Linker, forskning og fakta

Pipsi

Elsker forumet
Assistert-jentene
Maiskolbene 2023 :-)
Heisann!
Jeg synes det er superspennende å lese forskning som dreier seg litt om det vi står i.
Det gjør i hvertfall at hamsterhjulet i hjernen roer seg litt mens jeg leser, og så er det så spennende forskning der ute!

Deter ofte vanskelig å finne tilbake til den linken noen delte i en tråd en eller annen gang, så hvis dere vil dele de her, så er det kanskje litt lettere å finne tilbake til de?
Forskningsartikler, generell fakta, referanseverdier, osv. :happy:
Fint om dere skriver en liten overskrift over hva det handler om også :)

feks.:

Sammenhengen mellom marijuanarøyking og utfall av infertilitetsbehandling (sammendrag):
https://oce.ovid.com/article/00004683-201909000-00020?sequence=12&clickthrough=y


Håper dere vil være med å dele :D:D
 
Last edited:

Vedlegg

  • 20211105_201252.jpg
    20211105_201252.jpg
    211,9 KB · Visninger: 51
Stilig. Hadde litt samme erfaring.
Gjett hvilken måned jeg ble gravid! :cool14
Synes det er interessant :) Hvilepulsen min gikk opp nesten 20 slag da jeg hadde kjemisk! Vanligvis ligger den på ca 45, men de gangene jeg har blitt (såvidt) gravid har den steget til rundt 63.
Se det! :DSpennede!
Det er interessant å se hvor mye det påvirker kroppen sååå tidlig!
 
Oi! Dette var spennende! Interessant at 3AB kommer over 4AB og 3AA!
Ja, det var litt overraskende! Litt glad jeg ikke leste dette før vi satte inn våre to 4BB blastoer når jeg ser på LB rate :hilarious:
 
Ja, det var litt overraskende! Litt glad jeg ikke leste dette før vi satte inn våre to 4BB blastoer når jeg ser på LB rate :hilarious:
Er det bare jeg som ikke får åpnet den? Tall jeg har sett andre steder syns jeg ikke det er så stor forskjell på pregnancy rate og live birth med 4BB :)
 
Er det bare jeg som ikke får åpnet den? Tall jeg har sett andre steder syns jeg ikke det er så stor forskjell på pregnancy rate og live birth med 4BB :)
Får ikke åpnet den lenger jeg heller, men her legger ved skjermdump her. Er ikke så stor forskjell på pregnancy rate og live birth nei, men begge er jo ganske lave!
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2021-11-16 kl. 14.26.13.png
    Skjermbilde 2021-11-16 kl. 14.26.13.png
    118,1 KB · Visninger: 67
Får ikke åpnet den lenger jeg heller, men her legger ved skjermdump her. Er ikke så stor forskjell på pregnancy rate og live birth nei, men begge er jo ganske lave!
Jeg har feks funnet denne, ganske store forskjeller på ratene for feks 4BB enn den andre.

Screenshot_20211116-143143_Samsung Internet.jpg
 
Oi! LB rate er jo nesten helt lik mellom good og excellent, men bare for nysgjerrighetens skyld, er LB raten etter antall satt inn eller etter antall påviste graviditeter?
Tror den var per embryo, men jeg har ikke finlest den egentlig. Bare mest nysgjerrig på at det verserer så ulike tall rundt forbi. Tiden vil uansett vise :joyful:
 
Oi! LB rate er jo nesten helt lik mellom good og excellent, men bare for nysgjerrighetens skyld, er LB raten etter antall satt inn eller etter antall påviste graviditeter?
Jeg tror LB rate er % av alle innsett. Kan jo ikke være sånn at 50% av de som ser et foster på tidlig UL mister. Det er jo selvfølgelig hvis det her er clinical pregnancy rate da.
 
Back
Topp