Lisenslogikk.

Arianne SmartASS

Glad i forumet
Kan noen lisensfrelste forklare meg hvordan dette henger sammen?[:)]

Akkurat hva er det man betaler for, og hvorfor?

Jeg skal flytte nå straks, og har funnet ut at jeg i grunn ikke er interessert i å ha tv-kanaler lenger.
Men tv vil jeg jo ha. Og da må jeg uansett betale lisens. Hva er det da jeg betaler for?

Eneste måten å "slippe unna" på er da å kjøpe en type monitor/skjerm som ikke kan brukes som tv. Da er det greit.
Men hva blir forskjellen på dét, og om jeg har en tv men ingen tv-dekoder/abbonement?[8|]

jeg sendte mail til nrklisens folka[8D] om at jeg ikke skulle betale lisens lenger fordi jeg ikke skulle ha egen viasat boks lenger, og har ikke fått noen regning etter det :D

Forskrifter om fjernsynsmottakere regulerer dette;

§ 1.Betalingsplikt
Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget.

Du betaler altså for å ha en fjernsynsmottaker, såvidt jeg kan se :) Og hvorfor... Vel, sikkert fordi staten synes det er en fin avgift. Hvordan slippe det? Se dvd eller hva som helst annet på noe som ikke har en fjernsynsmottaker innebygget? Jeg jobber ikke hos nrk, så jeg er ikke 100 % sikker, men du kan jo prøve å ringe dem [:D]

ORIGINAL: miraculix

Forskrifter om fjernsynsmottakere regulerer dette;

§ 1.Betalingsplikt
Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget.

Du betaler altså for å ha en fjernsynsmottaker, såvidt jeg kan se :) Og hvorfor... Vel, sikkert fordi staten synes det er en fin avgift. Hvordan slippe det? Se dvd eller hva som helst annet på noe som ikke har en fjernsynsmottaker innebygget? Jeg jobber ikke hos nrk, så jeg er ikke 100 % sikker, men du kan jo prøve å ringe dem [:D]

Ringe dem? De vet ikke at jeg eksisterer.[8D]

Back
Topp