slik at hun får vendt seg til den nye sengen sin så det ikke blir en tøff overgang for henne når babyen kommer. Er greit å ikke ha sprinkelsenga tilgjengelig.

Synes det virker litt slemt å bare ta henne ut av sprinkelsengen fordi babyen skal ha den, så derfor tar vi det det tidlig 

vi skal handle
-ny seng
-voksipose(eller så skal mamma sy en)
-kommode til rommet
- 2 stellematter

Det er vel det vi trenger.. ellers er alt annet klart:) hadde vinter barn sist og så;)

Vi skal ha ny vinterpose (har sett meg ut en EasyGrow Ono), og så skal vi ha juniorseng til eldste snuppa. Og ny stellematte til å ha oppå stellekommoden (den har revnet den andre vi har).

Og så ønsker jeg meg en ny stelleveske og en ny sportsvogn (i samme merket), men dette er ikke noe must. Bare ønsker meg :-)

jeg har kjøpt ny bilstol, fått en stellekommode og skal kjøpe ny seng.. ellers trenger vi ingenting :)

jeg mangler

dyne og pute
dynetrekk og laken
stellebord og stelle underlag
badebalje
babyCall
stelleveske til vogn
bleiedunk (dette får vi muligens på barnas hus??)

div kluter, flasker, ullundertøy, varm dress, ammebh, innlegg og topp.. og dill dall :D

ellers får jeg det meste av utstyr av svigersøster, som fikk sin siste for 1 år siden ;)

Mangler bilsete. Aner ikke kjønn endå så kan være jeg mangler litt gutteklær. Ikke krise der heller siden søskenbarnet mitt har en gutt fra før og har tatt vare på alt av klær. 
Har kjøpt ny seng til min datter som hun får til 2.års dagen sin. Ca 2 måneder før termin. Då har vi tid til å ta fra henne grindsengen. Selv om jeg gruer meg veldig til det. 

Vi har to tette fra før så noe har blitt utslitt, blandt annet babycallen som har dumpet i gulvet en gang for mye. Men ettersom det er en lillebror som kommer nå og vi ikke har særlig med nøytrale klær så må vi kjøpe alt av klær også. Ellers må vi ha: Flasker Smokker Brystpumpe Stellebord Melkeoppsamlere Ammebh'er og purelan Jeg gleder meg <3>

Vi trenger:
* Seng/madrass, dyne osv.
* vogn
* bilsete
* litt klær
* stellebag
* sikkert masse annet som jeg ikke kommer på i farten.

Har bare tre ting på lista mi jeg. (En fordel med barn nr tre)
- Et bæresjal (Eller trenger og trenger, det er vel heller noe jeg har lyst på til babyen)
- En ammebh som ikke er utvaska og grå :)
- Et par nye tøybleier i størrelse bitteliten

Bør vel kanskje se igjennom arveklærne og se om noe må lappes eller kastes. Tøy slites hvertfall når man kommer opp i størrelser over 1 år.

Jeg er førstegangs og sliter litt med å finne ut hva jeg egentlig trenger å kjøpe, vet at sommerkjoler og div er bare til å utsette, og jeg har printet ut den utstyrslisten som babyverden har laget, men er det noen tips til hva jeg absolutt ikke kommer til å få bruk for og omvendt?? :) Setter pris på svar! 

Med to tette gutter som blir født med nesten nøyaktig to år i mellom er det ikke så mye vi trenger denne gangen.

Det jeg vet pr i dag jeg trenger å handle inn er:
-flere vaskekluter, and thats it tror jeg :-D

Back
Topp