LINK mot halsbrann

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Igår kveld hadde jeg så sinnsykt halsbrann... sambo pleier å ha pepciduo, men nå hadde han link så jeg tok en av de... syns jeg har lest her inne før om noen som har tatt det under svangerskapet så tenkte det var greit. Leste bak på esken og det stod ingenting om graviditet og jeg fant ikke noe pakkningsvedlegg...

Idag var jeg på apoteket for å handle meg en sånn eske for sambo stikker på jobb på søndag og da tar han de med seg... for sikkerhetsskyld så spurte jeg om man kunne ta de når man er gravid og de VISSTE IKKE [&:] hva er det for no tull liksom?

Var innom helsestasjonen (egentlig bare for å veie meg for morroskyld. Står en vekt i gangen der) så jeg spurte resepsjonsdama om hu kunne sjekke det opp for meg og hu fant ingenting om graviditet og amming når det gjelder link...

Jeg regner med at om man ikke skal ta de når man er gravid så går det nok greit denne ene gangen, men lurte på om det er noen her inne som vet... for hvorfor ta gaviscon som tydeligvis smaker dritt når link tablettene smaker mint?

Min apotekdame...(ja, har fast, moren til venninna mi) [:D] Jeg spurte om jeg ikke kunne ta link, og ho anbefalte meg gaviscon pga at den var for gravide.... men enn det vet ikke jeg. Syns heldigvis de er gode på smak jeg da. [:D]

Jeg bruker bare Link. Gavisconen er jo helt grusom [:'(], men sikkert mer effektiv siden den legger seg som skum over lukke-luka nedi der.

Aldri tenkt at LInk ikke er noe for gravide.

Har vi ikke noen apotekdamer her inne på forumet??

ORIGINAL: kajann

Link er heilt greit, men pepciduo skal du ikke ta når du er gravid!! Det står i pakkningsvedlegget!!

Ja det vet jeg... derfor jeg aldri har tatt noe mot halsbrann før for vi har kun hatt pepciduo i hus før...

Er det greit med de "sterkeste" link? den som er rød på pakka?

Du kan ta link ved graviditet :) det er noe nytt så kanskje derfor mange som jobber på apoteket ikke har fått det med seg.. men jeg jobber selv på apoteket.. og tar selv link..har sjekka det opp ganske tydelig :) så du kan slappe helt av[;)]

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/L/Link...Actavis_560988/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

Her står det svart på hvitt også ;)

WOHOOOOOOO [:D][:D][:D][:D]

Takk jenter [:D] da kan jeg tygge en sånn en når jeg har halsbrann [;)] hihi

God nyhet at vi kan ta Link [:D]

Husker at jeg ikke fikk ta det sist og drev å tok Gaviscon. Forferdelig. Så spiser helle lovehearts. Men da skal jeg kjøpe Link [:D]

Hva vi kan to forandrer seg noe fra år til år ettersom de finner ut at ting er trygt for gravide. Husker jeg ikke fikk tatt Zyrtec sist gravditet, men denne gangen er det helt greit.

Vi anbefaler alltid Gaviscon til gravide, fordi den legger seg som et lokk, og hindrer halsbrann og sure oppstøt på en annen måte enn de andre variantene.

Men Link er fint som bare det, og jeg ville nok anbefalt det til de som har prøvd Gaviscon, og enten ikke har effekt eller ikke roker å ta det pga smak.

Så tygg i vei, med god samvittighet:)

Back
Topp