Linni

Linka

Gift med forumet
Jeg skjønner hvis du ikke vil svare og jeg mener ingenting vondt med dette, men siden Ole Martin skal på sykehuset, hva skjedde egentlig med han etter fødselen. Det ser ut til at du vet mye om hva vi går igjennom så jeg bare lurte.
Han er jo så nydelig gutt. Spessiellt på det bildet du har på tickeren din.

Ikke ta dette på feil måte.

Klemmer fra meg

Hei hei.
Nei jeg har ikke noe problem me å svare på det [;)]
Altid lov å spør[;)]

han ble født i uke 28,3 etter jeg hadde hatt et svanger skap me 7 blødninger og vanne som gikk i uke 22. Hadde 6 av de og til uke 28.

Han låg såpass lenge me lite vann og den dagen han kom ut hadde jeg fått kraftig infeksjon som han igjen fikk. ( Hadde de legene som kjente meg vært på jobb den helgen hadde han vært ute før infeksjonen kom)

Han ble lagt rett i respirator og de trodde han skulle komme seg ut av den etter noen dager.
Han ble født på en lørdag og torsdagen når jeg hadde bursdag (5 dager etter) fikk vi den første beskjeden om at han var dårlig og motte til riksen. Etter magen timers venting på telefon fra de reiste vi hjem å tok en hvil. Reiste inn igjen på fredagen og satt forsatt å venta men ikke noe svar den dagen.
Lørdagen kommer vi inn å får vite at duktusen  hadde lukket seg (klaffen til hjerte)
Så det var ikke snakk om orasjon. Men da fikk vi slage i tryne. Han var så syk at han kom til å dø i løpet av helgen. Ble behandla for sukkersyke (høyt blodsukker), blod i tisse og avføringen. tarmene virket ikke, hjerneblødning grad 3(høyeste er 4) fikk oksygen me respiratoren. Maten de ga tok ikke kroppen opp. Hadde infeksjon i kroppen og antibiotikaen som de ga funka ikke.
Han hadde 5 medesin pomper. De stakk han vær time i et par døgn.
De bytta ut atibiotikaen for å prøve det som siste utvei.

Ville  ikke det hjelpe motte vi skru av respiratoren.
Vi fikk ringt familien vår så de fikk komme og hadde familie rom så vi gikk ut og inn hele tiden.
Søndagen kom og verdiene hadde snudd pitte litt og sakkte men sikkert ble han bedre.
Når han var 2 uker kom han utav repiratoren og over til C-PAP [:D]
Var en kjempe stor dag. Når han var 6 uker kom han i seng.

Etter det så fikk vi bekjed om at han hadde CP, hørselhemming (som viste seg å vær feil) syns hemming og epilepsi (har vokst det av seg foreløbelig)  og astma.

Har vært mye på sykehus (9 mnd ca me da han ble født)
Da har det vært me astmaen, epilepsien, slutta puste og div.

Han har en popmpe i magen som gir han medesin til bena hele døgne og har hjelpt masse men nå må han operer de.

Da skal de forlenge den som hoftekula ligger siden hoftene er utav ledd. Kutte av begge bena og skru de sammen igjen. Forlenge lårmusklen, kutte av en sene i låre og leggen.
Må ligge 9 uker i gips og ha 12 uker intensiv trening.
Oprasjonene varer 8-10 timer på vært bein.

Skal til risen nå den 19juni for å se om han må operere lukkemusklen. (er den til spiserøre)

Dette ble lang og rotete men håper du forstod litt.
Er det noe mer du lurer på så bare spør.
Jeg har skrive og lese vansker så er ikke flink og forklarer me å skrive.
Lettere å si det [;)]

Oh my gad....

Stakars liten gutt. Falt noen tårer neover kinnet nå ja. Tenkte på den lille gutten din som lå og ble stukket. Du/dere må være utrolig sterke som holdt ut.

Han er jo bare 5 år og skal igjennom en slik operasjon. Må være tøft både for han og dere.
Kommer denne operasjonen til å forandre han slik at han ikke får mer problemer med ben og skjelett ??

Dere og han er bare helt utrolige. Må være mye mot i den gutten din du.

Utrolig mor er du vennen... All honør til deg.

Klemmer

Fy fillern, så tapper liten gutt!!! Står virkelig respekt av det dere gjør altså! Jeg leste på en annen tråd at du ikke vil ha medlidenhet og det forstår jeg godt (vet hvordan det er), men fy søren, bøyer meg i støvet!!! Jeg må si at du/dere har utrolig pågangsmot!

Det de håper på er at han kansje vil gå me hjelpemiddler etterpå.
Men sånn senene er i dag klarer han ikke å strekke ut bena for senene er forstramme.
Beina krysser han langt over knærna.

Gruer meg til narkosen siden den er så lenge. Har vært i litt over 20 men en gang gikk det gale og han havna på intensiven me respirator.

Hanna C:

Er ikke for å være sær at jeg skrev det men nå er vi oppi en situvasjon som ikke vil bli borte.
Ja jeg synes enormt synd på Ole Martin som må igjennom alle disse smertene.
Men for meg så er det ikke synd på meg. Dette er noe jeg klarer om jeg vil eller ikke [;)][:D]

Du er en utroli tøff dame med en utrolig tøff sønn!!

Dette er jeg helt sikker på at dere klarer fint, selvom det
blir tøft og vanskelig!

Ole Martin må væe en utroli tapper og sterk gutt!!

Stor klem til dere begge, og lykke til framover!! [;)]

Det hørtes ikke morro ut. Så det vil si at han faktisk ikke går idag. Har han gått noen gang ? (beklager spørsmålet altså )
Har en i familien til sambo som  har en sykdom jeg ikke husker navnet på, men det er helt utrolig å se hvordan han er idag i forhold til for 4 år siden. Nå går han med hjelp av en omvendt rullator og han har lært seg tegnspråk for han kan nesten ikke prate. Han er ca like gammel som Ole Martin.
Har stor respekt for mammaen hans også for hu bærer han overalt han ikke kan gå. Utrolig sterk dame.

Håper på best mulig resultat for dere. Må være utrolig frustrerende for Ole Martin å ikke kunne gå.
Klem

Nei han har aldri kunne gå. Eller jo i wokern han har går ha litt.

Her ser du bilder av den.
Han sovna i den (bilde er fra 2003 Mai)

Nå er han nesten 125 lnag og veier 20 kilo så han begynner å bli tung [&:]
Høres litt lik ut som Ole martin han gutten.
Ole Martin har heller ikke magen ord enda.

Så nydelig han er . Skikkelig trøtt stakars. Når han gikk rundt der i mai fødte jeg Christian... morro...

Vet ikke helt hva sykdommen kalles, men han har hatt skikklig problemer med å gå, kan nesten ikke prate og har ikke helt kontroll på armene. Men han er den nydeligste gutten ever og så utrolig kjærlig.
Må inrømme at jeg var litt redd for han i begynnelsen, men det var fordi jeg ikke kjente han. Når jeg ser hvordan han lyser opp et rom så kjenner jeg glede inni meg.

Klem

ORIGINAL: Linni

Nei han har aldri kunne gå. Eller jo i wokern han har går ha litt.

Her ser du bilder av den.
Han sovna i den (bilde er fra 2003 Mai)

Nå er han nesten 125 lnag og veier 20 kilo så han begynner å bli tung [&:]
Høres litt lik ut som Ole martin han gutten.
Ole Martin har heller ikke magen ord enda.

Hælledussen så søt han er

Ja det er det utroligste man klarer når det gjelder barna våre Linni!Allikevel bøyer jeg meg i støvet for alt du og dine har gått gjennom!Det er ikke bestandig lett å være mor!

Her på hjemplassen min er det en jente som er 1 år eldre enn meg som har en datter som er 1 år eldre enn dattern min.Der var alt normalt under hele svangerskapet men under fødselen gikk alt galt!!De oppdaget ikke at navelstrengen lå tullet flere ganger rundt halsen på babysen og lot henne ligge nesten 2 døgn for å føde.Da stakkar jentungen kom ut hadde hun alt av skader foruten om hjernefeil[:(][:(]Situasjonen hennes i dag er at hun kommer aldri til å gå,prate,sitte,spise selv-altså alle kroppsfunksjonene hennes er ødelagt,men hun er HELT klar i hodet.Hun forstår alt du sier og prøver fortvilt å gi deg respons tilbake.Helt nyyydelig jente,men hjerte mitt gråter så for henne..av alt hun aldri får oppleve i livet sitt.

Jeg ønsker deg tuuuuusen ganger lykke til med operasjonene til Ole Martin og krysser alt jeg eier av fingre og tær for at alt går godt!!!

Sender *holdefasthardt* klem til deg

Her er det et bilde av go guttten min i dag [:D]

ORIGINAL: buster

Du er en utroli tøff dame med en utrolig tøff sønn!!

Dette er jeg helt sikker på at dere klarer fint, selvom det
blir tøft og vanskelig!

Ole Martin må væe en utroli tapper og sterk gutt!!

Stor klem til dere begge, og lykke til framover!! [;)]

Signerer den[:D]

Guuuud så nyyyydelig han er da! Skikkelig vakker liten gutt du har!
Helt utrolig hvor sterke dere virker, Ole Martin er heldig som har en sånn fantastisk mor!!

Vil bare ønske dere masse lykke til fremover, håper ting blir bedre etter operasjonen da... min
storebror har tatt noe lignende i ene beinet, da han var helt skjev i ryggen. kuttet lårbenet rett av, forlenget muskelen, satte en stålbjelke nedover inni hele låret og boltet fast med masse skruer. De prøvde først å gjøre det inni kneet, men det ble misslykket.... men denne gangen ser det ut til at det går bra! Har gått laaaang tid for at han klarte å gå skikkelig,men nå vises det ikke noe på han! [:D]

Ønsker dere masse lykke til fremover, måtte hell og lykke følge dere resten av livet! det fortjener dere!!

Stoooor klem! 

Det var bildet som jeg syntes var så pent. Skikkelig nydelig gutt Ole Martin altså.
Tvinner fingre og tær for at ting ordner seg for han. Det er noe han fortjener.
Klemmer

ORIGINAL: Chill24

Guuuud så nyyyydelig han er da! Skikkelig vakker liten gutt du har!
Helt utrolig hvor sterke dere virker, Ole Martin er heldig som har en sånn fantastisk mor!!

Vil bare ønske dere masse lykke til fremover, håper ting blir bedre etter operasjonen da... min
storebror har tatt noe lignende i ene beinet, da han var helt skjev i ryggen. kuttet lårbenet rett av, forlenget muskelen, satte en stålbjelke nedover inni hele låret og boltet fast med masse skruer. De prøvde først å gjøre det inni kneet, men det ble misslykket.... men denne gangen ser det ut til at det går bra! Har gått laaaang tid for at han klarte å gå skikkelig,men nå vises det ikke noe på han! [:D]

Ønsker dere masse lykke til fremover, måtte hell og lykke følge dere resten av livet! det fortjener dere!!

Stoooor klem! 

Så bra å høre om broren din [:D]
Er godt når det går den veien [;)]

Tusen takk alle sammen skal nok gå bra me oprasjonene [;)]
Er gla han får smertelindrings pompe i ryggen 3-4 første dagene [:D]

ORIGINAL: Linni

Dette ble lang og rotete men håper du forstod litt.
Er det noe mer du lurer på så bare spør.
Jeg har skrive og lese vansker så er ikke flink og forklarer me å skrive.
Lettere å si det [;)]

Synes du gjorde en kjempejobb med å skrive det lange innlegget der, jeg!!
Og MÅ gjenta at jeg synes du er vannvittig sterk!!

ønsker Dere alt godt alle sammen, og Klem til Ole Martin som også er veldig tapper[:D]

Sååå herlig han er !!!
Tøff er både han og dere og...
Ønsker dere alt godt- dere er et supert forbilde!!![:)]
Alt går...

Back
Topp