Liste over det man trenger?

Lille-mamma-mor

Augustspire 2014
Augustmødrene 2014
Hei. Er førstegangsfødende og vet det er en del småting som er viktig å skaffe seg etterhvert.. Er det noe sted man kan få tak i en liste over de viktigste tingene man trenger? De store tingene vet jeg.. Dere som har barn fra før?

Jeg kjøpte meg Min Svangerskapsdagbok og i den står det lister med hva man trenger.... :) Men søk på google så kommer det opp:) Kan også få lister over hva man IKKE trenger!;) Utenom det jeg har sett på lister har jeg blitt anbefalt babynest

Smokk trenger man..! Basisutvalg i klær og bleier. Purelan og ammeinnlegg. Et par ammebher og ammevennelige topper... resten kan man ta etter hvert :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Min erfaring er at det aller viktigste er det du pakker i sykehusbaggen. Og selvfølgelig at babyen har en vugge el lignende å ligge i når dere kommer hjem. Litt klær, noen myke vaskekluter og hånduker, dyne, babyteppe, gulpekluter, noe å rense navlen med og bleier. Resten kan man ta etterhvert. Som førstegangsfødende kjøper man nok sikkert alt for mye unødvendig. ;) litt lurt å ha bilstol til reisen hjem fra fødeplassen også da :)

Min erfaring er at mange sa man ikke trenger så mye klær i de minste str, men jeg syns det var veldig deilig å ha, slapp å vaske så ofte :) også skal jeg denne gangen sørge for å ha brystpumpe innkjøpt, jeg aaante ikke hvor vondt det var med melkesprengen som kom dag 4 eller noe. Stakkars samboeren min måtte dra hjem fra skolen og innom apoteket og hjem med den til meg, jeg klarte ikke bære babyen en gang, så vondt gjorde det. (Og gutten var mett :P ellers var jeg veldig glad for vugga vi hadde i taket over senga, som jeg kunne dulte borti med foten uten å reise meg :) ellers trenger man vel ikke så veldig mye til små babyer, jeg likte veldig godt å ha ammepute, men ikke alle som syns det. Man trenger i alle fall ikke et digert stellebord, vi heiv ut vårt og kjøpte en pute til å ha på vaskemaskinen isteden :)

Back
Topp