Linka is back

Linka

Gift med forumet
Da er jeg tilbake på nett igjen. Var hos jordmor i går og etter en lang prat om litt lite liv og bekymringer rundt dette bestemte hun at jeg skulle dra til Ahus. Var på regestrering, men legen var ikke fornøyd med den. Han sjekket også åpning og det var 3 cm åpning og livmormunnen var moden og klar. Det jeg trodde var Alexander som sparket nedover var kynnere sa legen. Deretter ville han jeg skulle spise og ta en ny regestrering etter det. Spiste og dro opp på føden for ny reg. Den viste at babyen hadde altfor rask hjertelyd så jeg måtte være der over natta for observasjon. Måtte faste fra kl 00,00 og ta glukosebelastningsprøve dagen etter. For å se om jeg hadde svangerskapsdiabetes. Det hadde jeg ikke og hjertelyden til Alexander var topp når vi dro hjem.
Bedre og være litt for sikker enn ikke i det hele tatt sa legen.
Hodet skal også være festet og han skal visstnok ligge 31 % over normalen.

Så derfor har ikke jeg vært på nett i to dager.
Håper alt er bra med dere andre. Fant ut at min sladrevenn jo er uten pc for tiden så derfor fikk jeg ikke sagt ifra heller.

Klem

Godt å høre fra deg igjen [:D]
men da er du snart mamma igjen du???

fint å høre at alt står bra til [:D] håper at du får gullet snart i armene dine [:D]

Så gøy da! [:D] At du er klar altså, ikke alt du måtte gjennom! [:)] Men hva med en ny sladrevenn? Ting begynner å gå fort hos deg nå.. Jeg kan forresten melde meg frivillig, send meg en PM om du er interessert[:)] Snart mamma du nå.. *misunnelig*

Ja, det kan skje når som helst, men jeg kan også gå ut termin med 3 cm åpning. Vi får se. Jeg er ihvertfall tilbake nå og håper hutten min holder seg inne til over nyttår.
Klem

Føler akkurat det samme.. Vil så gjerne gå over nyttår, men ser helst at den kom igår[8D]

Hehehe... ja det er ikke gøy på slutten nei. Alt er tungt og det blir ikke lettere.

Godt å ha deg tilbake [:D]

Fint at du får ting og tang sjekket og at det så bra ut nå..
Håper du slipper å gå over termin, da, iallefall [;)]

Nei, har dessverre lagt merke til det.. Pakka inn tøflene igår jeg, nå er det over med alt som heter jul for min del! Julematen får samboern ta seg av, jeg skal sitte inne til fødselen er overstått! Bedre det enn å bli trampa ned i kokvarme butikker, kvalm og svimmel!

Jeg er helt enig. Folk tar ingen hensyn til gravide mager. De baner seg frem og dytter ned stakkars intetanende gravide damer. Sku tro de aldri hadde sett en butikk før.

Ja, helt utrulig egentlig.. Jeg ble påkjørt av ei drittkjerring med handlevogn igår.. Hun kjørte meg rett i ryggen! Jeg kom selvfølgelig med noen passende salver, men hun så jo på meg som om jeg var noe utenomjordisk.. Skulle tro det var bare vi som går gravide nå, er de eneste i verden som har gått gravide..

Hehe... ja, det kan man si. Det er veldig viktig for disse menneskene og komme først til kassa vet du. Og gud forby om noen skulle komme før de til tilbudene. Jeg hadde nok blitt sint selv hadde noen kjørt på meg. De ser sikkert på oss som hormonelle bomber. Husker da jeg gikk med Christian. Jeg kom i en diskusjon som endte i halvveis krangel med min søster. Og da pappa kom sa han bare - Linka da... ikke krangle med søsteren din. Det er bare hormonene dine. Akkurat som om vi ikke kan ha sterke meninger fordi vi er gravide.
Hmmmm....

Hardt med juleshopping nå, ja.. syntes det var ille nok i begynnelsen av november da JEG gjorde meg ferdig, jeg [8|]

Nå er det bare et ORK å gå i butikker[:'(] - selv om jeg vanligvis ELSKER å handle gaver[8|]

Jeg elsker også og handle, men for tiden føler jeg at uansett hvor jeg går er det folk som glaner og glaner. Greit jeg har stor mage, men de behøver ikke snu seg forde.
Grrrr....

ORIGINAL: Linka

Hehe... ja, det kan man si. Det er veldig viktig for disse menneskene og komme først til kassa vet du. Og gud forby om noen skulle komme før de til tilbudene. Jeg hadde nok blitt sint selv hadde noen kjørt på meg. De ser sikkert på oss som hormonelle bomber. Husker da jeg gikk med Christian. Jeg kom i en diskusjon som endte i halvveis krangel med min søster. Og da pappa kom sa han bare - Linka da... ikke krangle med søsteren din. Det er bare hormonene dine. Akkurat som om vi ikke kan ha sterke meninger fordi vi er gravide.
Hmmmm....

Ååååh!!!! Kjenner meg SÅ igjen!! Du har NULL rett til å føle deg noe som helst når du er gravid, ALT er liksom homoner.. Du aner ikke hvor mange ganger jeg har fått det der "stakkars deg som sliter sånn med hormoner"-blikket når jeg har prøvd å ta opp ting som plager meg.. Som at venninna mi lånte bilen til bestefaren min og bodde hos bestemora mi i hammerfest, uten å spørre meg, søkte på den jobben jeg ville ha og kjøpte kjøkkenet som jeg ønsket meg.. Jeg følte at det var å tråkke laaangt over grensa, men det var nok bare hormoner ja.. Når det gjelder gavene så har jeg vært ferdig lenge da.. TAKK OG LOV!! Men jeg var med bestemoren min igår, hun er kommet fra hammerfest for å feire jul hos oss.. Og her er det jo MEGA utvalg av butikker, kontra hammerfest som har ca 3[8|] Så hun gikk jo amok!! [8D]

Vi er ikke de første i verden som er gravide, nei.. men det kan jo føles sånn innimellom, jah!

Var i 30årsdag til en kamerat i går, og de aller aller aller fleste spurte minst en gang om når jeg hadde termin..

*sukk* ALLE vil jo fortelle om sine fødsler og utelater INGEN ekle detaljer[:'(]

Huff da.
Jeg må jo innrømme at når jeg treffer en bekjent av meg som har termin 30 des så har vi sankket om fødselen min og hva som skjedde, men jeg passer alltid på og si at ikke alle er like. Og jeg hadde en bra fødsel jeg altså. Hu har hørt så mye om fæle ting og derfor syntes jeg at hu burde høre om de gode tingene også.
Klem

Huff ja. Alle må huske at enhver fødsel er unik og ulik! Fikk så mange skrekkscenarier fortalt før min førstefødte, at hadde jeg ikke koblet ut hadde jeg vært dritnervøs før fødselen. Det var ille med alle fødslene, det som kunne gå galt gikk galt osv. Men hvorfor sier de slikt? Tror ikke folk mener noe galt med det, de vil bare dele sine historier. Eller kanskje forberede oss på at det er tøft å føde... Jeg har valgt å se lyst på denne fødselen, selv om jeg er verdens største pyse med lav smertegrense og det faktum at jeg ba om bedøvelse med en gang jeg kom på sykehuset sist jeg skulle føde [:D] [:D].. Men som legen min sa: selv om det var keisersnitt forrige gang, husker kroppen at den har vært gjennom en fødsel og det er ingenting som sier at det skal gå slik denne gangen.
Så til alle januarmammaene (eller alle som leser forresten) : Det går som det går, bare ungen kommer ut er det meste av smerten glemt på kort tid [:)].
hm...kanskje det er derfor vi får ammetåke, slik at vi skal være rede til et nytt svangerskap kort tid etter forrige fødsel? [;)] [:D] .

Godt å ha deg tilbake Linka. Take care [:)].

Det er helt sant det dama. Alle fødseler er ulike og unike. Jeg hadde håpet på en som var lik min forrige, men denne gangen har jeg fått kynnere. Aldri hatt før så der gikk den planen i vasken... hehehe....
Tror ikke folk mener noe vondt med det de sier, men vi er nok litt ivrigei å dele våre erfaringer.

Kos og se at folk har tenkte en tanke på meg.
Klem

Back
Topp