Lindring av hoste?

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Blitt smittet av min datter på 1,5 år (pga folk ikke klarer å holde syke barn hjemme fra barnehagen). Hun har hatt høy feber, hovne mandler, tett nese, hoste og ørebetennelse siden lørdag, og går nå på antibiotika.. Hun har derfor vært hjemme denne uka (og samboer er selvsagt borte på jobb).

Jeg har heldigvis bare fått den ekstreme hosten (les: hoster omtrent opp lungene til tider), og er desperat etter å finne noe som demper/lindrer dette.
Har prøvd Tussin hostesaft, solbærtoddy, varm melk med honning og masse vann.

Vanligvis har jeg kunne tatt én zyx tablett, men disse er jo da ikke anbefalt for gravide pga de ikke vet om det kan skade fosteret..

Andre råd eller tips?

Om du har mye slim, så hjelper vann på å løse det opp. Om du drikker lite, så blir slimet seigere, men dette har du kontroll på etter det jeg ser :p om hosten er veldig stygg, så ville jeg fått den sjekket for sikkerhetsskyld. Kikhoste, en av barnesykdommene.. usj :p ikke greit å bli syk når man er gravid.
Ønsker deg god bedring og håper du finner noe som kan lindre. Tryggmammamedisin.no kan kanskje hjelpe for alternativer til hosesaft :)

Vanlige hostetabletter og ikke bruk hostesaft. Det gjør faktisk at slimet blir i halsen og irriterer mer. Mye bedre å bare vente. Her er vi syke også. Vurderer å ta med 3 åringen til legen snart. Hu klager veldig over halsen sin ( går ikke I bhg)

Skikkelig kjerringråd det her, men hjalp jentungen ifjor da hun hostet sånn. Delte en gul løk og satte under senga hennes på natta. Rommet luktet dårlig kebabsjappe, men hosten var nesten borte. Kan godt være tilfeldigheter, men verdt et forsøk :-)

På apoteket har de slike runde bokser med pastiller, som heter Fribol. Se om du kan bruke de. Synes de er veldig effektive!

Fikk Cosylan hos legen, med forbehold om å kun ta lav dose (maks 5-10ml inntil 3 ganger per døgn) ved behov..
Tok én dose på 5ml nå, og gjør vel det samme før leggetid i kveld.
Klarer endelig å puste normalt uten å hoste opp en lunge!

På apoteket har de slike runde bokser med pastiller, som heter Fribol. Se om du kan bruke de. Synes de er veldig effektive!

Sverger også til fribol. De gjør susen hver gang :)

Back
Topp