link: er dette rettferdig da?

linda80.

Betatt av forumet
Dette er jo et fenglingsmøte, ikke en rettssak slik den vi delvis kunne følge med ABB. Synes ikke det er noe galt i lukket rett så lenge politiets etterforskere mener offentlighet kan skade videre etterforskning.

Det er en vesentlig forskjell, Behring Breivik nektet aldri skyld, så der var det ingen tvil om at de hadde riktig mann.

I denne saken er ingenting avgjort enda, derfor bør mannen ha en viss form for mediaskjerming.

Helt ærlig... bryr meg ikke i det minste!

Ksig skrev:
Helt ærlig... bryr meg ikke i det minste!

Dette er jo heller ikke et terrorangrep på den norske stat, slik som ABB-saken var, i tillegg til det som tidligere er nevnt om at de ikke kan være 100% sikre på at de har rett mann. 

Denne mannen er foreløpig anonym og er kun siktet i en sak, som han faktisk kan bli sjekket ut av... forstår ikke hvorfor vi absolutt skal ha dette for åpne dører og ødelegge livet til en muligens uskyldig mann ved å vise Norge hvem han er. Vi er noen fordømmende folk, vi nordmenn, så hadde vi sett ansikt og navn så hadde vi nok dømt ham nedenom og hjem.

Opptatt like mye? Snakk for deg selv, jeg har gitt totalt bæng i denne saken, annet enn at jeg synes det selvsagt er trist for foreldrene, men alvorlig talt var da terrorangrepet mye mye mye viktigere enn denne saken... 

*Meya* skrev:
Opptatt like mye? Snakk for deg selv, jeg har gitt totalt bæng i denne saken, annet enn at jeg synes det selvsagt er trist for foreldrene, men alvorlig talt var da terrorangrepet mye mye mye viktigere enn denne saken... 

Spørs om ikke denne familien sidestiller begge de tapene de har lidd, det siste året. Den enes liv er ikke mer verdt, uansett på hvilken måte de ble tatt av dage.
Men jeg syns det er viktig at fengslingsmøte går for lukkede dører, så lenge de ikke vet hva som har skjedd. I forhold til ABB, så visste vi jo hva han hadde gjort. Derfor kan ikke disse sakene sidestilles.

Greven av gral skrev:

*Meya* skrev:

Spørs om ikke denne familien sidestiller begge de tapene de har lidd, det siste året. Den enes liv er ikke mer verdt, uansett på hvilken måte de ble tatt av dage.
Men jeg syns det er viktig at fengslingsmøte går for lukkede dører, så lenge de ikke vet hva som har skjedd. I forhold til ABB, så visste vi jo hva han hadde gjort. Derfor kan ikke disse sakene sidestilles.

Enig med Greven.

Back
Topp