LineMerethe!

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Ser du jobber som konduktør. Så spennende!![:D] hvordan ble du det egentlig? Og hvordan er det å jobbe med det?

Dytter

Du må søke deg inn på skole, da må du på intervju og på helsesjekk. Går du videre derfra er du garantert jobb. Fulltid og fast. De lyser ut stillinger på nsb.no. Skolen varer i 9 mnd, masse teori og praksis. Jeg kan på hånden på hjerte si at jeg har aldri blitt tatt imot og blitt så godt vare på noen gang som det jeg gjør i nsb. Det er sosialt, og det er morro å jobbe. Såklart, om noen tog er innstilt kan det være litt hektisk men jeg tar det med ett smil om munnen. Grinete passasjerer, folk som sniker og ikke vil betale finnes det også. Er de vrange ringer jeg politiet uten å stå å diskutere med de. Da blir de hentet på neste stopp[;)]

Lønnen er jo forresten også helt super! Dessuten får man "tellepenger" som er dine egne når folk betaler kontant. Da kan du kjøpe deg en is eller noe annet artig[8D] Når jeg gikk på skole hadde jeg en årslønn på 365000 pluss MASSE tillegg. Når du er ferdig på skole øker du i lønn også. Det er tillegg på alt, så man tjener godt!

Noe mer du lurer på så spytt ut[:D]

Wow, høres nesten for godt ut til å være sant da. Men er det ettertraktede jobber dette? Er det ikke så ofte det lyses ut stillinger? Hadde du noen annen utdannelse?

Å.. Ehm.. du kjører toget, ikkesant? *følsesegdum* [X(]

Hva mener du med tellepenger?

masse spm her nå [:-]

Hehe, nei jeg kjører ikke. Om du skal kjøre må du bli lokfører[:)] Det er vanskeligere å komme inn på. Kjæresten er lokfører og han gjorde ikke noe annet å lese[:'(]

Tellepenger er penger du har til overs. Du skal levere inn så og så mye av det du får inn i "kassa" per dag, resten er en bonus til deg selv på en måte. Ved siden av lønnen.

Jeg trengte ikke noe annen utdannelse for å bli det. Søkte og kom inn[:)] Tror de skal lyse ut stillinger snart igjen, for de begynner straks opp med nye kull på skolen.

ORIGINAL: LineMerethe

Hehe, nei jeg kjører ikke. Om du skal kjøre må du bli lokfører[:)] Det er vanskeligere å komme inn på. Kjæresten er lokfører og han gjorde ikke noe annet å lese[:'(]

Tellepenger er penger du har til overs. Du skal levere inn så og så mye av det du får inn i "kassa" per dag, resten er en bonus til deg selv på en måte. Ved siden av lønnen.

Jeg trengte ikke noe annen utdannelse for å bli det. Søkte og kom inn[:)] Tror de skal lyse ut stillinger snart igjen, for de begynner straks opp med nye kull på skolen.

Åja, FLAU ble jeg nå [&o][:)]

Menne hvordan blir det å ha baby å jobbe sånn da? Turnus å alt ? For han jobber vel turnus han samboern din også ?

Nå har jeg ikke jobbet turnus med baby enda, hvordan det går gjenstår å se siden vi begge jobber turnus. Er ikke sikkert det går, og siden jeg er stasjonert i Oslo nå er det mulig jeg må finne meg noe nærmere her jeg bor for at kabalen skal gå opp.

Jeg gikk på skole i Drammen. Det var kjekt med tanke på skattefradrag[:D] Hihi..

Når jeg jobber turnus har jeg faste turer, og jeg er aldri borte flere dager om gangen. Jeg har gratis hotell, men jeg pendler heller hjem samme dag. Det er turnusjobbing ja, morgen, dag, kveld og noe natt.

Kan jo også legge til at jeg reiser gratis med tog i hele norge, pluss at jeg får en gratis utlandstur for hele familien. Man har mange forskjellige rabatter i hytt og gevær, billig forsikring og bank +++

Back
Topp